کد خبر: 243794
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷

قطعات حیاتی خودرو خود را بشناسید!

اگر با دقت به اطراف خود بنگرید، متوجه نادیده گرفتن بسیاری از پدیده های مهم در پیرامون خود خواهید شد. وقتی به حرکت های مختلف از خودروها و وسایل نقلیه گرفته تا لوازم خانگی و حتی اسباب بازی ها نگاه می کنیم، قطعات اصلی موثر در ایجاد روان این حرکت ها را نخواهیم دید. بلبرینگ ها قطعه های کوچک دواری هستند که در اکثر ماشین آلات و دستگاه های متحرک برای ایجاد امکان چرخش به کار می روند و با وجود اینکه هیچ گاه در جلوی چشم ما نیستند؛ اما به ادامه حرکت و حیات آسوده انسان در کره زمین کمک می کنند.

بلبرینگ ها به ویژه در صنعت خودرو سازی یکی از قطعات حیاتی برای طراحی، تولید و حرکت خودروها می باشند که شناخت این قطعات می تواند برای درک بهتر عملکرد بلبرینگ ها در خودروها مفید باشد. خرید بلبرینگ صنعتی و نیز بلبرینگ هایی برای خودرو، اهمیت زیادی برای تضمین کیفیت عملکرد خودرو و نیز ماشین آلات صنعتی دارد. اگر شما هم قصد خرید بلبرینگ SKF و یا برندهای دیگر را دارید، آشنایی با بلبرینگ و کاربردهای آن در صنعت و خودروسازی را در ادامه دنبال کنید. هم چنین می توانید انواع متنوعی از بلبرینگ ها را در سایت مجموعه دیجی برینگ مشاهده نمایید.

قطعات حیاتی خودرو خود را بشناسید!

بلبرینگ چیست؟

بلبرینگ نوعی از یاتاقان ها می باشد که عملکرد غلتشی دارد و از چند نظر به کارکرد بهتر دستگاه ها کمک می کند. حمل بار، کاهش اصطکاک و بهبود حرکت روان از مزایای استفاده از بلبرینگ ها در صنایع مختلف می باشد. بلبرینگ ها اصطکاک میان صفحات را کاهش داده و باعث صرفه جویی در انرژی و جلوگیری از فرسایش قطعه ها خواهند شد.

پیدایش بلبرینگ ها به گذشته های دور باز می گردد و اگر چه که از هزاران سال قبل از قطعات ساده ای برای چرخش و حرکت به کار می رفت، اما اولین بلبرینگ مدرن در سال 1794 اختراع شد. از آن زمان تا کنون بلبرینگ ها در صنایع مختلف، پیشرفت های زیادی کرده اند و بلبرینگ های امروزی پاسخگوی نیازهای متفاوتی از بخش های صنعت می باشند. بلبرینگ ها در دسته های متنوعی تقسیم بندی می شوند که بلبرینگ تماس زاویه ای، بلبرینگ شیار عمیق و بلبرینگ خود تنظیم از انواع آن می باشد. در ادامه کاربرد بلبرینگ در خودرو و صنایع دیگر را مورد بررسی قرار می دهیم.

کاربرد بلبرینگ در خودرو و صنعت

همان طور که اشاره کردیم، بلبرینگ در زمینه های متفاوتی از محیط اطراف ما مورد استفاده قرار می گیرد. از کاربردهایی که ساده به نظر می رسند تا بزرگ ترین صنایع جهانی، به بلبرینگ برای ادامه عملکرد خود نیاز دارند. ماشین لباسشویی، اسباب بازی ها، انواع ماشین آلات بزرگ و کوچک و نیز صنایع پتروشیمی تنها مثال هایی کوچک از کاربرد بلبرینگ ها می باشند. بلبرینگ صنعت خودروسازی که بحث این مطلب می باشد، در جای جای یک خودرو و اجزای اصلی آن نقش پررنگی را ایفا می کند. از کولر خودرو تا موتور و یا بدنه و درها، بلبرینگ در همه جا حضور دارد و در تمام حرکت های ریز و درشت خودرو موثر می باشد.

خرابی در یک قطعه خودرو می تواند به خرابی کل سیستم منجر شود؛ این مساله اهمیت وجود بلبرینگ ها در خودرو با وجود کوچک بودنشان را اثبات می کند. رولبرینگ مخروطی برای دینام، بلبرینگ کف گرد برای فرمان و رولبرنگ استوانه ای برای گیربکس یا جعبه دنده نمونه هایی از کاربرد گسترده بلبرینگ در خودروها و صنعت خودروسازی می باشند.(البته در برخی خودرو ها بلبرینگ به کار رفته متفاوت است) بدون هر کدام از این قطعات چه در چرخیدن چرخ و چه در حرکت فرمان، خودرو دچار نقص خواهد شد و از این نظر انتخاب و خرید با کیفیت ترین نوع از بلبرینگ ها برای خودرو مهم است.

بلبرینگ برند SKF

اگر بخواهیم از برترین برندهای بلبرینگ صحبت کنیم، بلبرینگ برند SKF نامی آشنا برای کاربران این زمینه و نیز صنعتگران در بخش های مختلف می باشد. اس کا اف محصول شرکتی سوئدی و خوش نام است که بلبرینگ هایی با کیفیت بالا به بازار جهانی عرضه می کند که در کشورهای مختلفی از جهان محبوب و مورد استفاده می باشد. بلبرینگ ها در قلب همه دستگاه هایی با عملکرد چرخشی قرار دارند و در شرایط مختلف با عملکرد خود، چرخش دستگاه بدون اصطکاک و فرسایش را فراهم می کنند. خرید بلبرینگ SKF با توجه به این که این برند یکی از برجسته ترین شرکت ها در زمینه تولید این قطعات دایره ای کوچک می باشد، طرفداران زیادی در بخش های مختلف در کشورهای زیادی از جمله ایران دارد و سهم بزرگی از بازار جهانی فروش بلبرینگ را به خود اختصاص داده است. مجموعه دیجی برینگ به عنوان یکی از معتبرترین نمایندگی های برند SKF خدمات فروش بلبرینگ های متنوع این برند را در ایران عرضه می کند. برای مشاهده بلبرینگ های برند SKF می توانید به سایت مجموعه دیجی برینگ به آدرس digibearings.com/ مراجعه کنید.

قطعات حیاتی خودرو خود را بشناسید!

خرید بلبرینگ از دیجی برینگ

خرید بلبرینگ صنعتی با توجه به طراحی های متفاوت از این بلبرینگ ها و نیز برندهایی از کشورهای مختلف که در بازار موجود می باشند، گاه بسیار دشوار می باشد. نوع بلبرینگ انتخابی برای هر دستگاه که می تواند شامل خودرو نیز باشد، بر اساس فضای نصب، میزان تحمل بار و نیز طول عمر قطعه در نظر گرفته می شود؛ بنابراین در نظر گرفتن مقاومت بلبرینگ، جنس قطعه و نیز ظرفیت تحمل بارهای محوری در خرید بلبرینگ صنعتی برای صنایع مختلف و نیز خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است. این مقاله به کوشش سایت دیجی برینگ تهیه شده است و اگر به مقالات تخصصی در زمینه بلبرینگ ها علاقه مند هستید، می توانید این مقالات را در سایت دیجی برینگ بخوانید؛ این مجموعه یک شرکت بازرگانی با سابقه درخشان در زمینه واردات و تامین بلبرینگ برندهای معتبر جهانی برای خدمت به صنعت ایران می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

آخرین اخبار