داده‌های منتشرشده از نخستین آزمایش شارژرهای هوشمند وسایل نقلیه الکتریکی در خیابان‌های بریتانیا - Agile Streets - نشان می‌دهد که شارژ هوشمند در نقاط شارژ عمومی می‌تواند سالانه 604.65 پوند (712 دلار آمریکا) در هزینه‌های شارژ صرفه‌جویی کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،داده‌های منتشرشده از نخستین آزمایش شارژرهای هوشمند وسایل نقلیه الکتریکی در خیابان‌های بریتانیا - Agile Streets - نشان می‌دهد که شارژ هوشمند در نقاط شارژ عمومی می‌تواند سالانه 604.65 پوند (712 دلار آمریکا) در هزینه‌های شارژ صرفه‌جویی کند. این صرفه‌جویی تا سال 2030 معادل 4.9 میلیارددلار در سراسر انگلستان خواهد بود.
این پروژه تحت‌حمایت دولت که توسط کنسرسیومی از شرکت‌ها از جمله متخصص زیرساخت‌های برق الکتریکی Connected Kerb ارائه شده است، همچنین نشان می‌دهد اوج تقاضای انرژی - زمانی از روز که تقاضای انرژی در آن بیشترین مقدار است - تا 240 مگاوات کاهش می‌یابد. دستیابی به‌همان کاهش اوج تقاضا با استفاده از ذخیره‌سازی باتری لیتیوم-یونی حدود 83 میلیون پوند (99 میلیون دلار آمریکا) به‌اضافه هزینه عملیاتی سالانه 1.5 میلیون‌پوند (1.8 میلیون دلار آمریکا) هزینه خواهد داشت. شارژرهای هوشمند همچنین تقاضا برای ظرفیت اتصال به‌شبکه محلی را کاهش می‌دهد و امکان نصب شارژرهای بیشتری را برای پشتیبانی از هدف دولت بریتانیا برای نصب 300 هزار شارژر برقی عمومی تا سال 2030 فراهم می‌کند.
خرید خودروهای برقی سرعت زیادی به‌خود گرفته و ثبت‌نام‌ برای خرید این مدل خودروها در بریتانیا در مقایسه با سال گذشته 40 درصد رشد داشته است. با این حال، افزایش صورت‌حساب‌های انرژی مزیت هزینه‌های جاری کمتر برای خودروهای برقی را درمقایسه با خودروهای موتور احتراق‌داخلی (ICE) تا حدی از بین می‌برد. درحال حاضر هزینه سوخت یک مدل خودرو برقی درصورت شارژ در خانه به‌طور متوسط تنها 3.9p در هر مایل ارزان‌تر از معادل بنزینی است؛ درحالی که قبل از افزایش سقف قیمت انرژی در ماه اکتبر، 9.2p کمتر بود. اصلاح تعرفه‌های انرژی شارژ هوشمند خانگی می‌تواند به‌کاهش هزینه‌ها برای رانندگان خودروهای برقی کمک کند. حتی پس از افزایش قیمتها در ماه اکتبر، شارژ خودروهای برقی درمقایسه با خودروهای درون‌سوز در هر مایل ارزان‌تر است. به‌این ترتیب مزایای مالی رانندگی با خودروهای برقی تا حد چشمگیری حفظ می‌شود. 62 درصد از خانوارهای بریتانیا به‌پارکینگ خارج از خیابان یا فضای پارکینگ اختصاصی با منبع برق خانگی دسترسی ندارند. به‌این معنی که برای شارژ خودروهای برقی خود باید به‌زیرساخت‌های شارژ عمومی اعتماد کنند و بنابراین به‌تعرفه‌های انرژی هوشمند دسترسی ندارند. آن‌ها همچنین درمقایسه با 5 درصد مالیات خانگی، ملزم به‌پرداخت 20 درصد مالیات بر ارزش افزوده هستند.
این امر سبب ایجاد نابرابری قابل توجهی بین کاربران جاده و افرادی می‌شود که می‌توانند وسیله‌نقلیه خود را در خانه شارژ کنند. در گزارشی که توسط دولت بریتانیا سفارش داده شده نیز آمده که این مساله بیشتر بر مزیت‌های کلی هزینه برقی شدن تاثیرگذار است.
عملکرد اندازه‌گیری هوشمند به‌این شکل است که شارژ خودروهای برقی در مواقعی که قیمت انرژی ارزان‌تر است، زمان‌بندی می‌شود؛ مانند نیمه‌های شب که تقاضا کم بوده یا در روزهای آفتابی و بادی که انرژی خورشیدی و بادی ارزان فراوان است. این امر سبب کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، کاهش فشار از شبکه در زمان اوج مصرف و کاهش هزینه‌ها برای رانندگان می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =