موتورسیکلت شما دارای سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری است بروز مشکل در آن آن‌گونه که شما به‌آن اشاره کردید می‌تواند ‌دو دلیل عمده داشته باشد.

موتورسیکلت 135 سی‌سی مدل 88 دارم و چند وقتی است برخلاف گذشته وقتی موتور آن گرم می‌شود و باک موتورسیکلت هم پر است، در سرعت‌های بالای 50 کیلومتر برساعت قدرت و کشش لازم را برای حرکت ندارد. به‌شکلی که گویی موتور خفه یا کپ کرده است. همچنین برای تعویض دنده از 3 به 4 به‌نیروی بیشتری نیاز است و دنده‌ها به‌سختی جا می‌روند. علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،باتوجه به‌این‌که شما مدل دقیق موتورسیکلت‌تان را مطرح نکردید، بنابراین عیب‌یابی وسیله‌نقلیه شما از راه دور دقیق نبوده و برای این کار به‌بررسی‌های بیشتری نیاز است. اما می‌توان گفت موتورسیکلت شما دارای سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری است بروز مشکل در آن آن‌گونه که شما به‌آن اشاره کردید می‌تواند ‌دو دلیل عمده داشته باشد. نخست‌این‌که در سیستم‌های سوخت‌رسانی کاربراتوری، به‌دلیل عدم‌وجود سنسور و واحد پردازشگر مرکزی ECU و مکانیکی بودن این سیستم، تنظیمات به‌شکل دقیق انجام نمی‌شود. همچنین وقتی دمای کاری موتور بالا می‌رود، اینرسی گاز افزایش می‌یابد که این موضوع در سیستم‌های کاربراتوری منجر به‌ایجاد اختلال در روند کاری و عملکرد موتور می‌شود. این مساله به‌ضعف در طراحی این سیستم مربوط می‌شود. همچنین اگر سیستم سوخت‌رسانی موتورسیکلت شما تنظیم نبوده و ژیگلور آن معیوب شده یا از تنظیم خارج شده باشد، ایم موضوع نیز سبب افت قدرت هنگام حرکت می‌شود. در این صورت باید کاربراتور موتورسیکلت شما باز و قطعات آن بررسی شده و درصورت نیاز، ژیگلور کاربراتور تنظیم یا تعویض شود. اما این نکته را نباید فراموش کرد که بخارهای بنزین ناشی از گرما نیز سبب بروز چنین مشکلی می‌شود. درپاسخ به‌بخش دوم سوال شما باید گفت به‌سختی جا رفتن دنده دو علت عمده دارد. نخست‌این‌که اگر مکانیزم اهرم‌بندی تعویض دنده با مشکل مواجه شده و یا تنظیم نباشد، تعویض دنده به‌سختی انجام می‌شود. در این صورت باید گیربکس باز شده و با تنظیم یا تعویض قطعات مربوطه، مشکل برطرف شود. همچنین خرابی کشویی‌ها نیز در ایجاد این مشکل تاثیرگذار است. در ادامه لازم است کشویی را بررسی و در صورت نیاز آن‌ها را تعویض کنید. همچنین شما باید توجه ویژه‌ای به‌تعویض قطعات مصرفی موتورسیکلت‌تان داشته باشید؛ زیرا در صورت توجه به‌شرایط استاندارد نگهداری، می‌توان هزینه نگهداری از این وسیله‌نقلیه را کاهش داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =