ب‌ام‌و 530i سدان

روند افزایش بهای خودرو در بازار آزاد در هفته گذشته به‌گونه‌ای پیش رفت که بالاخره خودروهای لوکس بازار نیز دچار رشد قیمت شدند.

به گزارش «اخبار خودرو»،روند افزایش بهای خودرو در بازار آزاد در هفته گذشته به‌گونه‌ای پیش رفت که بالاخره خودروهای لوکس بازار نیز دچار رشد قیمت شدند. اتفاقی که از نخستین روز هفته گذشته با افزایش نرخ ارز آغاز شد و اکثر خودروهای داخلی و چینی در بازار با افزایش قیمت مواجه شدند و سرانجام در روزهای پایانی هفته، خودروهای خارجی پریمیوم و لوکس نیز این رویه را دنبال کردند. تا جایی که در برخی خودروها با رشد بهای 400 میلیون‌تومانی مواجه بودیم و با وجود بازگشت نرخ ارز به‌کانال 32 هزارتومان، قیمت ب‌ام‌و 530i با رشد 400 میلیون‌تومانی به 7 میلیارد و 200 میلیون‌تومان رسید. درچنین شرایطی نه‌تنها خودروهای خارجی لوکس بلکه تمام مدل‌های داخلی، اغلب خودروهای چینی و نسخه‌های خارجی پریمیوم در بازار افزایش بها داشتند و هیچ خودرویی در آخرین روز هفته گذشته کاهش قیمت را تجربه نکرد. درگروه خودروهای داخلی پژو 207 دو رنگ MC شاخص‌ترین خودرویی بود که بیشترین افزایش قیمت را در بازه زمانی یادشده داشت. قیمت این خودرو روز پنجشنبه با 9 میلیون‌تومان رشد به‌ 489 میلیون‌تومان رسید تا بیشترین تغییر در میان خودروهای داخلی را به‌نام خود ثبت کند. همچنین پژو پارس TU5 6 میلیون‌تومان و رانا پلاس و پژو 207 پانوراما هرکدام 5 میلیون‌تومان افزایش قیمت داشتند. درخودروهای چینی نیز بیشترین تغییر قیمت را خودرو لاماری ایما تجربه کرد. جایی که بهای این خودرو با افزایش 25 میلیون‌تومانی به‌یک‌میلیارد و 465 میلیون‌تومان رسید. همچنین دیگنیتی و فیدلیتی (تیپ 1) پنج نفره با 15 میلیون‌تومان و فیدلیتی (تیپ 2) هفت نفره با 10 میلیون‌تومان افزایش قیمت، جزو مدل‌هایی بودند که در گروه خودروهای چینی بیشترین تغییر را داشتند. در خودروهای خارجی پریمیوم نیز هیوندای الانترا، کیا سراتو 2000 مونتاژ و سوزوکی ویتارا هرکدام با 10 میلیون‌تومان افزایش قیمت، بیشترین تغییر را در این گروه خودرویی از آنِ خود کردند. اما بیشترین تغییرات را در بازار خودرو مدل‌های خارجی لوکس رقم زدند؛ جایی که ب‌ام‌و 530i با رشد قیمت 400 میلیون‌تومانی رکورد زد. همچنین ب‌ام‌و 740Li فول نیز با 200 میلیون‌تومان افزایش قیمت با بهای 12 میلیارد و 500 میلیون‌تومان معامله شد. همچنین بهای مرسدس‌بنز E200 نیز با افزایش 50 میلیون‌تومانی به 8 میلیارد و 700 میلیون‌تومان رسید. درنهایت روز پنجشنبه هفته گذشته خودروهای داخلی در بازار آزاد، رشد بهای یک تا 9 میلیون‌تومانی، مدل‌های چینی افزایش قیمت 2 تا 25 میلیون‌تومانی و خودروهای خارجی پریمیوم در پنج مدل متفاوت، افزایش نرخ 5 تا 10 میلیون‌تومانی را تجربه کردند. همچنین خودروهای خارجی لوکس نیز رشد بهای 50 تا 400 میلیون‌تومانی را در بازار تجربه کردند. اواسط هفته گذشته در بازار ارز شاهد روند کاهشی بهای دلار و ورود آن به‌کانال 32 هزارتومان بودیم. در آخرین روز هفته نیز نرخ ارز در بازار با 32 هزار و 700 تومان کار خود را آغاز کرد و در میانه روز در یک روند نزولی بهای آن به 32 هزار و 650 تومان رسید و در ادامه ضمن رسیدن به‌قیمت 32 هزار و 900 تومان، درنهایت با همین نرخ به‌کار خود پایان داد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • راد IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    0 0
    وقتی خریداری وجودنداردگران بشه به جهنم.وقتی مسئولی وجودنداردبازم هم به جهنم.وقتی دستهایی مردم روبه جون هم میاندازندومردم به خون هم تشنه میشوندبازم به جهنم.وقتی دلارافسارگریخته گران میشودبازم به جهنم.وقتی کسی جوابگونیست ووقتی هم جواب میدهدچرت وپرت میگویدبازم به جهنم راهشان بازهست وبدانندکه آخرظلم راه وجائی جزجهنم ندارند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =