فورد F150

بازار پیکاپ به‌ویژه در آمریکا، یکی از این بازارهاست که همچنان تقاضا و عرضه نسبتا مناسبی را به خود اختصاص داده و به‌نظر نمی‌رسد تولیدکنندگان این خودروها در نظر داشته باشند تا از سهم خود در بازار دست بکشند تاآنجاکه در سومین فصل از سال 2022 پیکاپ‌ها بازهم عنوان پرفروش‌ترین خودروها در ایالات متحده را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش «اخبار خودرو»،به‌رغم تمام مشکلاتی که در سال 2022 و پیش از آن در صنعت جهانی خودرو به وجود آمد، اما برخی برندها همچنان تلاش می‌کنند آمار تولید و فروش خود را به روزهای اوج برسانند. بازار پیکاپ به‌ویژه در آمریکا، یکی از این بازارهاست که همچنان تقاضا و عرضه نسبتا مناسبی را به خود اختصاص داده و به‌نظر نمی‌رسد تولیدکنندگان این خودروها در نظر داشته باشند تا از سهم خود در بازار دست بکشند تاآنجاکه در سومین فصل از سال 2022 پیکاپ‌ها بازهم عنوان پرفروش‌ترین خودروها در ایالات متحده را به خود اختصاص داده‌اند. در این بازار همچنان مانند سال‌های گذشته فورد صدرنشین است و دیگر برندها و محصولات در رقابت با محصولات این خودروسازی به بازار عرضه می‌شوند. فورد F150 طی سال‌های گذشته همواره در صدر جدول تولید و فروش و تقاضا قرار داشته است.
فورد؛ همچنان صدرنشین بازار پیکاپ ها
فورد F150 طی سنوات گذشته بازار بزرگی از پیکاپ‌ها را در اختیار گرفته است. گرچه محصولات این برند بیش از همه در بازار ایالات متحده آمریکا طرفدار دارد اما نمی‌توان از سهم این خودروسازی در بازارهای جهانی چشم‌پوشی کرد. این خودروسازی با معرفی سری F عرصه را برای رقابت سایر تولیدکنندگان در بازار تنگ کرده و توانسته است با معرفی مدل‌های جدید از جمله لایتنیگ و سوپردیوتی بازار را در اختیار خود نگه دارد. فورد در سه‌ماه سوم سال جاری میلادی موفق‌به فروش 167 هزار دستگاه از پیکاپ سری F شده که افت 12.6 درصدی را برای این خودروساز در سال جاری به همراه داشته است. فروش فورد روی این محصول در 9ماهه سال جاری به 467 هزار و 307 دستگاه رسیده است.

رقابت تنگاتنگ رم و سیلورادو در بازار
پیکاپ رم با اختلاف بیش‌از 50 هزار دستگاه، نزدیک‌ترین رقیب به فورد در سه ماهه سوم سال جاری میلادی محسوب می‌شود. این در حالی است که از نظر آمار فروش از ابتدای سال 2022 تاکنون فروش شورولت سیلورادو بیشتر از پیکاپ رم بوده است. بنابراین می‌توان گفت پیکاپ سیلورادو در مجموع 9ماه و پیکاپ رم در سه ماهه سوم، جایگاه دوم این ارزیابی را به خود اختصاص داده‌اند. شورولت سیلورادو در سومین فصل از سال جاری فروش 117 دستگاهی را به ثبت رسانده است که فروش این خودرو را در مجموع 9ماه به 381 هزار و 337 دستگاه ارتقا داده است. اما باید به این نکته توجه داشت در سال 2022 این پیکاپ نیز مانند سری F فورد با کاهش 8درصدی فروش همراه بوده است. رقیب این خودرو یعنی پیکاپ رم نیز در سه ماه سال جاری فروش 118 هزار و 106درصدی را اعلام کرده است. فروش این پیکاپ در مجموع سه فصل سال 2022 میلادی به 363 هزار و 89 دستگاه رسیده، فروش این پیکاپ با افت 16درصدی در 9 ماهه امسال همراه بوده است.

فروش 50 هزار دستگاه سیرا در سه ماه
جی‌ام‌سی سیرا دیگر پیکاپی است که در فهرست پرفروش‌ترین پیکاپ‌های سه‌ماهه سوم میلادی دیده می‌شود. هرچند اختلاف فروش این خودرو نسبت‌به سومین مدل فهرست یعنی پیکاپ رم کمتر از 50درصد است. جی‌ام‌سی سیرا در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی تنها فروش 50 هزار و 169 دستگاه را به ثبت رسانده است که به‌نظر می‌رسد در مقایسه با فروش سه‌ماهه رم تنها 50 هزار دستگاه اختلاف داشته، فروش این خودرو در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نیز 11.5درصد افت داشته است.

رشد فروش هوندا ریج لاین و تویوتا تندار
هوندا ریج‌لاین دیگر پیکاپی است که فروش 12 هزار دستگاهی را در سه ماه سوم سال جاری میلادی رقم زده، فروش این خودرو درمجموع 9ماه به 32 هزار و 312 دستگاه رسیده اما رشد فروش آن در مقایسه با دیگر رقبای قدرتمندش مثبت بوده و توانسته رشد 4.7درصدی را به ثبت برساند.
تویوتا تندرا نیز گرچه اختلاف چشمگیری از نظر فروش دیگر پیکاپ‌های فهرست داشته اما بیشترین رشد فروش را در این بین به خود اختصاص داده است. توندرا در سه‌ماه سوم سال جاری تنها فروش 9 هزار و 817 دستگاه را اعلام کرده که فروش کل 9 ماه این محصول را به 74هزار و 519 دستگاه رسانده است. فروش این خودرو در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 14.1 درصدی را ثبت کرده است.

نیسان؛ کم‌فروش‌ترین پیکاپ در بازار آمریکا
نیسان تایتان را باید در این فهرست به عنوان کم‌فروش‌ترین پیکاپ با منفی‌ترین رشد فروش شناخت. این خودرو در فصل سوم سال جاری تنها یک‌هزار و 275 دستگاه فروش داشته که کل فروش این خودرو را به 12 هزار و 487 دستگاه رسانده است.
نکته فروش این پیکاپ آنجاست که به نظر می‌رسد تولید و عرضه این خودرو تاثیرپذیری بالایی از مشکلات جهانی صنعت خودرو داشته چراکه افت 45.2 درصدی را به ثبت رسانده است. درنهایت اما باید اذعان داشت؛ پیکاپ سری-اف کمپانی فورد همچنان محبوب‌ترین وانت در بین برندهای خودروسازی آمریکا باقی مانده و نه‌تنها برای ۴۵ سال پرفروش‌ترین وانت در بازار آمریکا بوده، بلکه برای ۴۰ سال پیاپی به‌عنوان پرفروش‌ترین خودرو در این بازار باقی مانده است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جکی IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    0 0
    ببخشید قرق یعنی چی؟ منظورتون غرق؟

    پاسخ سایت: سلام ، خیر همون قرق درسته یعنی بازار رو گرفتن یا مثلاً بازار دست اینهاست

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =