کد خبر: 243783
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷
عرضه خودرو در بورس

روز گذشته و در جریان دادوستدهای بازار سهام شاهد رشد چشمگیر قیمت سهام شرکت‌های بیمه در بورس و فرابورس بودیم.

بر این اساس روز سه‌شنبه بیشترین افت قیمت سهام بیمه‌ای حاضر در فرابورس به نماد بیمه میهن با کاهش ۲.۳۹ درصد اختصاص یافت و کمترین افت هم به نماد بیمه کوثر با کاهش ۰.۵۸ درصدی رسید. ازسوی‌دیگر بیشترین رشد قیمت سهام بیمه‌ای حاضر در بورس هم به نماد بیمه اتکایی امین با افزایش ۴.۰۲ درصد اختصاص یافت و کمترین رشد هم به نماد بیمه دانا با افزایش ۰.۳۹ درصدی رسید.

همچنین بیشترین رشد قیمت سهام بیمه‌ای حاضر در فرابورس به نماد بیمه معلم با افزایش ۴.۹درصد اختصاص یافت و کمترین رشد هم نصیب نماد بیمه کارآفرین با افزایش ۰.۰۳ شد. این درحالی است که دیروز از ۲۵ شرکت بیمه فعال در بورس و فرابورس نماد ۳ شرکت قرمزپوش و نماد ۲۲ شرکت سبزپوش شدند.

بورس کالا

به اعتقاد کارشناسان بازار سرمایه، باید از مخالفان عرضه خودرو در بورس کالا پرسید راه‌حل جایگزین آن‌ها برای عرضه در بورس کالا چیست. هرچند به نظر می‌رسد در این زمینه نتوانند راهکاری را به‌جز قرعه‌کشی ارائه دهند. ازسوی‌دیگر در این زمینه در عرضه سیمان به بورس کالا هم شاهد این مخالفت‌ها بودیم زیرا مخالفان اعتقاد داشتند امکان عرضه سیمان در بورس وجود ندارد، اما اکنون شاهد عرضه منظم سیمان در بورس کالا هستیم و همین عرضه منظم باعث رونق در بازار و صنعت سیمان شده است.

در عرضه خودرو به بورس نیز همین موضوع اتفاق افتاد و بعید به‌نظر می‌رسد که دلیل منطقی برای این مخالفت‌ها ازسوی برخی وجود داشته باشد. شاید ابتدای ورود کالای جدید به بورس، موانعی بر سر راه وجود داشته باشد، اما تجربه نشان داده است به‌مرور معاملات به بهترین شکل انجام می‌شود. 4

درخصوص معاملات خودرو نیز باید گفت با رشد و استمرار عرضه‌ها، معاملات با یک روند مناسب و به نفع تولیدکننده و مصرف‌کننده ادامه پیدا می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =