سرمایه‌ گذاری هیوندای برای تولید باتری و خودرو برقی در گرجستان

گروه هیوندای‌موتور در ماه اکتبر اعلام کرد که یک سایت تولیدی بزرگ در گرجستان به نام Hyundai Motor Group Metaplant America ) HMGMA)  ایجاد خواهد کرد که انتظار می‌رود یک مرکز تولید باتری خودروهای الکتریکی نیز در آن وجود داشته باشد.

شریک سرمایه‌گذاری مشترک برای تولید باتری محصولات هیوندای‌موتور هنوز اعلام نشده است؛ اما طبق گزارش غیررسمی از Korea Economic Daily Global Edition، هیوندای در حال مذاکره با SK Innovation SK On است. یکی دیگر از نامزدهای علاقه‌مند به‌این همکاری LG Energy Solution است.

پیوستن دو شرکت از کره‌جنوبی برای همکاری با هیوندای‌موتور و تولید باتری غافلگیرکننده نخواهد بود. به‌ویژه این‌که آن‌ها درحال حاضر روی پروژه‌های مختلف با هم کار می‌کنند. SK On همچنین درحال حاضر دو کارخانه باتری درگرجستان (9.8 و 11.7 گیگاوات-ساعت در سال) دارد و به‌وضوح درحال پیشرفت و توسعه اقداماتش است.

براساس گزارش‌ها یک گزینه برای سرمایه‌گذاری 2.5 تریلیون‌وونی (1.9 میلیارددلاری) روی میز وجود دارد که به‌طور بالقوه منجر به‌ایجاد یک کارخانه باتری با خروجی تقریبا 20 گیگاوات-ساعت در سال می‌شود (سلول‌های کیسه‌ای، شیمی NCM غنی از نیکل).

براساس این گزارش ممکن است یک یادداشت تفاهم بین هیوندای و SK On تا پایان ماه جاری میلادی منعقد شود.

20 گیگاوات-ساعت در سال برای کارخانه‌ای که انتظار می‌رود سالانه 300 هزار دستگاه خودرو برقی تولید کند، به‌طور متوسط 67 کیلووات-ساعت درمورد هر خودرو است. ما آن را کمی پایین می‌دانیم (مخصوصا اگر این کارخانه برای تولید خودروهای برقی بزرگ‌تر مانند مدل‌های شاسی‌بلند استفاده شود)؛ اما شاید این یک هدف اولیه باشد.

همچنین اگر SK On بخواهد برای سایر کارخانه‌های گروه موتورهیوندای در ایالات‌متحده (یکی دیگر در گرجستان و دیگری در آلاباما) باتری عرضه کند، خروجی باید بیشتر باشد.

به‌هر حال این مبحث جالبی است که حاکی از آمادگی‌ مداوم شرکت‌های کره‌جنوبی برای بهبود موقعیت بازار خود در ایالات‌متحده از طریق سرمایه‌گذاری روی خودروهای الکتریکی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =