واردات خودرو

مجوز واردات خودرو شامل موارد مبتنی بر تغییر قوانین است، یعنی شرکت‌ها صرفا به این دلیل که در گذشته می‌توانستند واردات انجام دهند، اکنون نمی‌توانند اقدام به واردات کنند، زیرا شرایط و قوانین متفاوت شده و فرق کرده است.

سخنگوی وزارت صمت درباره انتقادات اخیر برخی واردکنندگان سابق و حذف آن‌ها گفت: «پیش‌تر قوانین اجازه می‌داد برخی شرکت‌ها تعدادی خودرو وارد کنند، اما اکنون شرایط و قوانین فرق کرده است. زیرا ما برای رعایت منافع مصرف‌کننده در آیین‌نامه واردات خودرو الزاماتی گذاشته‌ایم، ازجمله بحث نمایندگی و خدمات پس از فروش و انتقال فناوری که طبق قانون ساماندهی خودرو این الزامات بنا بر مصوبه مجلس است و باید اعمال می‌شد.»

امید قالیباف افزود: «مجوز واردات خودرو شامل موارد مبتنی بر تغییر قوانین است، یعنی شرکت‌ها صرفا به این دلیل که در گذشته می‌توانستند واردات انجام دهند، اکنون نمی‌توانند اقدام به واردات کنند، زیرا شرایط و قوانین متفاوت شده و فرق کرده است.»

در دو ماه و نیم گذشته شاهد بروز اتفاقات و تصمیمات متعددی در مسیر واردات خودرو بوده‌ایم؛ از تغییر نظر بانک‌مرکزی در تامین ارز واردات و عدم‌تخصیص ارز به‌آن گرفته تا سخت‌تر شدن شرایط تحریم‌ها و جابه‌جایی پول و خرید خودرو از منابع خارجی، تا روند افزایشی بهای ارز و تلاطم‌های بازار، همه‌وهمه سبب شده است به‌رغم گذشت بیش از دو ماه از تصویب آیین‌نامه واردات خودرو، همچنان شاهد به‌اجرا درنیامدن این قانون باشیم.

به‌هر نحو ادامه این وضعیت سبب شده است گمانه‌زنی‌ها درمورد اجرایی نشدن واردات درسال جاری قوت بگیرد و قطعا هموارشدن مسیر واردات خودرو نیاز به‌یک عزم راسخ میان همه دست‌اندرکاران دارد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    1 0
    غیر چین نمیتونن از جای دیگه خودرو وارد کنن
  • جاسم IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    1 0
    اولا مافیا نمرده دوما زمانی که دو لگن ساز در لیست واردات کننده های خودرو قرار گرفتند فاتحه واردات خودرو خوانده شد چون دمبه دوباره سپرده شد به گرگ

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =