پیکاپ G9

نمایشگاه خودرو اصفهان بعد از سه سال وقفه، هفته گذشته با حضور پررنگ خودروسازان تجاری کار خود را آغاز کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»،نمایشگاه خودرو اصفهان بعد از سه سال وقفه، هفته گذشته با حضور پررنگ خودروسازان تجاری کار خود را آغاز کرد. در این میان این خودروسازان تجاری زیرمجموعه گروه بهمن نیز با رونمایی از محصولات جدید خود نظر بازدیدکنندگان را به خود جلب کردند. این گروه در بخش خودروهای تجاری و باری از پیکاپ G9 خود رونمایی کرد و در سگمنت‌های مختلف باری هم وعده رونمایی و تولید محصولات جدیدی تا سال آینده را داد.

پیکاپ G9 در بهار 1402 به بازار می‌آید
پارسا نوری، مدیر فنی مهندسی بهمن‌موتور درخصوص پروژه پیکاپ جدید این خودروسازی گفت: «بهمن‌موتور تجربه خوبی روی وانت کارا و کاپرا داشته‌ و هنوز هم استقبال خوبی از این خودروها می‌شود که این موضوع باعث شد این شرکت به سمت طراحی و تولید خودرو جدیدی در میان باری‌های سبک برود.» وی افزود: «این پروژه که تولید پیکاپ G9 را به همراه دارد، در این خودروسازی شروع و سفارش خطوط بدنه آن انجام شده است و احتمالا از سه ماه نخست سال 1402 این خودرو عرضه خواهد شد.»

تنوع‌بخشی به بازار خودروهای کاروتجاری در چهار سگمنت

سطح داخلی‌سازی پیکاپ G9
مدیر فنی مهندسی بهمن‌موتور درخصوص صرفه اقتصادی تولید این پیکاپ نیز اظهار کرد: «روی ساخت داخل G9 باتوجه به ظرفیت‌های خودروسازی حرکت می‌کنیم، اما اولویت‌هایی روی خطوط بدنه و مونتاژ داریم. باتوجه به این‌که این محصول یک پیکاپ با شاسی مجزاست، صرفه اقتصادی برای ساخت داخل برخی از قطعات آن وجود دارد که در اولویت قرار خواهد گرفت.» وی اظهار کرد: «درخصوص برخی قطعات هم به‌دلیل خدمات پس از فروش ناچار به داخلی‌سازی هستیم. ولی ما فراتر از فضای بازار حرکت نمی‌کنیم.» نوری افزود: «شاید تا امروز پیکاپی در کشور نبوده است که به معنای واقعی هم خودرو اصلی خانواده باشد و هم ابزار کار. اما این پیکاپ این ویژگی را دارد و یک محصول جدید با کاربری‌ جدید خواهد بود.»

تنوع‌بخشی به بازار خودروهای کاروتجاری در چهار سگمنت

G9؛ پیکاپ 195‌اسب‌بخاری بهمن
پیکاپ G9 بهمن‌موتور با یک پیشرانه 2لیتری توربوشارژ، توان تولید 195اسب‌بخار قدرت بین 4000 تا 5500 دور در دقیقه و بیش‌از 360 نیوتون‌متر گشتاور را تولید می‌کند. این خودرو با یک گیربکس 8سرعته ساخت شرکت ZF آلمان با قابلیت تعویض الکترونیکی دنده عرضه می‌شود. سیستم تعلیق جلو پیکاپ G9 بهمن‌موتور از نوع جناقی دوبل بوده و بخش عقب دوجناقی مولتی لینک است و نکته جالب درخصوص سیستم تعلیق عقب، استفاده از فنر لول به جای فنر شمش بوده که این پیکاپ را از بقیه محصولات هم‌رده متفاوت می‌کند.
پیکاپ G9 از سطح متفاوتی از آپشن نسبت‌به محصولات موجود در بازار برخوردار است. به‌عنوان‌مثال؛ وجود دوربین 360، دوربین ثبت وقایع و سنسور برخورد از جلو از آپشن‌های متفاوت و جدید این پیکاپ گروه بهمن است.
کابین این خودرو بسیار بزرگ و جادار بوده و با خطوط عمودی و تیز با طراحی جلو خودرو هماهنگ است. بر اساس اعلام گروه بهمن، هنوز زمان دقیقه عرضه این خودرو در بازار مشخص نیست و خودرو درحال گذراندن مراحل تست است و به احتمال فراوان و براساس برنامه‌ریزی‌های این شرکت، در نیمه اول سال 1402 شاهد عرضه پیکاپ G9 در بازار کشور خواهیم بود.

تنوع‌بخشی به بازار خودروهای کاروتجاری در چهار سگمنت

سه محصول جدید بهمن‌دیزل در راه بازار
مدیر کسب‌وکار بهمن‌دیزل در نمایشگاه اصفهان درخصوص سبد محصولات این شرکت اظهار کرد: «در بخش خودروهای بین 3.5 تن تا 12تن که m2 گفته می‌شود تولید فورس را در برنامه داشتیم که از دو سال گذشته شروع کردیم و برنامه‌هایی هم برای آینده این محصول در نظر داریم.» وی بیان کرد: «در بخش خودروهای کامیونت یعنی 3.5تن تا 12تن دو محصول موفق فورس 6تن و 8.5 تن را سال گذشته به بازار معرفی کردیم. فیدبک‌های بازار نشان می‌دهد؛ این محصولات با قیمت و مشخصات فنی بسیار مناسب مورد استقبال مشتریان قرار گرفته است.» افشار ادامه داد: «در بخش کامیونت‌ها محصولی را تحت عنوان فورس 12تن را در دو ماه آینده به بازار عرضه خواهیم کرد.» وی گفت: «در بخش کامیون‌های متوسط و سنگین سال قبل کشنده امپاور را وارد بازار کردیم که مطابقت کامل با استانداردهای روز دنیا داشت و مورد استقبال مشتریان قرار گرفت.» وی تصریح کرد: «در سری امپاور محصول جدیدی با عنوان BD460 را عرضه خواهیم کرد؛ این محصول یک کامیون 26تن خواهد بود که در سال آتی به بازار معرفی خواهد شد.» مدیر کسب‌وکار بهمن‌دیزل افزود: «محصول دیگر در سری امپاور با نام BD300 است؛ کامیونی متوسط با وزن ناخالص 19تن که در نمایشگاه اصفهان به مشتریان معرفی شد.»

تنوع‌بخشی به بازار خودروهای کاروتجاری در چهار سگمنت

تنوع‌بخشی به بازار خودروهای کاروتجاری در چهار سگمنت

انتخاب شعار «پرقدرت، ایمن و بادوام»

افشار در ادامه عنوان کرد: «طی 4دهه گذشته کامیون‌هایی که در این بخش عرضه شد یا کیفیت کافی نداشته‌اند یا با استانداردهای روز مطابق نبوده‌اند، اما ما برای خودرو BD300 شعار «پرقدرت، ایمن و با دوام» را انتخاب کرده‌ایم. چراکه این خودرو از قوای محرکه بسیار مناسب و یک موتور کامینز با توان 300اسب‌بخار و گشتاور 1100نیوتون‌متر به همراه یک گیربکس با برند خوب و سیستم تعلیق مناسب بهره می‌برد.» وی ادامه داد: «سیستم تعلیق جلو و عقب این خودرو به‌گونه‌ای انتخاب شده است که به‌راحتی خودرو کمک می‌کند.» وی با اشاره به این‌که این خودرو با استانداردهای85گانه کشور و اروپا مطابق است، اظهار کرد: «در این میان 4 آیتم بسیار قوی مربوط به استانداردهای ایمنی را در این خودرو داریم؛ ترمزهای جلو به‌صورت دیسکی و ترمزهای عقب درام است. ترمز ESD و ترمز EBS و سیستم انحراف از خط مسیر را هم داریم. این خودرو جزو ایمن‌ترین خودروهایی است که در کشور تردد دارند و از یک کابین به‌روز، ارگونومیک و بزرگ برخوردار است.» وی اضافه کرد: «صندلی راننده در 6جهت حرکت می‌کند و از سردکن و گرم‌کن هم بهره می‌برد. بین صندلی راننده و شاگرد، صندلی سومی هم وجود دارد که هم به‌عنوان صندلی و هم به‌عنوان کنسول قابل استفاده است.»

عرضه محصول جدید بهمن‌دیزل بدون رقیب به بازار

افشار همچنین در مقایسه محصول جدید بهمن‌دیزل با رقبای موجود در بازار کشور گفت: «امکانات موجود در کامیون‌ جدید بهمن‌دیزل در سایر محصولات بازار وجود ندارد. باک این خودرو در مرحله اول 450لیتر خواهد بود، اما در مرحله دوم از باک 600لیتری استفاده می‌کنیم که باک‌های فعلی در بازار درنهایت 400 لیتر است.» وی اضافه کرد:‌ «ابعاد و اندازه این خودرو در بخش باری و کمپرسی عرضه می‌شود و می‌توانیم انواع کاربری‌ها از جمله آتش‌نشانی را روی این خودرو داشته باشیم.» وی در پایان بیان کرد: «در بخش کامیون‌های متوسط یک محصول به‌روز و مدرن را با قیمت و کیفیت مناسب به بازار عرضه خواهیم کرد که کمک شایانی به سیستم حمل‌ونقل کشور خواهد بود.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =