میشلن

به همان اندازه که خودروسازان روی خودروهای الکتریکی سرمایه‌گذاری می‌کنند به‌دنبال یافتن راه‌های ساده‌تر برای بهبودهای بزرگ در شعاع حرکتی این خودروها نیز هستند. پژو؛ جدیدترین برندی است که با برخی بهبودهای هوشمندانه و نسبتا ساده توانسته است شعاع حرکتی خودروهای الکتریکی خود را افزایش دهد. 

این خودروساز فرانسوی امروز اعلام کرد شعاع حرکتی مدل‌های «۲۰۸» و «۲۰۰۸» الکتریکی مدل ۲۰۲۲ نسبت به مدل سال قبل به ترتیب ۲۲ و ۲۵ کیلومتر بهبود یافته است.

این افزایش شعاع حرکتی به معنی بهبود ۷ درصدی برای ۲۰۸ الکتریکی و ۸درصدی برای ۲۰۰۸ الکتریکی است. این هاچ‌بک و کراس‌اوور بدون آلایندگی هم‌اکنون شعاع‌حرکتی ۳۶۲ و ۳۴۵ کیلومتری دارند.

پژو برای دستیابی به چنین عملکردی ابتدا از لاستیک‌های بهتری استفاده کرده است. ۲۰۸ و ۲۰۰۸ الکتریکی هم‌اکنون دارای لاستیک‌های کلاس A پلاس میشلن هستند و مقاومت غلتشی کمتری دارند. این لاستیک‌ها در ۲۰۸ با رینگ‌های ۱۶اینچی و در ۲۰۰۸ با رینگ‌های ۱۷اینچی همراه خواهند شد.

البته در کابین نیز از پمپ گرمایی و حسگر رطوبت جدیدی استفاده شده است. این حسگر در بالای شیشه جلو نصب شده و مصرف انرژی سیستم تهویه مطبوع و بخاری را به منظور بهبود شعاع حرکتی کاهش خواهد داد. درنهایت هم نسبت‌های بهتری برای گیربکس در نظر گرفته شده است.

پژو ادعا می‌کند این بهبودها فراتر از استانداردهای اندازه‌گیری WLTP بوده‌اند. فرانسوی‌ها می‌گویند این تغییرات منجر به بهبود ۴۰کیلومتری شعاع حرکتی در ترافیک و در دمای صفردرجه سانتی‌گراد می‌شوند.

هر دو محصول الکتریکی پژو بر پایه پلت‌فرم eCMP بنا شده‌اند و از باتری نسبتا کوچک ۵۰کیلووات ساعتی و یک پیشرانه الکتریکی با قدرت ۱۳۴‌اسب‌بخار و گشتاور ۲۶۰ نیوتون‌متر استفاده می‌کنند. میشلن بر این باور است خودروهای که با باتری کار می‌کنند، بیشتر به سمت انتهای طیف اسپرت متمایل می‌شوند.

در حالی که ممکن است برخی از شما ایده اسپرت بودن خودرو برقی را جدی نگیرید، اما این تصور کاملا مردود است.

با اشاره به خودروهایی مانند تسلا مدل 3 پرفورمنس، ب‌ام‌و i4 جدید و حتی شایعاتی مبنی‌بر تمام الکتریکی بودن نسل بعدی پژو 208 GTI، پورشه تایکان و آئودی ای-ترون جی‌تی این موضوع را می‌توان رد کرد.

میشلن با پایلتون اسپرت EV تضمین داده است که امکان اضافه شدن ۶۰کیلومتر به توان پیمایشی خودروهای برقی وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =