در مرحله اول باید اتصالات باتری و همچنین اتصالات منفی تمام سیستم‌های الکتریکی بررسی شود؛ زیرا ممکن است این بخش‌ها با اشکال مواجه شده باشند.

موتورسیکلت نامی Z3 دارم و حدود چند هفته است در دورهای پایین‌تر از 2 هزار بسیار بد کار می‌کند و حتی در بسیاری از مواقع به‌صورت ناگهانی خاموش می‌شود. از سوی دیگر در موقع حرکت، احساس می‌کنم موتورسیکلتم قدرت لازم را برای حرکت ندارد. علاوه‌بر این، اگر موتورسیکلتم برای مدت طولانی خاموش باشد و پس از آن بخواهم آن را روشن کنم، در زمان روشن شدن، چراغ‌چک روی کیلومترشمار 6 مرتبه چشمک می‌زند و پس از آن خاموش می‌شود. علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،به‌صورت کلی می‌توان گفت در موتورسیکلت‌های انژکتوری این مشکل چهار علت عمده دارد که همواره توصیه می‌شود فرد متخصص و آشنا به‌سیستم‌های انژکتوری عیب‌یابی را انجام دهد. همچنین شما می‌توانید با مراجعه به‌نمایندگی مربوطه، تمام این موارد را بررسی کرده و اشکال‌های موجود را برطرف کنید. اما برای عیب‌یابی در مرحله اول باید اتصالات باتری و همچنین اتصالات منفی تمام سیستم‌های الکتریکی بررسی شود؛ زیرا ممکن است این بخش‌ها با اشکال مواجه شده باشند. درصورت سالم بودن اتصالات، باید باتری را بررسی کرد. از سوی دیگر بخش سرسیلندر موتور باید چک شود؛ زیرا سوپاپ‌های موتور باید تنظیم شوند. درچنین حالتی احتمال دارد سوپاپ‌ها از حالت تنظیم خارج شده باشند که برای مرتفع کردن مشکل، سوپاپ‌ها باید تنظیم شوند. همچنین اگر پیکاپ تنظیم نباشد یا این‌که فاصله‌ بین پیکاپ و فلایویل زیاد شده باشد، چنین مشکلی ایجاد می‌شود. در این صورت باید فاصله بین پیکاپ و فلایویل تنظیم شود. البته احتمال دارد که آب با قطعات الکترونیکی موتورسیکلت شما تماس پیدا کرده باشد و روی سوکت‌های سیستم‌های الکترونیکی تاثیرات منفی گذاشته باشد. در ادامه باید سوکت‌ها نیز بررسی شوند و تمام کارهای لازم برای رفع این مشکل انجام شود.
همچنین ممکن است کوئل یا قطعات دیگر سیستم الکترونیکی تاثیرات منفی بر ECU گذاشته باشند و چنین اشکالی را به‌وجود آورده باشند. در این حالت باید کوئل به‌طور دقیق بررسی شود تا در صورت نیاز، این قطعه نیز تعویض شود. از طرفی درپاسخ به‌بخش پایانی سوال شما باید گفت تنها دلیلی که منجر به 6 بار خاموش و روشن شدن چراغ‌چک آن هم به‌صورت چشمک‌زن یا ناپیوسته می‌شود، معیوب بودن سنسور اکسیژن است. در چنین شرایطی باید سنسور اکسیژن و سوکت آن بررسی شود؛ زیرا ممکن است سنسور اکسیژن با مشکل مواجه شده باشد. برای رفع این مشکل، لازم است سنسور اکسیژن تعویض و همچنین سوکت آن جهت سالم بودن و اتصالی نداشتن بررسی شود. همچنین در فصل سرد سال هرگز از روغن‌موتورهای تک‌فصل استفاده نکنید. بسیاری از راکبان موتورسیکلت بر این باورند که روغن‌موتور اهمیت چندانی در روند کاری پیشرانه موتورسیکلت ندارد. اما لازم است بدانید که ماهیت تمام پیشرانه‌های احتراق‌داخلی بنزینی مشابه یکدیگر بوده و برای نگهداری صحیح از آن‌ها و همچنین ایجاد خرابی کمتر، لازم است روغن‌موتور آن به‌موقع تعویض شود و از نوع باکیفیت باشد. همچنین هرگز از بنزین سوپر استفاده نکنید. زیرا پیشرانه‌های انژکتوری موتورسیکلت‌ها، سازگاری خوبی با بنزین کشور دارند و نیازی به‌استفاده از بنزین سوپر نیست. در زمان استفاده از بنزین سوپر، دمای کاری موتور افزایش می‌یابد و راندمان این پیشرانه به‌شدت افت می‌کند. بر این اساس استفاده از بنزین سوپر برای موتورسیکلت پیشنهاد نمی‌شود. اما راکبان موتورسیکلت‌های 4 سیلندر مانند کاوازاکی ZX-25R یا دوسیلندرهای اسپرت مانند یاماها R25 لازم است بدانند که استفاده از بنزین سوپر می‌تواند در روند کاری بهتر پیشرانه موتورسیکلت‌شان موثر باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =