ایستگاه‌های سوپرشارژ خودروهای برقی

توسعه خودروهای برقی به‌توسعه زیرساخت شارژ برای آن‌ها وابستگی زیادی دارد. بسیاری از مردم از کمبود ایستگاه شارژ و همچنین معطل ماندن برای شارژ این مدل خودروها و درنهایت برد خودروها ترس دارند.

به گزارش «اخبار خودرو»،توسعه خودروهای برقی به‌توسعه زیرساخت شارژ برای آن‌ها وابستگی زیادی دارد. بسیاری از مردم از کمبود ایستگاه شارژ و همچنین معطل ماندن برای شارژ این مدل خودروها و درنهایت برد خودروها ترس دارند. این مساله سبب شده است بسیاری از افرادی که قصد خرید خودرو دارند به‌سمت خودروهای برقی نروند. طی سال‌های اخیر اما زیرساخت شارژ خودروهای برقی پیشرفت چشمگیری به‌لحاظ کمی و کیفی و عملکرد و سرعت بیشتر داشته است. با این وجود در کشوری مانند آمریکا که برای خودروهای برقی و توسعه آن سرمایه‌گذاری بسیاری شده، روند خرابی ایستگاه‌های شارژ نگران‌کننده توصیف شده است. موردی که می‌تواند سبب کاهش تقاضا برای خودروهای برقی شود.
شارژ خودروهای برقی در ایستگاه‌های عمومی در سراسر ایالات‌متحده گاهی می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. از کار افتادن غرفه‌های شارژ، باگ و سکته نرم‌افزار و خرابکاری‌های گاه و بی‌گاه، شارژرها را بی‌استفاده می‌کند. این روند اطمینان از یافتن شارژرهای سالم در مسیرهای مختلف را با چالش مواجه کرده است.
براساس گزارش «Automotive News» تعداد تلاش‌های شارژ ناموفق در آمریکا از 15 درصد در سه‌ماهه نخست 2021 به‌بیش از 21 درصد در سه‌ماهه سوم سال 2022 رسیده است. براساس گزارش‌ها 39 درصد از شارژرها در سال گذشته دچار 5 نوبت خرابی طولانی شده‌اند.
هرچند این مطالعه نشان می‌دهد شارژرهای سطح 2 و سطح 3 یکی از اپراتورها تقریبا هیچ زمان خاموشی نداشته و نرخ خرابی آن تنها 3 درصد بوده است. اما به‌هرحال این گزارش مشخص نکرده که مدام شبکه‌ها بدترین خدمات شارژ را ارائه کرده‌اند.
از بین تمام پاسخ‌دهندگان به‌این مطالعه که نتوانستند خودروهای خود را در سال گذشته شارژ کنند، بیش از سه‌چهارم گفتند نمی‌توانند باتری‌های خود را شارژ کنند؛ زیرا شارژر از کار افتاده و دلایل اصلی دیگر، تلاش برای شارژ ناموفق است. اشکالات نرم‌افزاری، خطاهای پردازش پرداخت و خرابکاری در رده‌های بعدی علت عدم‌شارژ خودروهای برقی معرفی شده است. در سال 2022، شارژر و سوپرشارژر مقصد تسلا رتبه‌های برتر را در مطالعه J.D. Power به‌دست آوردند و سازنده آمریکایی خودروهای برقی در هر دو دسته امتیاز بالاتری از میانگین بخش کسب کرد. جدول امتیازی برای مطالعه امسال هنوز منتشر نشده است.
واقعیت شارژ یک خودرو الکتریکی در هر نقطه از جهان، گاهی یک راز است و بسیاری از مالکان هنگام شارژ در مسیر با مشکل مواجه می‌شوند. گاهی رانندگان درمورد خودروهای برقی خود اطلاعات کافی ندارند و حتی نمی‌دانند چه‌کانکتوری را باید شارژ کنند. گاهی نیز به‌نظر می‌رسد شارژر کار می‌کند اما درواقع باتری‌ها را شارژ نمی‌کند.
هرچند دولت آمریکا برنامه‌های بسیاری برای توسعه خودروهای برقی و همچنین افزایش تعداد شارژر خودروهای برقی در سراسر این کشور دارد. ارائه یارانه 7.5 میلیارددلاری برای شرکت‌هایی که می‌توانند زیرساخت شارژ کشور را به 500 هزاردستگاه افزایش دهند، از جمله برنامه‌های آمریکا برای توسعه بیش از پیش خودروهای برقی و البته ایستگاه‌های شارژ است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =