چانگان CS35 پلاس

وزارت صمت از روز گذشته، ششم اسفندماه به‌مدت یک هفته، نخستین عرضه و ثبت‌نام خودروهای وارداتی را با ظرفیت ۱۰۰ هزار دستگاه آغاز کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»،وزارت صمت از روز گذشته، ششم اسفندماه به‌مدت یک هفته، نخستین عرضه و ثبت‌نام خودروهای وارداتی را با ظرفیت ۱۰۰ هزار دستگاه آغاز کرد. این عرضه که بدون فرایندهای بورس کالا انجام می‌شود، از طریق سامانه فروش یکپارچه در حال انجام است. متقاضیان خرید این خودروها نباید ظرف ۴۸ ماه گذشته خودرویی را از شرکتی خریده باشند و بحث عدم‌وجود پلاک فعال هم مطرح است. همچنین متقاضیان باید با افتتاح یک حساب وکالتی و مسدود کردن ۵۰۰ میلیون‌تومان، در سامانه یکپارچه ثبت‌نام کنند. پس از یک هفته ثبت‌نام اولیه به‌پایان می‌رسد و بر اساس فرآیند قرعه‌کشی، ۱۰۰ هزار نفر برای خرید خودروهای وارداتی اولویت‌بندی می‌شوند. سپس شرکت‌های واردکننده شرایط فروش خود را اعلام کرده و متقاضیان بر اساس اولویتی که دارند، می‌توانند نسبت به‌خرید خودروها اقدام کنند. افرادی که در قرعه‌کشی برنده نشوند، می‌توانند ۵۰۰ میلیون‌تومان پول موجود در حساب وکالتی را برداشت کنند. اما افراد برنده در این قرعه کشی، باید تا روزی که خودرو وارداتی مورد نظرشان در سامانه یکپارچه به‌فروش می‌رسد، وجه را در این حساب نگه دارند.

CS35 پلاس و CS55 پلاس؛ پیش‌قراولان واردات خودرو
شنیده‌ها از منابع آگاه، حاکی از آن است که دو محصول چانگان که توسط گروه خودروسازی سایپا عرضه می‌شود، از جمله پیش‌قراولان نخستین عرضه خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه بوده و مدل‌های چانگان CS35 پلاس و چانگان CS55 پلاس در زمره خودروهایی هستند که برای نخستین عرضه وارداتی‌ها در نظر گرفته شده‌اند. بنا بر شنیده‌ها، تعدادی از این خودروها هم‌اکنون در گمرکات کشور بوده و بخش قابل توجهی از این خودروها درمسیر ایران هستند. این خودروها به‌عنوان نخستین وارداتی‌ها پس از ممنوعیت 5 ‌ساله واردات به‌ایران می‌آیند و سرآغاز فصل جدید واردات خودرو خواهند بود. از آن‌جا که مدل‌های چینی چالش کمتری از نظر تحریم و پشتیبانی دارند، سایپا از دیگر واردکنندگان چند قدم جلوتر است. به‌همین دلیل، پیش‌بینی می‌شود در عرضه‌های نخست وارداتی‌ها، چانگان بیشترین سهم را داشته باشد.
پیش از این، معاونت خرید سایپا اعلام کرده بود برای واردات سه‌محصول چانگان CS35 پلاس،CS55 پلاس و UNI-T توسط این گروه خودروسازی، مجوزهای لازم از وزارت صمت دریافت شده و ثبت سفارش لازم برای 20 هزار دستگاه خودرو انجام شده است. بر این اساس و با توجه به‌آمادگی شرکت چانگان در تولید دو محصول CS35 پلاس و CS55 پلاس، مسیر واردات این دو محصول سریعتر انجام شد و محموله اول از این دو محصول شامل 100 دستگاه خودرو به‌ایران آمد. بنا بر این اعلام، با مشخص‌ شدن مسیر انتقال ارز، به‌صورت ماهانه 4 هزار دستگاه از این دو مدل خودرو حمل و به‌بازار عرضه خواهد شد. برنامه‌ای که برای مدت‌زمان 3 ماه به‌شرکت چانگان اعلام شده، واردات ‌12 هزار دستگاه از این دو مدل خودرو است و با توجه به‌سیاست‌های بانک‌مرکزی درخصوص تامین منابع ارزی و درصورت مهیا بودن شرایط، ادامه واردات این خودروها بدون محدودیت تیراژ میسر خواهد بود. درخصوص محصول UNI-T نیز توافقات و اقدامات مربوط به‌این خودرو برای 2 هزار دستگاه انجام شده است و احتمالا از اردیبهشت‌ماه سال آینده به‌بازار عرضه خواهد شد.

2.5 میلیون خودرو؛ تولید سالانه چانگان
خودرو CS35 پلاس، ورژن جدید خودرو CS35 است که به‌سبد محصولات گروه سایپا اضافه خواهد شد. این محصول دارای قوای محرکه 1.4 توربوشارژ، 150 اسب‌بخار و گشتاور 260 نیوتون‌متر بوده و خودرویی اسپرت و پرشتاب است.
محصول دوم نیز CS55 پلاس است که قوای محرکه این محصول 175 اسب‌بخار قدرت و 300 نیوتون‌متر گشتاور دارد. محصول دیگری که سایپا در دستور کار واردات دارد، خودرو جدید و به‌روز UNI-T از شرکت چانگان است که این محصول جدید، سال گذشته به‌بازارهای جهانی عرضه شده است.
درحال‌حاضر محموله‌ای از این خودروها برای انجام آزمایش‌ها و تست‌های اولیه به‌کشور وارد شده و نمونه‌ها درسطح شهر درحال انجام تست‌های مربوطه است و پس از آماده‌سازی مدارک و مستندات قابل ارائه به‌سازمان ملی استاندارد جهت اخذ تاییدیه‌های لازم، مراحل واردات آن انجام خواهد شد.
غیر از خودرو زوتی T300، تمام محصولات انتخابی سایپا از برند معتبر شرکت چانگان است که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودرو در چین محسوب می‌شود. این خودروساز در سال گذشته بالغ بر 2.5 میلیون‌دستگاه خودرو تولید و بخش عمده‌ای از محصولات خود را به‌بازارهای سراسر دنیا صادر کرده است.
از سوی دیگر، شرکت چانگان از شرکای تجاری و قدیمی سایپا بوده و درگذشته دو محصول CS35 و ایدو از این شرکت توسط سایپا به‌بازار عرضه شده است. کارشناسان صنعت‌خودرو محصولات جدید چانگان را حاصل افتتاح مرکز تحقیق‌وتوسعه فورد در این شرکت می‌دانند.
فورد در مهرماه سال 1398 برای شتاب در توسعه تجاری با همکاری شریک تجاری چینی خود یعنی چانگان یک مرکز R&D درشهر چونچینگ افتتاح کرد. این مرکز، علاوه‌بر تولید نمونه‌های اولیه خودروهای طراحی‌شده (پروتوتایپ) قادر است آلایندگی خودروهای بنزینی و برقی را نیز بسنجد و سایر تست‌های مربوط به‌دوام، نویز، لرزش، زمختی و عملکرد دینامیکی خودرو را به‌انجام برساند.
جالب این‌جاست که تولید و معرفی محصولات برند لاکچری فورد یعنی لینکلن هم بر عهده این مرکز است. تاثیر افتتاح مرکز مشترک R&D فورد و چانگان را به‌وضوح می‌توان روی ورژن‌های جدید خودرو CS35 و CS55 و به‌ویژه در محصول جدید UNI-T دید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =