ب‌ام‌و ۷۴۰Li

وزارت صمت وعده داده بود تا پایان سال جاری ۱۰ درصد از خودروهای وارداتی راهی بازار کشور خواهد شد؛ با این حال امروز، ششم اسفندماه است و هنوز سازوکار فروش خودروهای واردشده به‌کشور مشخص نیست!

به گزارش «اخبار خودرو»،وزارت صمت وعده داده بود تا پایان سال جاری ۱۰ درصد از خودروهای وارداتی راهی بازار کشور خواهد شد؛ با این حال امروز، ششم اسفندماه است و هنوز سازوکار فروش خودروهای واردشده به‌کشور مشخص نیست! این درحالی است که نه‌تنها این مساله سبب افزایش چشمگیر قیمت این مدل خودروها در بازار شده، بلکه رشد نرخ ارز نیز به‌خودی خود بر التهاب بازار دامن می‌زند. بر این اساس رشد قابل توجه بهای ارز در مدت کوتاه و نبود نسخه صفرکیلومتر خودرو خارجی غیرچینی باکیفیت در بازار سبب شده است مدل‌های لوکس در این بازار گاه تنها ظرف چند ساعت تا بیش از یک میلیاردتومان رشد قیمت داشته باشند!
این درحالی است که درابتدای سال جاری، وزیر صمت وعده داد تا پایان خردادماه امسال واردات خودرو تعیین‌تکلیف و آیین‌نامه‌ای به این منظور تصویب خواهد شد.
درنهایت اوایل شهریورماه آئین‌نامه واردات خودرو به‌تصویب هیات‌دولت رسید و اعلام شد یک‌میلیاردیورو ارز برای واردات خودرو در نظر گرفته شده است که این خودروها شامل مدل‌های اقتصادی با دامنه قیمتی زیر ۱۰ هزار یورو و خودروهای بین ۱۰ تا ۲۰ هزار یورو می‌شود. درهمین راستا نیز وزارت صمت اعلام کرد طبق برنامه‌ریزی‌ها مقرر شده است ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو طی 6 ماه آینده وارد کشور شود؛ ۱۰۰ هزار دستگاه تا پایان امسال و ۱۰۰ هزار دستگاه دیگر در ۳ ماهه نخست سال ۱۴۰۲. با این حال امروز ششم اسفندماه است و همچنان خبری درمورد نحوه عرضه خودروهای وارداتی منتشر نشده و پیگیری‌های خبرنگار روزنامه «دنیای‌خودرو» نیز حاکی از آن است که تاکنون از میان ۲۹ شرکت دارای مجوز ‌واردات خودرو، تنها ۱۴ شرکت اقدام به‌ثبت سفارش ۸۰ هزار دستگاه خودرو کرده‌اند و این عدد تا پایان سال به ۱۰۰ هزار دستگاه می‌رسد.
خودروهای داخلی در آخرین روز هفته گذشته، افزایش بهای 5 تا 35 میلیون‌تومانی را تجربه کردند. جایی که قیمت پژو 207 پانورامای اتومات با 35 میلیون‌تومان افزایش به‌یک‌میلیارد و 90 میلیون‌تومان و دنا پلاس توربو اتومات با 32 میلیون‌تومان افزایش به 912 میلیون‌تومان رسید. همچنین درمیان برخی خودروهای چینی نیز شاهد رشد بهای 20 تا 100 میلیون‌تومانی بودیم. جایی که فونیکس تیگو 8 پرو پریمیوم با 100 میلیون‌تومان افزایش 2 میلیارد و 950 میلیون‌تومان، جک S5 نیوفیس با 80 میلیون‌تومان افزایش ‌یک میلیارد و 800 میلیون‌تومان و هایما S7 پلاس با 55 میلیون‌تومان افزایش ‌یک‌میلیارد و 770 میلیون‌تومان قیمت خورد. از طرفی در گروه خودروهای خارجی پریمیوم نیز شاهد رشد بهای 50 تا 150 میلیون‌تومانی برخی مدل‌ها بودیم. جایی که نیسان ایکس‌تریل با 150 میلیون‌تومان افزایش 5 میلیارد و 100 میلیون‌تومان، هیوندای توسان با 100 میلیون‌تومان افزایش 4 میلیارد و 550 میلیون‌تومان و کیا اپتیما GT لاین با 50 میلیون‌تومان افزایش 4 میلیارد و 350 میلیون‌تومان خریدوفروش شدند. در این میان، خودروهای خارجی لوکس بیشترین تغییر را به‌لحاظ افزایش بها از آنِ خود کردند؛ از 100 میلیون‌ تا بیش از یک میلیاردتومان. جایی که ارزش ب‌ام‌و 740Li فول با یک‌میلیارد و 200 میلیون‌تومان افزایش به 19 میلیارد و 300 میلیون‌تومان، ب‌ام‌و X4 2.8 با 500 میلیون‌تومان افزایش به 10 میلیارد و 600 میلیون‌تومان و ب‌ام‌و 530i با 300 میلیون‌تومان افزایش به 12 میلیارد و 300 میلیون‌تومان رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =