جنرال‌موتورز یکی از حامیان اصلی سلول‌های سوختی هیدروژنی است و حالا برخی از برنامه‌هایی را که برای فناوری هیدروتک خود دارد، اعلام کرده است. 

به گزارش «اخبار خودرو»،جنرال‌موتورز یکی از حامیان اصلی سلول‌های سوختی هیدروژنی است و حالا برخی از برنامه‌هایی را که برای فناوری هیدروتک خود دارد، اعلام کرده است.
بیشتر این برنامه‌ها بر شارژ خودروهای الکتریکی تمرکز دارند اما یکی از آن‌ها، ساخت ژنراتور برق سیار با همکاری شرکت «نوآوری‌های تجدیدپذیر» (Renewable Innovations) است که می‌تواند به‌طور موقت برای شارژ سریع خودروهای الکتریکی مورداستفاده قرار گیرد. این ایده بسیار کاربردی خواهد بود زیرا می‌توان ژنراتور برق سیار را به خودروهایی که شارژ تمام کرده‌اند، رساند. این ایده کاربردهای نظامی هم خواهد داشت. کمیسیون انرژی کالیفرنیا نیز به ژنراتور برق سیار علاقه‌مند است زیرا می‌توان از آن برای شارژ خودروهای الکتریکی هنگام قطعی‌های‌ برنامه‌ریزی‌شده برق که جهت کاهش آتش‌سوزی در سراسر ایالات‌متحده اعمال می‌شود، استفاده کرد.
اما علاوه‌بر ژنراتورهای برق سیار، جنرال‌موتورز و شرکت نوآوری‌های تجدیدپذیر بر توسعه روش‌های شارژ سریع موسوم به EMPOWER نیز کار می‌کنند. با این روش، پمپ‌بنزین‌ها می‌توانند به‌راحتی و با هزینه بسیار کمتر به جایگاه شارژ سریع DC مجهز شوند زیرا نیازی به سرمایه‌گذاری‌های سنگین به‌منظور ایجاد زیرساخت‌های لازم برای جایگاه شارژ مثل کابل‌های تغذیه بزرگ و ترانسفورماتورها ندارند. شارژرهای سریع EMPOWER توسط هشت جعبه برق هیدروتک تغذیه می‌شوند و برای تولید برق از هیدروژن موجود در مخازن داخلی خود استفاده می‌کنند. به‌گفته جنرال‌موتورز، این جایگاه شارژ می‌تواند به‌طور هم‌زمان چهار خودرو الکتریکی را تغذیه کند و با هر بار پر کردن مخزن هیدروژن توانایی تامین برق بیش‌از ۱۰۰ خودرو را خواهد داشت. EMPOWER اما صرفا یک تئوری نیست زیرا شرکت نوآوری‌های تجدیدپذیر قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۵ حداکثر ۵۰۰جایگاه شارژ هیدروژنی در سراسر ایالات‌متحده احداث کند. فعلا حرفی از مکان احداث این جایگاه‌ها زده نشده است اما به‌گفته جنرال‌موتورز، این جایگاه‌ها در مکان‌هایی که فقط بخشی از سال میزبان مسافران هستند مانند پارک‌های ملی یا مقاصد تعطیلات آخر هفته ایجاد خواهند شد. این خودروساز آمریکایی یک ژنراتور برق متحرک را هم معرفی کرده است که می‌تواند در بخش نظامی مورداستفاده قرار گیرد. این سیستم که برای تامین انرژی تجهیزات نظامی سنگین و اردوگاه‌ها در نظر گرفته شده است، نه‌تنها حدود ۷۰درصد برق بیشتری نسبت‌به دیزل ژنراتورهای سنتی تولید می‌کند بلکه کم‌صداتر و خروجی آن آب است که در بیابان‌ها می‌تواند مفید باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =