بارز

هدفگذاری گروه صنعتی بارز در سال ۱۴۰۱ براساس شعار امسال یعنی «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» رقم خورده است و حال شاهد به ثمر نشستن نتایج این هدف‌گذاری هستیم.

به گزارش «اخبار خودرو»،هدفگذاری گروه صنعتی بارز در سال ۱۴۰۱ براساس شعار امسال یعنی «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» رقم خورده است و حال شاهد به ثمر نشستن نتایج این هدف‌گذاری هستیم. این گروه صنعتی قصد دارد در نمایشگاه تخصصی که در کرمان به فعالیت‌های دانش‌بنیان در حوزه معدن، صنعت و حمل‌ونقل اختصاصی می‌پردازد، ۵محصول دانش‌بنیان خود را رونمایی کند.
«گروه صنعتی بارز» در آخرین روز این نمایشگاه که ۲۳ تا ۲۶ مهرماه برگزار می‌شود، میزبان علاقه‌مندانی خواهد بود که خواهان بازدید از این ۵ محصول هستند. البته مسئولان این نمایشگاه برنامه اجرایی خود را صرفا براساس رونمایی از محصولات درنظر نگرفته‌اند، بلکه برای آشنایی با سایر فعالان، تبادل‌نظر و انتقال تجربه و همچنین شناسایی و رفع عیوب و نیازها نیز فضایی را درنظر گرفته‌اند. بدین‌منظور فعالان و صاحب‌نظران صنایع بزرگ و کوچک صنعتی در محیطی تخصصی با محوریت فعالیت‌های دانش‌بنیان در کنار هم قرار خواهند گرفت تا علاوه‌بر از بازدید از جدیدترین محصولات بارز به موارد فوق‌الذکر بپردازند.
در پنج محصول مورداشاره که به صورت دانش‌بنیان بومی‌سازی شده‌اند، فرمولاسیون مواد اولیه و آمیزه اصلی آن منجر به ارتقای عملکرد تایر شده که البته از نوآوری‌هایی متخصصان داخلی بهره‌ گرفته است. این نوآوری محدود به سری خاصی از تایرها نیست و انواع رادیال سواری، شاسی‌بلند و حتی تایرهای تجاری و OTR «باری-اتوبوسی» نیز شامل این نوآوری‌ها می‌شوند. بنابراین می‌توان ادعا کرد گروه صنعتی بارز با رونمایی از این محصول توانسته است شعار سال ۱۴۰۱ را در گسترده وسیع‌تری محقق کند.
نکته جالب‌توجه دعوت از ۱۷ شرکت دانش‌بنیان برای بازدید از خطوط تولید بارز در جریان برگزاری این نمایشگاه است و به‌نظر می‌رسد تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان موجب گسترش‌همکاری‌ها این گروه صنعتی خواهد شد.
طبق اعلام مسئولان برگزاری این رویداد، نیازمندی‌های این گروه صنعتی در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان‌ قرار خواهد گرفت و از توانمندی آنها پس از شناسایی و درک صحیح نیازهای مطرح‌شده، استفاده خواهد شد،. البته این نوع همکاری پیشتر در گروه صنعتی بارز آغاز و عملیاتی شده است.
ازسوی‌دیگر باید گفت محصولاتی که در نمایشگاه تخصصی دانش‌بنیان معدن و صنعت حمل‌ونقل به معرض نمایش درآمدند، حاصل تلاش پرسنل متخصص مرکز تحقیقات و توسعه گروه صنعتی بارز است. این موضوع نشان‌دهنده توجه مدیران ارشد بارز در سنوات گذشته به موضوع نوآوری و بومی‌سازی صنعت‌ تایر در کشور بوده، همچنین لازم به ذکر است این محصولات به‌دلیل نوآوری، بومی‌سازی در طراحی و تولید تایر و همچنین دریافت استانداردهای کیفی لازم برای ورود به بازارهای صادراتی در زمره محصولات دانش‌بنیان قرار گرفته‌اند. البته به زودی تعداد این محصولات به ۹‌حلقه افزایش می‌یابد.
درنهایت باید به این موضوع اشاره کرد که بارز تنها اقدام به دانش‌بنیان کردن یک محصول در یک کلاس خاص نکرده بلکه محصولات دانش‌بنیان گروه بارز طیف وسیعی از کلاس‌های خودرویی را دربرمی‌گیرد که می‌تواند عمق استفاده از این نوع محصولات را افزایش و توان تکنولوژیک بارز را در بازارهای صادراتی نشان دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =