مگاپک‌های تسلا

سیستم باتری Megapack تسلا برای برآورده کردن نیاز برق ایالت هاوایی پس از آخرین محموله زغال‌سنگ وارد عمل شده است. ایالت هاوایی با پایان دادن به‌عملیات آخرین نیروگاه برق زغال‌سنگ به‌سمت انرژی پایدار حرکت می‌کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،سیستم باتری Megapack تسلا برای برآورده کردن نیاز برق ایالت هاوایی پس از آخرین محموله زغال‌سنگ وارد عمل شده است. ایالت هاوایی با پایان دادن به‌عملیات آخرین نیروگاه برق زغال‌سنگ به‌سمت انرژی پایدار حرکت می‌کند. پس از پایان قرارداد 30 ساله در اول سپتامبر بین هاوایی‌الکتریک و شرکت AES برای تامین انرژی زغال‌سنگ (از طریق هاوایی‌الکتریک)، سیستم باتری مگا پک تسلا برای برآورده کردن نیاز برق ایالت وارد عمل شده است. پلاس‌پاور LLC به‌عنوان جایگزینی برای شکاف انرژی که نیروگاه زغال‌سنگ ایجاد می‌کند، از مگاپک‌های تسلا برای ساخت یک سیستم ذخیره انرژی باتری بزرگ (BESS) در ایالت هاوایی استفاده می‌کند.
این پروژه انرژی پایدار، ذخیره انرژی کاپولی (KES) نام دارد.KES یکی از بزرگ‌ترین سیستم‌های ذخیره انرژی باتری در جهان است که دارای ظرفیت 565 مگاوات-ساعت است و با استفاده از مزرعه انرژی خورشیدی 156 مگاواتی شارژ خواهد شد.
ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در توییتی گفت: «آخرین محموله زغال‌سنگ هم‌زمان با باتری‌های تسلا مگاپک وارد هاوایی شد که انرژی پایدار 24 ساعته را فراهم می‌کند».
نیروگاه زغال‌سنگ AES بزرگ‌ترین تولیدکننده گازهای گلخانه‌ای در ایالت هاوایی بود و به‌تنهایی مسئول انتشار 1.5 میلیون‌تن دی‌اکسیدکربن در سال بوده است. ظرفیت یک باتری مگا پک تنها 3 مگاوات ساعت است؛ بنابراین برای راه‌اندازی یک سیستم ذخیره انرژی 565 مگاوات-ساعتی (BESS)، حدود 189 مگا پک در سایت پروژه KES مورد نیاز است. مگا پک انرژی را برای شبکه به‌طور قابل اعتماد و ایمن ذخیره می‌کند و نیاز به‌نیروگاه‌های گازی را از بین می‌برد و به‌جلوگیری از قطع برق کمک می‌کند.
هر واحد می‌تواند بیش از 3 مگاوات -ساعت انرژی ذخیره کند. این میزان برای تامین انرژی به‌طور متوسط 3600 خانه برای یک ساعت کافی است.
با کمک Megapacks تسلا، هاوایی قادر خواهد بود به‌طور پایدار تقاضای برق در ساعات اوج مصرف را مدیریت کند.
Megapack قدرت و قابلیت بیشتری را با هزینه کمتر ارائه می‌دهد و هر ماژول باتری با اینورتر مخصوص به‌خود جفت می‌شود تا کارایی بهتر و ایمنی بیشتر شود. جالب این‌جاست که مانند خودروهای الکتریکی تسلا، سیستم‌های ذخیره‌سازی انرژی این شرکت (Megapack، Powerpack و Powerwall) نیز به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری دوره‌ای را دریافت می‌کنند. این بدان معناست که محصول به‌طور خودکار در طول زمان با دانلود نرم‌افزار جدید بهتر می‌شود. بدون هیچ هزینه اضافی برای مشتری.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =