تارا و ۲۰۷

در دومین روز از هفته جاری، ‌گروه صنعتی ایران‌خودرو در اطلاعیه‌ای اعلام کرد عرضه خودروهای تارا و پژو ۲۰۷ در بورس کالا زمانی صورت خواهد گرفت که تولید و عرضه این محصولات افزایش یابد.

به گزارش «اخبار خودرو»، این شرکت در اطلاعیه خود آورد: «عرضه خودروهای تارا و ۲۰۷ در بورس کالا تا اطلاع ثانوی امکان‌پذیر نیست و باید شرایطی را فراهم کرد تا اختلاف قیمت کارخانه و بازار کاهش یابد و در ادامه برای تحقق این هدف برنامه‌ریزی کرد.»

در ادامه این اطلاعیه آمده است: «موضوع عرضه خودروهای تولیدی گروه صنعتی ایران‌خودرو در بورس کالا مصوب هیات‌مدیره این شرکت است و درحال‌حاضر نیز جلسات کارشناسی و هماهنگی با مسئولان بورس کالا برای ایجاد زمینه‌های همکاری درحال پیگیری است.»

اما در پی طرح سوالات مخاطبان درخصوص نحوه عرضه دو محصول تارا و ۲۰۷ در بورس کالا، گروه صنعتی ایران‌خودرو دراین‌باره اطلاعیه تکمیلی صادر کرد و گفت: «پذیرش و عرضه خودرو در بورس کالا با هدف ایجاد دسترسی برابر مصرف‌کنندگان واقعی به‌خرید مستقیم از ایران‌خودرو و حذف شبکه دلالی در بازار همواره مورد تایید این شرکت بوده و در این مسیر نیز تلاش‌های زیادی با همکاری دلسوزانه مسئولان بورس کالا صورت گرفته است. بر این اساس؛ تمام محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو به‌مرور و براساس برنامه زمان‌بندی، با افزایش تیراژ تولید و مساعدت سازمان بورس، در بورس کالا عرضه خواهند شد. در گام نخست، محصول هایما در بورس کالا عرضه شده و سبب خروج این محصول از زیان شده است و عرضه سایر محصولات نیز در دست پیگیری و اقدام بوده و طبق اطلاع‌رسانی قبلی، دو خودرو تارا و پژو ۲۰۷ برای عرضه در بورس کالا هدف‌گذاری شده است. درحال ‌حاضر فرآیند پذیرش در بورس کالا برای این دو محصول در دست پیگیری بوده و اقدامات برای پذیرش صورت گرفته است؛ اما با توجه به‌هدف‌گذاری ایران‌خودرو برای افزایش ظرفیت تولید این محصولات و افزایش عرضه به‌بازار، مقرر شد تحقق هدف تولید و عرضه در بورس کالا به‌صورت هم‌زمان صورت گیرد تا بیش‌ترین اثر مثبت در بازار خودرو حاصل شود. برهمین اساس، جلسات کارشناسی برای نحوه اجرای این فرآیند درحال برگزاری است و با وجود پذیرش دو محصول تارا و ۲۰۷، زمان عرضه این دو محصول در بورس کالا به‌آینده نزدیک و افزایش ظرفیت تولید موکول شده است.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =