جوینت‌ ونچر ال‌جی سولوشن و هوندا

شرکت‌های بزرگ خودروساز و باتری‌ساز با سرعت درحال همکاری با یکدیگر هستند و در این بخش شاهد ایجاد جوینت‌ونچرها و یارگیری بین خودروسازان مطرح و شرکت‌های تولیدکننده باتری یا صاحب فناوری هستیم.

به‌نوعی برای آینده صنعت‌خودرو که صنعت خودروهای برقی و کنار گذاشتن سوخت‌های فسیلی است، بسیاری در حال یارگیری هستند.

در جدیدترین اعلام همکاری، ال‌جی انرژی سولوشن و شرکت هونداموتور رسما تاسیس سرمایه‌گذاری مشترک باتری EV )JV) را با نام آزمایشی L-H Battery Company اعلام کردند.

کارخانه جدید سلول باتری لیتیوم-یون در شهرستان فایت، در نزدیکی جفرسونویل در اوهایو آمریکا با ظرفیت تولید هدف ۴۰ گیگاوات-ساعت در سال ساخته خواهد شد.

ساخت‌وساز در روزهای آینده سال جاری آغاز و شروع تولید انبوه پایان سال ۲۰۲۵ خواهد بود.

شراکت بین LG Energy Solution راهی برای هوندا برای تضمین عرضه پایدار و با حجم بالای سلول‌های باتری لیتیوم-یونی برای مدل‌های تمام‌الکتریکی آینده خود در آمریکای‌شمالی است. ذکر این نکته ضروری است که خروجی کارخانه منحصرا برای رفع نیازهای هوندا خواهد بود.

هوندا با تاسیس این کارخانه به‌دنبال تثبیت جایگاه خود در بازار آمریکای شمالی است. جایی که میزان رشد تقاضا برای خودروهای برقی به‌شدت افزایش یافته است.

نخستین مدل الکتریکی هوندا پرولوگ (و مدل الکتریکی آکورا) در سال ۲۰۲۴ با استفاده از پلت‌فرم اولتیوم جنرال‌موتورز با هدف فروش اولیه سالانه ۷۰ هزاردستگاه عرضه خواهد شد.

رابرت اچ لی، مدیرعامل شرکت باتری L-H، گفت: «شرکت LG Energy Solution دارای تمام دارایی‌های مناسب برای موفقیت این سرمایه‌گذاری مشترک است؛ از جمله ثبات مالی، کیفیت، رقابت‌پذیری و ظرفیت تولید با تخصص عملیاتی جهانی. با ترکیب تخصص دو شرکت، ما در آمریکای‌شمالی باتری‌هایی با کیفیت بالا به‌منظور اطمینان از عرضه پایدار و موفقیت‌آمیز خودروهای برقی هوندا خواهیم داشت.»

وی اظهار کرد: «تاسیس رسمی این سرمایه‌گذاری مشترک بین ال‌جی انرژی سولوشن و هوندا برای تولید باتری‌های برقی در اوهایو گام بزرگ دیگری به‌سوی آینده برقی ماست. ما هیجان‌زده هستیم که با چنین شریک قدرتمندی در ال‌جی انرژی سولوشن پیش برویم و با هم، به‌آینده نگاه می‌کنیم.»

سرمایه‌گذاری مشترک ال‌جی و هوندا به ۴.۴ میلیارددلار خواهد رسید. ۳.۵ میلیارد از این بودجه صرف ساخت این گیگافکتوری خواهد شد که باتری‌های کیسه‌ای لیتیوم-یونی تولید خواهد کرد.

قرار است تا ۴۰ گیگاوات-ساعت در سال باتری در این کارخانه تولید شود. این مقدار برای هوندا و آکورا و برای عرضه در آمریکای‌شمالی استفاده خواهد شد.

بسیاری از کارشناسان سال ۲۰۲۳ را سال شروع ساخت گیگافکتوری‌های بزرگ در جهان می‌دانند.

به‌نظر می‌رسد با پایان اتمام ساخت بسیاری از این کارخانه‌ها از سال ۲۰۲۵ شاهد افزایش چشمگیر تولید خودروهای برقی و البته کاهش قیمت تمام‌شده باتری و خودروهای برقی خواهیم بود.

از این رو رقابت شدیدی بین خودروسازان و شرکت‌های تولیدکننده باتری آغاز شده و درسال‌های آینده این قیمت تمام‌شده باتری است که تعیین‌کننده فروش بیشتر خودرو برای برندهای برتر جهانی خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =