در موتورهای احتراق‌داخلی بعد از ایجاد پدیده احتراق، مهم‌ترین مساله در زمینه کاهش آلایندگی خروجی و سلامت قطعه، احتراق کامل و درنهایت استفاده از قطعاتی برای کاهش آلودگی‌های تولیدشده است. 

به گزارش «اخبار خودرو»،در موتورهای احتراق‌داخلی بعد از ایجاد پدیده احتراق، مهم‌ترین مساله در زمینه کاهش آلایندگی خروجی و سلامت قطعه، احتراق کامل و درنهایت استفاده از قطعاتی برای کاهش آلودگی‌های تولیدشده است.
کاتالیز خودرو تا زمان آماده شدن و رسیدن به‌دمای کاری برای کاهش آلاینده‌های تولیدی از خودرو تقریبا 5 دقیقه زمان نیاز دارد. در این مدت‌زمان گازهای آلاینده زیادی تولید می‌شود و اغلب خودروسازان برای کاهش میزان این آلایندگی از قطعه‌ای با عنوان پمپ‌هوا در موتورها استفاده کرده‌اند.
این قطعه وظیفه دارد زمانی که موتور سرد است، هوای تازه را به‌داخل مانیفولد دود تزریق کند و در بدو روشن شدن خودرو به‌دلیل سرد بودن موتور، مخلوط سوخت و هوا احتراق غنی بوده و سبب ایجاد احتراق ناقص و افزایش هیدروکربن‌های نسوخته در موتور می‌شود. این عامل می‌تواند عمرمفید کاتالیزها را به‌سرعت کاهش دهد. به همین دلیل اگر گازهای آلاینده در معرض هوای تازه قرار گیرند، به‌سرعت می‌سوزند و در کاتالیز رسوب می‌کنند. این پمپ‌ها به‌دو دسته برقی و مکانیکی تقسیم می‌شوند که با فرمان ECU عمل می‌کنند و از سوی دیگر در نظر داشته باشید که پمپ‌هوا این روزها جای خود را به سیستم EGR یا سیستم بازخورانی گازهای خروجی داده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =