شارک دیسک

متخصص سیستم‌های ترمز اسپانیایی Galfer Bike دیسک جدید Shark را با ضخامت 1.8 میلی‌متر برای استفاده در دوچرخه‌های کراس و داون کانتری عرضه می‌کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،پس از موفقیت جهانی با عرضه «Shark Disc» در ژوئن 2022، در اندازه‌های 180 میلی‌متر، 203 میلی‌متر و 223 میلی‌متر برای دوچرخه‌های معمولی و دوچرخه‌های الکترونیکی، متخصص سیستم‌های ترمز اسپانیایی Galfer Bike دیسک جدید Shark را با ضخامت 1.8 میلی‌متر برای استفاده در دوچرخه‌های کراس و داون کانتری عرضه می‌کند. شارک 160 میلی‌متری جدید با وزن کمتر (تنها 104 گرم) نشان بالاترین سطح از نوآوری و فناوری است که مجموعه Galfer Shark به‌بازار دیسک ترمز دوچرخه آورده است. این محصول دارای تمام مزایای دیسک‌های دیگر اما در اندازه کوچک‌تر است. قدرت بیشتر و دوام بهتر در دمای بالا، خنک‌کنندگی بهتر، پایداری بیشتر و افزایش دوام لنت‌ترمز از جمله ویژگی‌های این محصول جدید است.
این مزایا، شارک 160 میلی‌متری را برای کاربرانی که به‌عملکرد شدید ترمزگیری نیاز دارند و برای موقعیت‌هایی که گرمای بیش از حد ممکن است عاملی برای کاهش عملکرد دوچرخه باشد، به‌گزینه‌ای عالی تبدیل می‌کند. همچنین برای کاربرانی که می‌خواهند اندازه دیسک‌های ترمز خود را از 180 میلی‌متر به 160 میلی‌متر کاهش دهند، بدون از دست دادن عملکرد ترمز و درعین حال کاهش وزن سیستم ترمز، گزینه خوبی است.
ویژگی‌های کلیدی طراحی کوسه عبارتند از:
سوراخ‌های گرد کوچک در روتور برای افزایش سطح اتلاف دیسک.
طراحی «موج» خارجی و پنجره‌های بزرگ برای افزایش چسبندگی و تمیز نگه داشتن لنت‌ترمز.
باله‌های داخلی برای افزایش اتلاف دما.
فولاد آلیاژی با محتوای کربن بالا برای بهبود اصطکاک.
دوچرخه‌سواران کلاس جهانی، از جمله هانس بکینگ، سرجیو مانتکن، سباستین فینی، لئوناردو پائز، اسماعیل استبان و تکسل فیگوئراس در توسعه و تکامل دیسک‌های 160 میلی‌متری جدید «Disc Shark» مشارکت داشته‌اند و می‌توانند به‌ترمزگیری بهبودیافته آن‌ها گواهی دهند. همچنین تیم‌هایی مانند Buff®-Megamo و Scott Cala Bandi از دیسک‌های کوسه در رقابت‌های فصل 2023 استفاده خواهند کرد؛ به‌ویژه برای مراحلی با فرود طولانی که در آن‌ها ترمزها بیشتر مستعد کاهش عملکرد هستند.
دیسک‌های جدید همچنین می‌توانند روی دوچرخه‌هایی با هاب‌های قفل مرکزی با استفاده از آداپتورهای CB001 (سیستم جهانی) یا CB003 (سیستم Fulcrum AFS) نصب شوند. با عرضه دیسک‌های جدید 160 میلی‌متری «Disc Shark» علاقه‌مندان به XCO/XCM اکنون می‌توانند از تجربه شکستن نوآورانه‌ای که تنها دیسک‌های Galfer Shark می‌توانند ارائه کنند، لذت ببرند. بدون این‌که به پایداری یا خنک‌کنندگی لطمه‌ای وارد کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =