ساینا اس

ساینا اس درحال‌حاضر با قیمت حدود ۱۷۰میلیون تومان از سوی کارخانه و با قیمت بین ۲۸۰ تا ۲۹۰ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود که بدین‌ترتیب همچنان ارزان‌ترین سدان زیر ۳۰۰میلیون تومان در بازار محسوب می‌شود

در صنعت خودرو امروز جهان، چهار ویژگی کلیدی را به‌عنوان عوامل اصلی کسب رضایت عموم مشتریان از یک محصول اقتصادی در نظر می‌گیرند. نخستین ویژگی این است که هزینه مالکیت محصول پایین باشد. این هزینه شامل هزینه‌های مرتبط با قیمت محصول، هزینه نگهداری خودرو و هزینه‌های مرتبط با مصرف سوخت است. دومین ویژگی؛ زیبایی ظاهری محصول است که به طراحی بدنه و کابین آن برمی‌گردد. ویژگی سوم این است که محصول تا اندازه قابل قبولی مدرن باشد. به بیان دیگر، باید اِلمان‌هایی در خودرو لحاظ شده باشد که نشان‌دهنده بیگانه‌نبودن آن با فناوری‌ها، استانداردها و آپشن‌های روز محسوب شود. به‌عنوان چهارمین ویژگی؛ لازم است خودرو از نظر فضای سرنشین، بهترین گزینه در کلاس خود باشد، یعنی فضای لازم را برای سرنشین و بار در کلاس B (شهری) مهیا کند. با همین رویکردها، چهار سال بعد از عرضه ساینا، سایپا با شعار «یک تغییر به موقع» موفق شد اولین فیس‌لیفت این خودرو کلاس B را در اسفند ۹۹ به بازار بفرستد.

ساینا اس در یک نگاه

گرچه سایپا در ساینا اس نیز از همان موتور ۱۵۰۳ سی‌سی M۱۵ استفاده کرده که قدرت ۸۷ اسب بخار را با گشتاور ۱۲۸ نیوتن‌متر تولید می‌کند، اما این پیشرانه در ساینا اس به دریچه گاز برقی مجهز شده و با اصلاحات و بهبودهایی برای پاس‌کردن مجوزهای زیست‌محیطی، به استاندارد آلایندگی یورو۵ ارتقا داده شده که همراه با تغییر کلی سامانه برق و الکترونیک خودرو به سیستم BCM (مدیریت یکپارچه با نود مرکزی) و برخی تغییرات فنی دیگر، درمجموع سواری نرم‌تری را نسبت به ساینا معمولی برای این خودرو رقم زده است. نکته دیگر این‌که سایپا، با به‌روزرسانی قابل قبولی در قسمت جلو و عقب بدنه و نیز فرمان دی‌کات و صفحه‌کیلومتر نیمه‌دیجیتال ساینا اس و همچنین افزودن برخی آپشن‌ها، موفق به تغییر چهره دلنشینی در نمای آن و احساس بهتری برای راننده در پشت فرمان این خودرو شد که آن‌ را به یک سدان جوان‌پسند و درعین‌حال یک خودرو خانوادگی ارتقایافته تبدیل کرد.

قیمت و مصرف سوخت مناسب

ساینا اس درحال‌حاضر با قیمت حدود ۱۷۰میلیون تومان از سوی کارخانه و با قیمت بین ۲۸۰ تا ۲۹۰ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود که بدین‌ترتیب همچنان ارزان‌ترین سدان زیر ۳۰۰میلیون تومان در بازار محسوب می‌شود. علاوه بر این، ساینا اس در مقایسه با خودروهای هم‌رده خود هزینه‌های نگهداری و مصرف سوخت پایینی دارد. مصرف سوخت این خودرو حتی در مقایسه با نسخه معمولی ساینا که با مصرف تیبا برابری می‌کرد، به‌مراتب کمتر است.

ظاهر متفاوت با نسخه قبلی

از نظر کارشناسان طراحی، کلیات طراحی جلو ساینا اس شبیه هوندا سیویک ۲۰۱۳ است. تناسب اندازه جلوپنجره لانه‌زنبوری و قاب کرومی آن با شبکه سپر هم در این خودرو به‌خوبی رعایت شده است. تعبیه دی‌لایت و مه‌شکن‌های جلو در طرفین ورودی هوا (قسمت مشکی‌رنگ پایینی سپر) هم زیبایی نمای جلوی این خودرو بی‌تاثیر نبوده است. طراحی صندوق و چراغ‌های عقب ساینا اس را نیز می‌توان ترکیبی از نمای عقب رنو سیمبل و ب‌ام‌و ۳۲۰آی ۲۰۰۸ دانست، اما امضای طراحی جدید سایپا را روی برخی قسمت‌های خودرو مانند دیفیوزر و چراغ روی آن می‌توان دید که مانند صفحه‌کیلومتر نیمه‌دیجیتال آن به خودرو شاهین شباهت دارد.

آپشن‌ها و تجهیزات فنی و ایمنی

در ساینا اس، امکاناتی جدیدی مانند فرمان دی‌کات، جلوآمپر جدید نیمه‌دیجیتال، شیشه‌ها و آینه‌های برقی، سنسور پارک عقب، دماسنج محیط، استاندارد ایزوفیکس صندلی‌ها، تهویه مطبوع الکتریکی با نمایشگر MFD، سیستم صوتی mp۳ و USB با چهار باند، چراغ روشنایی روز، چراغ بدرقه، ترمزABS ،EBD ، کامپیوتر سفری، ریموت جدید تاشو، دکمه صندوق‌پران روی داشبورد و ریموت، دکمه مسترلاک (قفل مرکزی) و دکمه قفل شیشه‌های عقب روی داشبورد، پنل جدید تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو، راهنمای تعویض دنده (GSI)، چراغ بدرقه، ایربگ راننده و سرنشین، سیستم ضدسرقت متصل به بوق خودرو و... وجود دارد. در بخش فنی ساینا اس نیز به‌رغم برخورداری از قوای محرکه مشابه با نسخه پایه، به‌جای استفاده از دریچه گاز مکانیکی، از نمونه الکتریکی استفاده شده و بالانسر شفت موتور هم ارتقا پیدا کرده است. این پیشرانه به‌صورت پایه با استاندارد آلایندگی یورو۵ مطابقت دارد. یکی دیگر از تفاوت‌های فنی ساینا اس با نسخه پایه، ساختار برق و الکترونیک این خودروها است که در نمونه فیس‌لیفت این خودرو از سامانه BCM و مدیریت یکپارچه استفاده شده است. این سامانه باعث می شود تا ساینا اس در بخش برقی به‌روزتر بوده و کارایی بهتری از نسخه‌های قبلی داشته باشد. امکان افزودن کلیدهای روی فرمان و نصب اصولی کروزکنترل نیز در این نسخه فراهم است.

از دیگر تغییرات فنی اعمال‌شده برای ساینای فیس‌لیفت، ارتقای عایق‌بندی کابین و بخش محفظه پیشرانه این خودرو است. این اتفاق سبب شده است نفوذ صدا به کابین ساینا اس کمتر از نسخه پایه باشد. در بخش ساختار سازه ساینا اس هم گفته می‌شود استحکام بخش عقب و جلوی این خودرو تا حدی بیشتر شده است.

جادارترین سدان کلاس B داخلی

ساینا اس به‌عنوان یک خودرو اقتصادی که درعین‌حال زیبایی و کیفیت قابل قبولی دارد، نسبت به دیگر محصولات این کلاس در بازار ایران ازجمله خانواده ۲۰۶ و رانا جادارتر و ارزان‌تر است. این خودرو همچنین از استاندارد محافظت از عابر پیاده برخوردار است؛ طراحی ساینا به نحوی بوده که در تصادفات احتمالی، سر عابر به خودرو برخورد نکند. سایپا در طراحی ساینا از ابتدا کوشیده بود از جهات دیگری نیز پیشگام باشد و بر همین اساس صندلی‌های این خودرو بر اساس استانداردهای روز و رعایت نکات ارگونومیک طراحی شده است. دسترسی آسان به تجهیزات داخلی از دیگر مواردی بوده که در طراحی داخلی ساینا اس و جانمایی دکمه‌هایی مانند صندوق‌پران، مسترلاک، قفل شیشه‌های عقب و... مد نظر بوده است. بدین ترتیب، ساینا اس می‌تواند از جنبه‌های ظاهری، فنی، آپشن و ایمنی در سطح کلاس خود، خواسته‌ها و انتظارات مشتریان را در رنج قیمتی پایین برآورده کند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    3 2
    اون جوری که سایپا این خودرو رو تبلیغ می کنه شرکت خودروسازی بی ام و برای خودروی پیشرفته بی ام و x7 تبلیغ نمی کنه واقعا مسخره هست ههههههه
  • بهمنی NL ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    1 0
    دیگه زیر 300 نیست همین امروز یعنی 3 دی رفت بالای 310 و فردا معلوم نیست چند بشه !!! الان که ساینا معمولی شده 300 !!!
  • Mh IR ۰۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    0 0
    من یه پراید مدل ۸۳ دارم ومیخام که ازطرح جایگزینی استفاده کنم ولی متا سفانه قیمتها خیلی بالاست.وتوان خرید کم.
  • رسول IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    1 0
    من برج۹کامل پول ساینا، اس پرداخت کردم گفتن، یکه ماه بعدمیاد. الان ۴۰روزشدخبری نشد. تازه، دیروزرفتم گفتم. تازه فاکتورشده. همش کارشون دروغ
  • روح اله IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    0 0
    من دعوتنامه ام آخر ابان بود نتونستم پول جور کنم .وام برداشتم پولم جور شده ولی دعوتنامه برام دیگه نمیاد چرا ؟?؟؟کسی میدونه بهم بگه .الان امروز ۹ دی هست هنوز خبری نیست به نمایندگی وشرکت هم زنگ میزنم میگه میاد کی خدا میدونه .فکر کنم منتظرن قیمت کارخانه گران بشه بعد دعوتنامه بیاد ...من مستاجر تو این گرونی .از کجا بیارم ‌...😔😔😔
  • سیاوش IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    0 0
    اتاق ساینا زشته

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =