روغن‌

موسسه میعانات نفتی آمریکا (API) از انتشار نسخه دوم استاندارد API ۱۵۲۵A برای زنجیره عرضه روغن موتورهای فله و مستندات روش کیفی حمل این روانکارها خبر داد.

این مستندات روش‌هایی را برای مدیریت زنجیره عرضه روغن موتور فله به‌منظور اطمینان از کیفیت روغن از نقطه‌تولید تا استفاده در موتور مصرف‌کننده ارائه می‌کنند.

به‌روزرسانی‌ها به‌دلیل مدرن‌سازی فرآیندها در زنجیره تامین و هماهنگ‌سازی استاندارد با نسخه فعلی کتابچه راهنمای NIST ۱۳۰ است که قوانین و مقررات جدیدی در حوزه‌های مترولوژی قانونی و کیفیت سوخت در نظر گرفته، تمام کسب‌ و کارهایی که در تامین روغن موتور فله برای مصرف‌کنندگان نقش دارند تا در حفاظت از کیفیت روغن در سراسر زنجیره تامین باید به وظایف خود واقف باشند.

مسئولیت کیفیت با سازنده یا بازاریاب روغن شروع و در مرحله تخلیه ختم می‌شود. بلندینگ، حمل‌کننده/توزیع‌کننده و تعویض‌کننده‌ای که ابتدا محصول را سفارش داده، نقشی در حصول اطمینان از مطابقت کیفیت روغن موتور دریافتی با کیفیت سفارش داده‌شده دارند.

استاندارد API ۱۵۲۵A بدون دریافت هزینه‌ به این مجموعه‌ها ارائه می‌شود و الزامات اجرایی هر یک از این نقش‌ها را برای اطمینان از حفظ کیفیت روغن موتور شرح می‌دهد.

رویه‌های درنظر گرفته به طور خاص به چند موضوع اشاره دارد که ازجمله آنها می‌توان به دستورات مربوط به بازاریاب/بلندینگ اشاره کرد که شامل اجرای یک سیستم تست و ردیابی کیفیت برای امکان شناسایی و اطمینان از انطباق با انواع استانداردهای API ادعاشده برای هر دسته روغن موتور تحویلی به توزیع‌کنندگان و تعویض‌کنندگان است.

مورد بعدی به اهمیت سفارش و دریافت صحیح روغن موتورهای فله و مستندات سلسله‌وار متناسب است که باعث می‌شود روغن‌موتور فله در سراسر سیستم عرضه شناسایی شود.

درنهایت باید به الزامات اطلاع‌رسانی به مصرف‌کننده در مورد انواع روغن موتور موجود در بازار برای مصرف و الزام اطلاع‌رسانی (کتبی یا الکترونیکی) روغن مصرف شده در موتورها اشاره کرد.

جفری هارمنینگ از مدیران ارشد API، گفت: «بازاریابان روغن، توزیع‌کنندگان و مصرف‌کنندگان روغن موتور که از استاندارد API ۱۵۲۵A استفاده می‌کنند و متعهد به عرضه روغن‌های موتور دارای مجوز API هستند، به‌واسطه این استاندارد اطمینان حاصل خواهند کرد که مصرف‌کنندگان همیشه روغن باکیفیت دریافت می‌کنند. روغن‌هایی که دارای حداقل‌های کیفی API هستند، حفاظت لازم را برای موتورهای مدرن امروزی فراهم و آن‌ها را قادر می‌کنند بهینه و کارآمد عمل کنند که به نوبه خود انتشار کربن آن‌ها را کاهش می‌دهد.»

استاندارد API ۱۵۲۵A براساس اصول جدید API به نام «روغن موتور مهم است» یا Motor Oil Matters تدوین شده است.

این برنامه مجوزهایی به مراکز تعویض روغن می‌دهد و مزایایی را برای تعویض‌کنندگان و مشتریان آنها فراهم می‌کند. مراکز و توزیع‌کنندگان روغن موتور دارای مجوز MOM تضمین می‌کنند که الزامات مندرج در API ۱۵۲۵A را برآورده کرده‌اند.

مراکز دارای مجوز متعهد می‌شوند روغن‌ها را مطابق با استانداردهای عملکرد API عرضه کنند و به API اجازه می‌دهند روغن‌های فله را به‌عنوان بخشی از برنامه ممیزی پس‌بازار API نمونه‌برداری کرده و اطمینان حاصل کنند روغن را همان‌طور که برای مشتریانشان درنظر گرفته شده است مورد استفاده قرار می‌دهند.

همچنین تعویض‌کننده و توزیع‌کنندگان دارای مجوز از مقررات مربوط به زنجیره نگهداری مندرج در کتابچه راهنمای NIST ۱۳۰ مطابق با کنفرانس ملی اوزان و اندازه‌گیری‌ها که طی سال جاری میلادی به تصویب رسیده است، پیروی خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =