ترمز دیسکی ATE

براساس گزارشی که به‌تازگی توسط «MarketsandMarkets» منتشر شده، پیش‌بینی می‌شود ارزش معاملات در بازار سیستم ترمز تا سال 2027 به 28.1 میلیارددلار برسد که از پیش‌بینی سال 2022 بیش از 2 میلیارددلار بیشتر است.

به گزارش «اخبار خودرو»،براساس گزارشی که به‌تازگی توسط «MarketsandMarkets» منتشر شده، پیش‌بینی می‌شود ارزش معاملات در بازار سیستم ترمز تا سال 2027 به 28.1 میلیارددلار برسد که از پیش‌بینی سال 2022 بیش از 2 میلیارددلار بیشتر است. این سازمان تحقیقاتی نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) را 4.8 درصد در طول این دوره پیش‌بینی کرده است. مقررات اخیر برای اجباری کردن ترمزهای اضطراری خودکار در خودروهای سواری و وسایل نقلیه تجاری در مناطقی مانند آمریکای‌شمالی و اروپا، تقاضا را برای سیستم ترمز پیوسته افزایش می‌دهد. همچنین افزایش فروش خودروهای پریمیوم و رده‌بالا سبب پذیرش سیستم‌های ترمز الکترونیکی پیشرفته در کشورهایی مانند چین، آمریکا، آلمان و غیره شده است. انتظار می‌رود ترمزهای مرطوب هیدرولیک در سال‌های آینده شاهد رشد قوی درمناطق مختلف جهان باشند. این رشد تقاضا عمدتا به‌دلیل افزایش مکانیزه شدن کشاورزی و مزایای پروژه‌های توسعه زیرساختی در کشورهای درحال توسعه است. همچنین اتخاذ سیستم ایمنی پیشرفته در تراکتورهای کشاورزی و تجهیزات ساختمانی نیازمند سیستم‌های ترمز بسیار کارآمد مانند سیستم ترمز هیدرولیک و دینامیک است. این به نوبه خود سبب پذیرش ترمزهای مرطوب هیدرولیک در تجهیزات ساختمانی در آمریکای‌شمالی و آسیا و اقیانوسیه می‌شود. علاوه‌بر این، مزایایی مانند کاهش فواصل توقف، هزینه نگهداری پایین ترمزهای جدید درمقایسه با ترمزهای مکانیکی، جلوگیری از گرم شدن بیش از حد سیستم ترمز و غیره سبب نفوذ ترمزهای مرطوب هیدرولیکی در اروپا شده است. بنابراین انتظار می‌رود تقاضای رو به‌رشد ترمزهای مرطوب هیدرولیک فرصت‌های سودآوری را برای تولیدکنندگان ترمز ایجاد کند. ترمزهای دیسکی از مزایایی همچون توقف بهتر، جلوگیری از اتلاف گرما، تنظیم اتوماتیک هنگام سایش مواد اصطکاکی و کار برتر در شرایط مرطوب برخوردارند. با این حال، با توجه به‌هزینه بالاتر آن‌ها نسبت به ترمزهای درام، اکثر خودروهای سبک تنها در محورهای جلویی خود به‌ترمزهای دیسکی مجهز هستند.
کشورهای آمریکای‌شمالی و اروپا دارای ترکیب دیسک-دیسک در بسیاری از خودروهای سبک در محورهای جلو و عقب هستند. از طرف دیگر، به‌دلیل محدودیت‌های سرعت در کشورهای آسیا و اقیانوسیه، خودروهای سبک معمولا از ترکیب دیسک و کاسه‌ای پیروی می‌کنند.
وسایل نقلیه تجاری با تمام ترمزهای کاسه‌ای در سراسر جهان استفاده می‌شوند. با این حال، به‌دلیل دستورالعمل‌های سختگیرانه ایمنی خودرو، خودروهای تجاری اروپایی عمدتا از ترمزهای دیسکی استفاده می‌کنند. پیش‌بینی می‌شود همین ترمزهای دیسکی رشد امیدوارکننده‌ای را در سال‌های آینده به‌نمایش بگذارند.
آسیا پاسیفیک بزرگ‌ترین و سریع‌ترین بازار سیستم ترمز در حال رشد است. مقررات سختگیرانه در مورد قوانین فاصله توقف برای وسایل نقلیه تجاری و خارج از بزرگراه سبب تبدیل بیشتر وسایل نقلیه با استفاده از ترمز دیسکی به‌جای ترمز کاسه‌ای می‌شود. همچنین با توجه به‌پیشرفت‌های روزافزون فناوری، نگرانی‌های فزاینده درمورد ایمنی و دستورات سختگیرانه دولت برای بهبود ایمنی خودرو، برآورد می‌شود که تقاضا برای سیستم‌های ترمز خودرو در سال‌های آینده افزایش یابد. بنابراین، انتظار می‌رود بازار سیستم ترمز در طول دوره پیش‌بینی شاهد رشد قوی باشد. طبق گزارش MarketsandMarkets، آسیا و اقیانوسیه سریع‌ترین بازار درحال رشد برای سیستم ترمز در طول دوره پیش‌بینی تخمین زده می‌شود. رشد بازار سیستم ترمز آسیا و اقیانوسیه را می‌توان در درجه نخست به‌پیشرفت‌های آتی در سیستم‌های ترمز و توسعه‌ صورت‌گرفته توسط سازندگان سیستم ترمز در خودروهای سواری و وسایل نقلیه تجاری سبک نسبت داد. شرکت‌هایی مانند Aisin Seiki Co., Ltd. (ژاپن)، Akebono Brake Corporation (ژاپن)، Mando Corporation (کره جنوبی) و Hitachi Automotive Systems Ltd. (ژاپن) حضور پررنگی در منطقه دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =