FUSION PROCESSING

خودروسازان بزرگ و کشورهای صاحب این صنعت، هدفمندتر از گذشته به سمت دستیابی به خودروهای بدون آلایندگی حرکت می‌کنند

حرکت به سوی خودروهای الکتریکی طی سنوات گذشته در تمام بخش‌های این صنعت دیده می‌شود، با این حال برخی از خودروسازان یا کشورها هدفمندتر به سمت دستیابی به خودروهای بدون آلایندگی حرکت می‌کنند.

تولیدکنندگان خودروهای تجاری هم برنامه‌های بسیاری را در این زمینه در دست اجرا دارند. در نیمه دوم سال ۲۰۲۲، مهم‌ترین اقداماتی که در زمینه الکتریکی‌سازی ناوگان تجاری در دنیا انجام شده، شامل تولید مدل‌های ولووتراکس و جدیدترین محصول الکتریکی مرسدس‌بنز می‌شود. این در حالی است که برخی شرکت‌ها و کشورها نیز با تبدیل ناوگان خود به مدل‌های جدید گام مهمی در این بخش برداشته‌اند.

برنامه ولووتراکس برای برقی‌سازی ۵۰درصدی

هم‌زمان با آن‌که تقاضا برای کامیون‌های برقی به سرعت افزایش می‌یابد و قرار است شرکت‌های لجستیکی به اهداف آلایندگی دست یابند، در سال گذشته میلادی ولووتراکس موفق شد تولید سری کامیون‌های سنگین برقی ۴۴ تنی را آغاز کند.

ولوو اولین تولیدکننده جهانی کامیون است که کامیون‌های برقی ۴۴ تنی تولید می‌کند و دارای یک خط برای تولید سه مدل متشکل از FH، FM و FMX است. این در حالی است که ولووتراکس ۶مدل کامیون برقی را در سراسر جهان تولید می‌کند. این یک نقطه عطف برای صنعت تجاری‌های الکتریکی است.

کمتر از دو سال پیش ولووتراکس برای اولین‌بار کامیون‌های الکتریکی سنگین خود را به نمایش گذاشت. این شرکت اعلام کرده است که در حال افزایش تولید این خودروهاست و این کامیون‌های بزرگ را به مشتریان در سراسر اروپا و بعدا به مشتریان آسیا، استرالیا و آمریکای‌لاتین تحویل خواهد داد.

تولید سری سنگین‌ترین کامیون‌های الکتریکی ولوو در کارخانه Tuve در گوتنبرگ سوئد آغاز شد و قرار است در سال جدید تولید این خودروها در کارخانه بلژیک نیز ادامه یابد.

به گفته ولووتراکس حدود ۱۰۰۰ دستگاه از کامیون‌های الکتریکی سنگین و بیش از ۲۶۰۰ کامیون برقی خود به فروش رسیده و انتظار می‌رود که فروش آن‌ها در چند سال آینده به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

ولووتراکس مدعی است تا سال ۲۰۳۰، حداقل ۵۰درصد از کامیون‌هایی که به فروش می‌رساند الکتریکی خواهند بود.

صفرکردن آلایندگی با کمک‌هزینه ۱۵میلیون پوندی

بریتانیا در سال‌های اخیر اقدامات مهمی در زمینه دستیابی به آلایندگی صفر برداشته است. این کشور با توجه به آن‌که در مسیر قانون خداحافظی با مدل‌های دیزلی تا ۲۰۵۰ قرار دارد، تسهیلات بسیاری را برای شرکت‌ها و تولیدکنندگان در نظر می‌گیر تا ناوگان خود را به سطح آلایندگی صفر برسانند. مهم‌ترین اقدام این کشور در ۶ ماه دوم سال ۲۰۲۲ پرداخت تسهیلاتی برای کمک به حمل‌ونقل عمومی بوده است.

شرکت Fusion Processing به عنوان بخشی از یک کنسرسیوم توسعه‌دهنده سیستم‌های رانندگی خودکار در کنار سیستم‌های خودروهای هیدروژنی (HVS) با کمک‌هزینه ۱۵میلیون پوندی (۱۷.۸میلیون دلار آمریکا) از دولت بریتانیا برای حمایت از حمل‌ونقل بدون آلایندگی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

این شرکت در زمینه نوآوری در پیشرانه های هیدروژنی خودروهای سنگین و پیل سوختی هیدروژنی فعالیت خواهد کرد. بودجه دولت بریتانیا ۵۰ درصد از هزینه کل پروژه را به مبلغ تقریبی ۳۰ میلیون پوند (۳۵.۹ میلیون دلار آمریکا) پشتیبانی می‌کند. این پروژه که تا اواسط سال ۲۰۲۵ ادامه خواهد داشت به جاه‌طلبی برای کربن زدایی بخش خودرو کمک خواهد کرد.

نوآوری آمازون با خودروهای بدون آلایندگی

آمازون جزو نخستین شرکت‌هایی است که از وسایل نقلیه الکتریکی را در ناوگان باری خود، بهره برد. این شرکت که پیش از این ون‌های الکتریکی را در ناوگان تحویل خود به کار گرفته بود حالا برای اولین بار در بریتانیا ۹ وسیله نقلیه الکتریکی سنگین و ۱۰۰۰ دستگاه ون الکتریکی را به ناوگان خود وارد کرده است.

خودروهای تمام‌الکتریکی ۳۷ تنی اکنون از مراکز انجام آمازون در تیلبری و میلتون کینز کار می‌کنند و بسته‌های مشتریان را با آلایندگی صفر حمل و از انرژی باتری استفاده می‌کنند.

اولین کامیون‌های سنگین الکتریکی آمازون در بریتانیا و اروپا نقطه عطف مهمی در جهت الکتریکی‌سازی ناوگان آن است. هدف آمازون، تحویل ۵۰ درصد از محموله‌ها با کربن خالص صفر تا سال ۲۰۳۰ است.

با استفاده از آخرین نوآوری‌ها در فناوری باتری، کامیون‌های برقی به زودی از اولین نقاط شارژ الکتریکی سریع ۳۶۰ کیلوواتی در سایت‌های آمازون Tilbury و Milton Keynes استفاده خواهند شد.

اکتروس الکتریکی؛ نقطه عطفی برای کامیون‌های مرسدس بنز

بخش کامیون‌سازی مرسدس بنز، کامیون‌های کاملا الکتریکی eActros جدید خود را معرفی کرده است که بردی تا ۲۴۹ مایل (۴۰۰ کیلومتر) دارند. eActros تولید گازهای گلخانه‌ای را به صفر رسانده و به منظور ناوگان توزیع در مسافت‌های کوتاه و برای بارهای سنگین طراحی شده است. eActros ۴۰۰ ، و ۲۷ تنی از چهار باتری لیتیوم یونی ۱۱۲ کیلووات ساعتی تغذیه می‌کند و حداکثر برد ۲۴۹ مایل (۴۰۰ کیلومتر) را فراهم می‌کند، حداکثر وزن و وزن قابل حمل ۱۶.۶ تن را ارائه می‌دهد.

eActros ۳۰۰ از سه باتری استفاده می‌کند و بین شارژ تا ۱۸۶ مایل (۳۰۰ کیلومتر) را پوشش می‌دهد. همچنین به صورت سه محوره یا به صورت شاسی دومحوره با وزن ناخالص ۱۹ تن موجود است.

پیش از این نیز مدل فوسو کانتر رونمایی شده بود که در چهار کلاس وزنی (۳.۵ تا ۸.۵۵ تن)، هشت فاصله محوری (۲۵۰۰ میلی‌متر تا ۴۷۵۰ میلی‌متر) و با سه مدل خروجی موتور (۱۳۰ اسب بخار تا ۱۷۵ اسب‌بخار) عرضه می‌شود.

با این حال، در یک حرکت جدید، کانترهای ۳.۵ تنی اکنون به شکل فرمان راست با یک کابین استاندارد با عرض ۱.۷ متر در دسترس هستند. بخش کامیون سازی مرسدس بنز اعلام کرده است که راه‌اندازی eActros نقطه عطفی در تاریخ کامیون‌های مرسدس بنز است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =