خودرو برقی

کاهش تولید باتری‌های برقی برای برخی شرکت‌ها روند منفی ایجاد کرده است. این روند سبب شده است جنرال‌موتورز طرح تولید 400 هزار دستگاه خودرو الکتریکی در آمریکای‌شمالی را تا سال 2024 عقب بیندازد.

به گزارش «اخبار خودرو»،با وجود سرعت گرفتن استفاده از خودروهای برقی و افزایش تولید در این حوزه اما به‌نظر می‌رسد صنعت‌خودرو با کمبود باتری مواجه شده است. هرچند طی یکی دو سال اخیر سرمایه‌گذاری برای ایجاد گیگافکتوری‌ها رشد چشمگیری داشته، اما به‌نظر می‌رسد کمبود لیتیوم و درنهایت کمبود باتری خودرو کار را برای خودروسازان سخت کرده است. با این حال با وجود تمام مشکلات امسال و سال آینده برای خودروهای برقی بسیار درخشان خواهد بود.
کاهش تولید باتری‌های برقی برای برخی شرکت‌ها روند منفی ایجاد کرده است. این روند سبب شده است جنرال‌موتورز طرح تولید 400 هزار دستگاه خودرو الکتریکی در آمریکای‌شمالی را تا سال 2024 عقب بیندازد.
مری بارا، مدیرعامل جنرال‌موتورز گفت که این شرکت نتوانسته است به‌اندازه کافی و با سرعت باتری تولید کند.
در فوریه 2022 مدیرعامل جنرال‌موتورز، مری بارا گفت که این خودروساز قصد دارد تا سال 2023 حدود 400 هزاردستگاه وسیله‌نقلیه الکتریکی را در آمریکای‌شمالی به‌عنوان بخشی از هدف گسترده‌تر برای تولید یک‌میلیون‌دستگاه خودرو برقی درمنطقه تا سال 2025 تحویل دهد.
با این حال، تاخیر در سرمایه‌گذاری در تولید باتری، جنرال‌موتورز را وادار کرده است در هدف بلندپروازانه تولید خودرو الکتریکی خود برای آمریکای‌شمالی تجدید نظر کند.
به‌گزارش «بیزینس اینسایدر» مری بارا گفته که هدف تولید 400 هزار دستگاه خودرو برقی به‌نیمه نخست سال 2024 بازگردانده شده و این یک تاخیر 6 ماهه نسبت به‌هدف اولیه است. وی عنوان کرده که تمام اهداف ما در سال 2023 به‌خوبی پیش می‌روند. با این حال، به‌دلیل راه‌اندازی کمی کندتر تولید سلول‌ها و بسته‌های باتری نسبت به‌آن‌چه انتظار داشتیم، برنامه‌های تولید خودروهای برقی شرکت نیز دستخوش تغییراتی شده است.
مدیرعامل شرکت جنرال‌موتورز افزود که راه‌اندازی کندتر تولید سلول و بسته به‌دلیل مشکلات دراستخدام و آموزش یک‌هزار کارگر جدید در کارخانه باتری در وارن اوهایو بود. بارا توضیح داد که استخدام و آموزش کارگران در کارخانه جدید تولید باتری خود که تولید آن در سپتامبر آغاز شد، کمی بیشتر از حد انتظار طول کشید.
جنرال‌موتورز در سه‌ماهه سوم از درآمد بی‌سابقه 41.9 میلیارددلاری خبر داد و این خودروساز همچنین بیش از 8 درصد از بازار خودروهای الکتریکی آمریکا را به‌لطف فروش رکورددار شورولت بولت EV و بولت EUV به‌دست آورد.
مدیرعامل شرکت جنرال‌موتورز همچنین خاطرنشان کرد که جنرال‌موتورز درحال افزایش تولید Bolt EV و Bolt EUV از 40 هزاردستگاه در سال جاری به 70 هزاردستگاه در سال آینده است. درمورد مدل‌های الکتریکی آینده جنرال‌موتورز نیز گفت که شورولت اکوئینوکس EV و GMC Sierra EV که اخیرا رونمایی شده، همراه با شورولت سیلورادو EV و بلیزر EV گزینه‌های اساسی استراتژی ما برای رشد سریع حجم تولید خودروهای برقی با تیراژ بالا هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =