استیل کورد

وزیر صمت عصر جمعه از محل احداث کارخانه استیل کورد شهرستان سلسله با سرمایه‌گذاری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و فولاد مبارکه در زمینی به مساحت ۵ هکتار به‌منظور تولید ۱۵۰۰۰تن استیل کورد بازدید کرد. 

سیدرضا فاطمی‌امین جهت بازدید از محل احداث یک کارخانه استیل کورد در شهرستان سلسله به استان لرستان سفر کرده بود. طرح احداث کارخانه استیل کورد شهرستان سلسله با سرمایه‌گذاری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و فولادمبارکه، در زمینی به مساحت ۵ هکتار،‌ زمینه‌ تولید ۱۵۰۰۰تن استیل کورد(سیم فولادی مورد استفاده در تایر رادیال ) را فراهم خواهد کرد. با راه‌اندازی این کارخانه ۶۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به‌کار خواهند شد.

با احداث این مجموعه صنعتی بخش زیادی از نیاز کشور به استیل کورد تامین خواهد شد.

در این شهرستان مشکل تامین آب برق و گاز وجود ندارد، همچنین تامین زمین در شهرک صنعتی مشکل زیست‌محیطی هم نخواهد داشت و ایجاد اشتغال پایدار نیز خواهد شد.

باتوجه به اهمیت تایر به‌عنوان کالای استراتژیک و کمبود عرضه داخلی، ایجاد ظرفیت برای تولید تایر ضرورت جدی است. البته باید گفت استیل کورد به‌عنوان ماده اولیه در این محصول به‌کار می‌رود.

گفتنی است درحال‌حاضر نیاز کشور به استیل کورد حدود ۱۰هزار تن در سال بوده که دو واحد تولیدی در استان‌های ایلام و زنجان در این بخش فعال هستند و مجموعا حدود ۵۰درصد نیاز کشور را تامین می‌کنند و بخش زیادی از این نیاز از خارج کشور وارد می‌شود، بنابراین باتوجه به طرح‌های در دست احداث کشور ازجمله دو واحد یعنی لاستیک‌سازی نیکرو گسترش خرم‌آباد و بارز الیگودرز در لرستان، ضمن ایجاد زنجیره تولید در استان نیاز آتی کشور را که حدود ۱۵ هزار تن در سال است نیز تامین خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =