باتری‌های جامد

کنسرسیومی متشکل از هفت سازمان مستقر در بریتانیا، یادداشت تفاهمی را برای ترکیب جاه‌طلبی‌ها برای توسعه فناوری باتری‌های حالت جامد پیشرو در جهان امضا کرده‌اند.

به گزارش «اخبار خودرو»،کنسرسیومی متشکل از هفت سازمان مستقر در بریتانیا، یادداشت تفاهمی را برای ترکیب جاه‌طلبی‌ها برای توسعه فناوری باتری‌های حالت جامد پیشرو در جهان امضا کرده‌اند. باتری‌های حالت جامد مزایای بالقوه قابل ‌توجهی نسبت به‌باتری‌های لیتیوم-یونی معمولی دارند و می‌توانند در برآورده کردن تعهدات صفر خالص از طریق برقی‌سازی حمل‌ونقل مفید باشند. نتیجه موفقیت‌آمیز این همکاری صنعتی کردن قابلیت‌های آکادمیک بریتانیا برای تولید سلول‌ها با استفاده از تکنیک‌های تولید بسیار مقیاس‌پذیر و مقرون‌به‌صرفه است.
این کنسرسیوم متشکل از سازمان‌های پیشرو جهانی زیر در تحقیق، توسعه و ساخت باتری است: موسسه فارادی - موسسه مستقل بریتانیایی برای تحقیقات ذخیره انرژی الکتروشیمیایی که کنسرسیوم را هدایت کرده و توسعه آن را برعهده دارد.
Britishvolt – توسعه‌دهنده Gigaplant مستقر در بریتانیا، با سایتی در شمال شرقی انگلستان. E+R (Emerson & Renwick) - یک طراح پیشرو در تجهیزات تولید باتری در جهان. جانسون متی - یک پیشرو جهانی در فناوری‌های پایدار و تجارت مواد باتری در بریتانیا. دانشگاه آکسفورد - که پروژه باتری‌های حالت جامد موسسه فارادی (SOLBAT) را رهبری می‌کند و فناوری لازم را در اختیار کنسرسیوم قرار می‌دهد. مرکز صنعتی‌سازی باتری بریتانیا – مرکز توسعه تولید باتری، پیشگام در افزایش مقیاس تولید باتری در بریتانیا و تسهیل ارتقای مهارت در بخش باتری. WMG، دانشگاه وارویک - پیشرو در تحقیق و توسعه باتری و قابلیت افزایش مقیاس اولیه و همچنین توسعه‌دهنده مهارت‌های آکادمیک و کارآموزی.
لرد گریمستون، از مدیران و سرمایه‌گذاران این پروژه گفت: «همکاری بین صنعت، دولت و موسسات آکادمیک پیشرو در جهان، بریتانیا را درخط مقدم تلاش‌های جهانی برای توسعه فناوری‌های نوآورانه خودرو، مانند باتری‌های حالت جامد قرار می‌دهد. این کارِ پایگاه تحقیق و توسعه مشهور بین‌المللی ماست؛ مانند مواردی که توسط این کنسرسیوم گردآوری شده است و ابزارهای مورد نیاز برای تحقق آینده‌ای قوی و پایدار برای بخش خودرو و افزایش سهم خود در مبارزه با تغییرات آب و هوایی را در اختیار ما قرار می‌دهد.»
پروفسور پم توماس، مدیرعامل موسسه فارادی نیز گفت: «خوشحالم که می‌توانم تشکیل این کنسرسیوم منحصربه‌فرد را برای پیشرفت نمونه‌سازی اولیه باتری‌های حالت جامد که شامل سازمان‌های پیشرو مستقر در بریتانیا در بسیاری از مراحل زنجیره ارزش است، اعلام کنم.» باتری‌های حالت جامد (SSB) مزایای بالقوه قابل ‌توجهی را نسبت به‌فناوری‌های باتری لیتیوم-یونی موجود ارائه می‌کنند؛ از جمله توانایی نگهداری شارژ بیشتر برای حجم معین (که منجر به‌افزایش برد خودرو الکتریکی (EV) می‌شود) و همچنین هزینه‌های مدیریت ایمنی باتری را کاهش می‌دهد.
استقرار اولیه SSB ها احتمالا در لوازم الکترونیکی مصرفی، کاربردهای خاص خودرو و هواپیماهای بدون سرنشین پیش از استفاده در بازارهای گسترده‌تر خودروهای برقی خواهد بود. موسسه فارادی پیش‌بینی می‌کند که در سال 2030، SSBها احتمالا 7 درصد از بازار جهانی باتری لوازم الکترونیکی مصرفی و سهم 4 درصد از بازار باتری‌های برقی را به‌خود اختصاص خواهند داد. انتظار می‌رود درآمد جهانی SSB از فروش به‌سازندگان خودروهای برقی تا سال 2030 به 8 میلیارددلار برسد و سپس تا سال 2040 یا 2050 که انتظار می‌رود بازار گسترده‌تر شود، به‌سرعت رشد کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

آخرین اخبار