کد خبر: 242905
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰

ماشین های سنگین برعکس خودروهای سبک به عنوان نوعی منبع درآمد محسوب میشوند. در حقیقت میتوان گفت که خرید ماشین سنگین نوعی سرمایه گذاری به حساب می آید.

این ماشین ها نقش بسیار چشم گیری در اقتصاد کشور دارند. زیرا جزء خودروهای کاربردی برای راه اندازی کسب و کار پر سود و پر درآمد محسوب می شوند. به همین علت اکثر افراد به دنبال خرید ماشین سنگین زیر قیمت بازار هستند.

انواع ماشین سنگین

اگر با انواع ماشین آلات سنگین آشنا باشید، باید بدانید که این محصولات در مدل ها و انواع مختلفی عرضه می شوند که هر کدام کاربرد منحصر به فردی دارند. هنگام خرید آنها باید تلاش کنید تا بر اساس نیاز و شرایط خود بهترین گزینه را از بین این دسته از محصولات انتخاب کنید.

برای انجام این کار بهتر است از اشخاصی که در این حیطه تجربه کافی دارند مشورت بگیرید. در خرید ماشین سنگین رعایت کردن این موضوع، کلید موفقیتتان در خرید یک ماشین خوب و کاربردی است. این ماشین ها به دسته های مختلفی مانند تریلر کامل، نیمه تریلر یا شاسی یکپارچه تقسیم می شوند. از دیگر عواملی که بر نحوه طبقه بندی این ماشین ها تأثیر می گذارد، میتوان به نوع تخلیه و استفاده یا عدم استفاده از آن در محیط جاده ای یا غیر جاده ای اشاره کرد. بنابراین قبل از هر کاری باید تصمیم بگیرید که کدام یک از این انواع ماشین های سنگین می تواند نیازهای شما را برآورده کند.

نکات مهم در مورد خرید ماشین سنگین

قیمت ماشین سنگین

خصوصیت و مزایای خرید ماشین سنگین

مانند هر خرید دیگری، خرید ماشین سنگین نیز دارای مزایا و معایبی است. قبل از اینکه به مزایای خرید ماشین سنگین فکر کنید، اهداف خود را در نظر بگیرید. آیا از آن برای بستن معاملات تجاری مهم استفاده می کنید؟ آیا قصد دارید از این ماشین ها برای راه اندازی یک کسب و کار جدید استفاده کنید؟

اگر هدف شما سرمایه گذاری و بستن معاملات بزرگ باشد، مزیت خرید یک خودروی بزرگ، پتانسیل کسب سود قابل توجه است. با این حال، اگر این نوع ماشین را به قصد افتتاح یک تجارت خریداری کنید، می توانید در کمترین زمان شروع به کسب سود قابل توجهی کنید. داشتن درآمد قابل توجه جزء مهم ترین عواملی است که افراد زیادی را به سمت این شغل جذب می کند. رانندگان از این شغل درآمد زیادی کسب خواهند کرد. در نتیجه، بسیاری از آن ها قادر خواهند بود در مدت زمان کوتاهی خودروهای جدیدی را خریداری کنند. در این شرایط نه تنها پول قابل توجهی خواهند داشت، بلکه می توانند از بهترین تجهیزات نیز استفاده کنند.

نکاتی که زمان خرید ماشین سنگین باید بدانید

  1. بررسی موتور

یکی از مواردی که هنگام خرید کامیون باید در نظر بگیرید، نوع موتور نصب شده است. در حقیقت هر یک از قطعه های ماشین سنگین کاربردهای مختلفی دارند. این موتورها در مدل های مختلفی طراحی و عرضه می شوند که برخی از آنها ممکن است بسیار مشکل ساز نیز باشند. برخی از موتورهای مورد استفاده در این خودروها دارای قدرت و کالیبر استثنایی هستند. شما بایستی زمان خرید، کیفیت موتور را بررسی کنید تا بتوانید بهترین مدل خودرو را تهیه کنید. یکی از مهم ترین اجزای یک وسیله نقلیه سنگین موتور است که نباید هیچ لرزش یا صدای اضافی در داخل آن وجود داشته باشد. دود سفید نباید از اگزوز خارج شود. باید توجه داشته باشید که اگر سفید باشد، موتور فاقد کیفیت لازم است.

نکات مهم در مورد خرید ماشین سنگین

خرید ماشین سنگین

  1. بررسی گیربکس

عملکرد در مسافت طولانی چیزی است که باید در موتورها به دنبال آن باشید. در ماشین آلات سنگین باید جعبه دنده و شاسی آن را به طور کامل بررسی کنید. شما می توانید با توجه به این موضوع، یکی از بهترین خودروهای سنگین را برای حمل و نقل بار در مسافت های طولانی انتخاب کنید. در گیربکس یا شاسی نباید صدای جیر جیر یا لرزش زیادی وجود داشته باشد. همچنین هنگامی که راننده در حال رانندگی است نباید صدای اضافی از گیربکس بشنود. توجه داشته باشید که شاسی خودرو نباید هیچ گونه جوشکاری داشته باشد. هنگامی که جوشکاری در مکان های خاص انجام شود، باعث ضعیف شدن خودرو میشود. در صورت وارد شدن فشار زیاد به خودرو، ممکن است ماشین حالت بریدگی و خمیدگی پیدا کند.

  1. انتخاب برند مناسب

بهتر است به برند خودرو دقت کنید. در دنیای امروز شرکت های بسیاری ماشین آلات سنگین را طراحی و تولید میکنند. از بهترین تولیدکنندگان این خودرو ها میتوان به اسکانیا، ولوو و... اشاره کرد. همه این شرکت ها مدل های مختلفی از ماشین های سنگین را تولید میکنند. بنابراین میتوانید بر اساس نیاز و بودجه خود یکی از این مدل های ماشین ها را انتخاب و خریداری کنید. توجه داشته باشید که حتی اگر ماشین سنگین را از بهترین برند خریداری کنید، باز هم ممکن است کارایی و کاربرد لازم را از دستگاه ها دریافت نکنید. بر این اساس بهتر است قابلیت استفاده برند خودرو را در ابتدا بررسی کنید.

  1. نوع پیکر بندی ماشین

نکته مهم دیگر در زمان خرید کامیون، توجه به نوع طرح بندی و نحوه چیدمان محور است. زیرا این موضوع با خرید شما ارتباط مستقیمی دارد. در واقع، این که چه نوع باری را حمل می کنید بسیار مهم است. بنابراین، اگر اولین بار است که یک وسیله نقلیه سنگین را خریداری می کنید، بهتر است از چند متخصص مشورت بگیرید. زیرا مشاور می تواند توصیه های لازم برای خرید را به شما ارائه دهد.

نکات مهم در مورد خرید ماشین سنگین

انواع ماشین سنگین

  1. توجه به وضعیت بکسل و اسب بخار

عامل دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، اسب بخار و ظرفیت بکسل کامیون است. کیفیت ماشین تحت تاثیر اسب بخار ماشین آلات بزرگ و ظرفیت یدک کشی می باشد. قبل از خرید کامیون باید هدف خود را انتخاب کنید. چنانچه هدف شما حمل وسیله های سنگین است، بایستی یکی از بهترین ماشین های سنگینی که از نظر قدرت اسب بخار بی نظیر می باشد را انتخاب و خریداری کنید.

  1. قیمت

عوامل متعددی وجود دارد که می تواند به طور مستقیم یا غیرمستقیم بر روی قیمت ماشین سنگین تأثیر بگذارد. یکی از این عوامل که می تواند بر قیمت نهایی تاثیر بگذارد، برند سازنده است. قدرت و مشخصات فنی ماشین سنگینی که قصد خرید آن را دارید یکی دیگر از عوامل مهم در تعیین قیمت می باشد. هر مقدار که این مشخصات فنی بهتر و قوی تر باشند، قیمت نهایی آن نیز به همان نسبت بیشتر می شود. هر مقدار قطعه های به کار رفته در تولید و ساخت این ماشین ها پیشرفته تر و حرفه ای تر باشند، قیمت ماشین نیز بیشتر می شود. برای اطلاع از قیمت ماشین سنگین مورد نظر خود می توانید به سایت فرهان دیزل مراجعه کنید.

نکات مهم در مورد خرید ماشین سنگین

خرید کامیون

خرید ماشین سنگین

خرید ماشین سنگین صفر به خریدارها اطمینان می دهد که خودرو در شرایط عالی قرار دارد و سالم است. در نتیجه عملکرد بهتر و ماندگاری بیشتری خواهد داشت. به همین علت رانندگان علاقه بیشتری به خرید خودرو های سنگین صفر دارند. اما از آنجایی که این نوع از ماشین ها بسیار گران هستند، ممکن است اشخاص در خرید آنها با مشکل مواجه شوند. به همین دلیل خرید و فروش خودروهای سنگین معمولا به صورت اقساطی انجام می شود. در صورتی که شما نیز به دنبال خرید ماشین سنگین هستید می توانید به نمایندگی های مورد اطمینان مانند فرهان دیزل، برای خرید مراجعه کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =