موتورسیکلت شما دارای سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری است و از جمله مشکلات و ضعف‌های این سیستم بروز اختلالاتی در کارکرد آن درصورت بالا رفتن دمای محیط است.

موتورسیکلت 125 سی‌سی مدل 92 دارم که در حال حاضر حدود 55 هزار کیلومتر کارکرده است. از دو هفته پیش، هنگامی که موتورسیکلتم پس از مدتی کارکرد گرم می‌شود، در زمان حرکت به‌طور ناگهانی مکث کرده یا ریپ می‌زند. این مشکل تنها در شرایطی به‌وجود می‌آید که در حال حرکت باشم. همچنین حدود سه‌روز است در زمان حرکت روی دست‌اندازهای خیابان‌های شهر، ضربه بسیار زیادی به‌بخش عقب موتورسیکلتم وارد می‌شود. علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،موتورسیکلت شما دارای سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری است و از جمله مشکلات و ضعف‌های این سیستم بروز اختلالاتی در کارکرد آن درصورت بالا رفتن دمای محیط است. درواقع با افزایش دما، راندمان این سیستم کاهش می‌یابد. همچنین اینرسی گاز و انرژی جنبشی بیشتر مولکول‌های هوا، سبب ایجاد اختلال در عملکرد کاربراتور می‌شود. همین موضوع منجر به‌ریپ زدن می‌شود. اما مکث کردن در حرکت، به‌نرسیدن سوخت به‌سیلندر مربوط می‌شود و در این حالت ممکن است ژیگلور کاربراتور موتورسیکلت شما معیوب شده باشد و در این صورت، یکی از نشانه‌های آن ریپ زدن است. بنابراین باید این قطعه تعویض شود. از سوی دیگر در پاسخ به‌بخش دوم سوال شما باید گفت اگر کمک‌فنرها و همچنین توپی چرخ موتورسیکلت‌ شما معیوب شده باشد، در زمان حرکت روی دست‌اندازها و سطوح ناهموار، ضربه‌های وارده توسط کمک‌ها جذب نمی‌شود و این ضربه‌ها به‌سازه بدنه وارد می‌شود. همچنین توپی‌ها نیز وظیفه جذب نیروی شعاعی را برعهده دارند و اگر این قطعات مکانیکی که وظیفه جذب ارتعاش را برعهده دارند، معیوب شده باشند، دیگر قابلیت جذب ارتعاش را ندارند. در این حالت باید کمک‌فنر و توپی‌ها تعویض شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =