برمبو

مهندسان غول سیستم ترمز یعنی برمبو راهنمای ترمزگیری را برای مسابقه جایزه بزرگ فرمول‌یک مسابقه بین‌المللی سوزوکا، که 7 تا 9 اکتبر برگزار شد ارائه کردند.

به گزارش «اخبار خودرو»،مهندسان غول سیستم ترمز یعنی برمبو راهنمای ترمزگیری را برای مسابقه جایزه بزرگ فرمول‌یک مسابقه بین‌المللی سوزوکا، که 7 تا 9 اکتبر برگزار شد ارائه کردند. پیست مسابقه بین‌المللی سوزوکا به‌عنوان مداری طبقه‌بندی می‌شود که برای ترمز و ترمزگیری خیلی سخت نیست و در مقیاس یک تا 5، در شاخص سختی رتبه دو قرار می‌گیرد. فرمول‌یک نخستین حضور خود را در این پیست در سال 1987 رقم زد، اما پیست متعلق به‌هوندا امسال 60 سالگی خود را جشن می‌گیرد.
در این پیست برخی شرکت‌کنندگان به‌دلیل مشکلات ترمز با چالش مواجه شدند. برمبو برای رفع چالش ترمز در این پیست پیشنهاداتی ارائه کرد و علاوه‌بر کالیپرهای آلیاژ آلومینیوم و دیسک‌های فیبر کربنی، برمبو لنت‌های ترمز را نیز برای تیم‌ها فراهم کرد که از فیبرکربن ساخته شده‌اند. در این لنت‌ها حداقل دو نوع مختلف از مواد وجود دارد و تعداد مشابهی از فرمول‌ها با مجموع چهار ترکیب ممکن برای هر دو ترمز جلو و عقب استفاده شد. هر تیم از یک پد مخصوص طراحی شده استفاده کرد که کاملا با هندسه کولیس استفاده‌شده برمبو مطابقت داشت.
طول هر پد از 160 تا 190 میلی‌متر (6.3 تا 7.4 اینچ) و مساحت سطح از 50 تا 90 سانتی‌متر مربع (16.6 تا 35.4 اینچ مربع) متغیر است؛ درحالی که وزن آن از 150 تا 300 گرم (0.3 تا 0.66 پوند) متغیر است. ضریب اصطکاک لنت‌ها تقریبا 0.5 است و دمای کارکرد آن مانند دیسک‌هاست. نکته مهم محصولات برمبو در این مسابقات این است که در آن‌ها هدایت حرارتی کاهش می‌یابد تا گرمای ایجادشده توسط اصطکاک به‌کولیس حاوی آن‌ها منتقل نشود.
برمبو به‌لطف تجربه‌ای که در 47 سال برگزاری فرمول‌یک و همکاری با خودروسازان به‌دست آورده، طیف وسیعی از لنت‌های ترمز را برای خودروها توسعه داده است که حداکثر ایمنی را هنگام ترمزگیری تضمین می‌کند. این‌ها شامل پدهای Sport/HP2000 می‌شود که برای استفاده درجاده‌های عمدتا اسپرت طراحی و آزمایش شده‌اند.
این محصولی است که برای رانندگان با جاه‌طلبی‌های ورزشی و کسانی که حداکثر را از اتومبیل خود می‌خواهند طراحی شده است. لنت‌های Sport-HP2000 عملکرد فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهند و این مساله به‌لطف مواد ویژه‌ای است که اصطکاک ثابت را در همه محدوده‌های دما تضمین می‌کند.
مانند تمام مسیرهایی که رانندگی در آن‌ها امکان‌پذیر است، پیست مسابقه بین‌المللی سوزوکا دارای پیچ‌های سریعی است که تقریبا در آن از ترمز استفاده‌ نمی‌شود. در نیمی از 18 پیچ به‌هیچ‌عنوان از ترمز استفاده نمی‌شود و در سه دور دیگر، فاصله ترمز حتی به 50 متر (164 فوت) نمی‌رسد و ترمزها برای کمتر از 12 ثانیه در هر دور استفاده می‌شوند.
تنها دو قسمت از پیست وجود دارد که سرعت در آن بیش از 170 کیلومتر بر ساعت (105.6 مایل بر ساعت) کاهش می‌یابد و برای طی شدن هر دو 2.3 ثانیه زمان نیاز است. البته این مقدار در پیچ 9 که به‌نام ارنست دگنر نامگذاری شده، کمی کمتر است. درنهایت از خط شروع تا پرچم شطرنجی، هر راننده مجموعا 38 تن‌بار روی پدال ترمز فشار وارد می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =