ایستگاه‌ های سوپرشارژ تسلا

تسلا در 11نوامبر افتتاح استاندارد شارژ اختصاصی خود را اعلام کرد البته ابتدا در سال 2012 و با عرضه تسلا مدل S به بازار برای مدیریت شارژ معمولی AC و شارژ سریع DC معرفی شده بود. از آن زمان، این شرکت در آمریکای‌شمالی و در برخی دیگر از بازارهای جهانی مورداستفاده قرار گرفت.

تسلا می‌گوید پس‌از بیش از یک‌دهه استفاده و معادل 20میلیاردمایل (32میلیارد کیلومتر) شارژ، این کانکتور اختصاصی به اثبات رسیده‌ترین کانکتور در آمریکای‌شمالی است.

تسلا تصمیم گرفت طراحی کانکتور الکتریکی را سراسر جهان افتتاح کند و نام آن را استاندارد شارژ آمریکای‌شمالی (NACS) بگذارد، بنابراین هر شرکت دیگری هم می‌تواند آن را به‌کار بگیرد. این شرکت رسما اعلام کرد توان خروجی DC ممکن است به یک‌مگاوات قدرت برسد که دو برابر بیشتر از سیستم شارژ ترکیبی (CCS) است.

استاندارد شارژ آمریکای‌شمالی هم در پیکربندی رتبه‌بندی‌شده 500ولت و هم در پیکربندی رتبه‌بندی 1000ولت وجود دارد.

نسخه 1000ولتی از نظر مکانیکی سازگار است؛ یعنی ورودی‌های 500‌ولت می‌توانند با کانکتورهای 1000ولت و کانکتورهای 500ولت نیز با ورودی‌های 1،000 ولت جفت شوند.

تعداد شارژرهای پیشرفته تسلا در سال ۲۰۱۶ به ۱۲۶۷ و در سال ۲۰۱۹ به ۳۷۱۱ دستگاه رسیده بود. سرعت عرضه تسلا در طول زمان به‌طور چشمگیری افزایش یافت؛ زیرا دولت‌ها اقدامات لازم را برای ایجاد انگیزه در توسعه زیرساخت‌های لازم برای خودروهای الکتریکی انجام می‌دادند و به‌همین‌علت تنها بیش‌از ۲هزار دستگاه سوپرشارژر تسلا در دو سال گذشته نصب شد.

همچنین تسلا دارای شبکه‌ای عظیم با بیش‌از ۶هزار دستگاه سوپرشارژر در قاره اروپاست که در بیش از ۶۰۰ سایت قرار دارند.

بزرگ‌ترین ایستگاه‌های شارژ خودرو الکتریکی تسلا در نروژ واقع شده‌اند.

تسلا بیش‌از ۶ هزار دستگاه سوپرشارژر در سراسر اروپا نصب کرده است که بیش‌از ۶۰۰ واحد از آن‌ها در انگلیس و ایرلند قرار دارند.

به گزارش اتوکار، به‌دنبال نصب اولین سوپرشارژر (Supercharger) این شرکت در اروپا همراه ‌با ورود خودرو الکتریکی تسلا مدل S به نروژ در سال ۲۰۱۳، ساخت و نصب ۶۰۳۹ دستگاه سوپرشارژر تنها ۸سال طول کشید.

اکنون تسلا دارای سوپرشارژرهایی در ۶۰۱ مکان مختلف است که شامل ۲۷ کشور در اروپا می‌شود.

اخیرا این شرکت شارژر خود را در آتن یونان نصب کرده اما بزرگ‌ترین سایت‌های آن در نروژ قرار دارد. ایستگاه شارژ Nebbenese دارای ۴۴ دستگاه سوپرشارژر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =