پادرا پلاس

این سوالات زمانی مطرح می‌شود که افسار کنترل قیمت‌ها در بازار خودرو از دست مسئولان مربوطه خارج شده و با رشد روزافزون، مدام رکورد می‌زند. این مساله سبب شده است کمتر مصرف‌کننده‌ای به‌سراغ خرید خودرو برود.

به گزارش «اخبار خودرو»،در بازار خودرو چه‌خبر است؟! این قیمت‌های عجیب و غریب از کجا ظاهر می‌شوند و چه کسانی مسئول این نابسامانی‌ها در بازار خودرو هستند؟
این سوالات زمانی مطرح می‌شود که افسار کنترل قیمت‌ها در بازار خودرو از دست مسئولان مربوطه خارج شده و با رشد روزافزون، مدام رکورد می‌زند. این مساله سبب شده است کمتر مصرف‌کننده‌ای به‌سراغ خرید خودرو برود. درواقع چنین شرایطی سبب می‌شود مصرف‌کننده عطای تعویض خودرو کهنه خود را با مدل نو به‌لقای آن ببخشد و آن کسی هم که خودرو ندارد، به‌جابه‌جایی درسطح شهر و کشور با وسایل نقلیه عمومی رضایت دهد! بنابراین بیشتر آن‌ها که در بازار حضور دارند، مالکان سرمایه‌های راکد هستند که با هدف حفظ ارزش سرمایه‌شان به‌سراغ خرید خودرو می‌روند. این درحالی است که قرار است سال آینده تمام محصولات خودروسازان در بورس کالا عرضه شود. همچنین برخی کارشناسان معتقدند سخنان مدیرعامل ایران‌خودرو مبنی بر عرضه محصولات این شرکت در بازار سرمایه، به‌نوعی و به‌صورت غیرمستقیم از افزایش قیمت خودرو در این خودروسازی حکایت می‌کند. بر این اساس به‌نظر می‌رسد خودروسازان به‌رغم آن‌که اعلام می‌کنند به‌دنبال افزایش قیمت محصولاتشان نیستند، اما پیوسته به‌سود بیشتر می‌اندیشند. طبق آخرین آمار منتشرشده، خودروسازان با عرضه محصولاتشان در بورس کالا از وضعیت زیان‌دهی خارج شده‌ و سود مناسبی هم کسب کرده‌اند. اکنون هم که بورس کالا سبب شده است خودروهای عرضه‌شده بالاتر از قیمت دستوری معامله شوند، خودروسازان بر تداوم عرضه محصولاتشان در بازار سرمایه پافشاری می‌کنند. برخی کارشناسان معتقدند عرضه محصولات خودروسازان در بورس کالا به‌نوعی فرار از قیمت‌گذاری دستوری است که البته خودروسازان را از زیان‌دهی نجات می‌دهد. خودروسازان با این روش می‌توانند محصولات خود را با قیمتی بالاتر از بهای آن‌ها در طرح‌های مختلف فروش همچون قرعه‌کشی‌ عرضه کنند. خودروهای داخلی روز گذشته افزایش بهای 9 تا 73 میلیون‌تومانی را تجربه کردند. جایی که پادرا پلاس با 73 میلیون‌تومان افزایش 630 میلیون‌تومان، تارای دنده‌ای با 60 میلیون‌تومان افزایش 820 میلیون‌تومان و دنا پلاس با 52 میلیون‌تومان افزایش 752 میلیون‌تومان برچسب قیمت خوردند. همچنین درمیان خودروهای چینی نیز شاهد رشد بهای 30 تا 100 میلیون‌تومانی برخی مدل‌ها بودیم. جایی که فونیکس تیگو 8 پرو پریمیوم با 100 میلیون‌تومان افزایش 3 میلیارد و 50 میلیون‌تومان، لاماری ایما با 60 میلیون‌تومان افزایش 2 میلیارد و 500 میلیون‌تومان، هایما S7 پلاس با 50 میلیون‌تومان افزایش ‌یک‌میلیارد و 820 میلیون‌تومان و هایما S5 جدید با 45 میلیون‌تومان افزایش ‌یک‌میلیارد و 555 میلیون‌تومان معامله شدند. از طرفی در گروه خودروهای خارجی پریمیوم نیز شاهد رشد بهای 20 تا 100 میلیون‌تومانی برخی خودروها بودیم. جایی که کیا اپتیما GT لاین با 100 میلیون‌تومان افزایش 4 میلیارد و 450 میلیون‌تومان، نیسان ایکس‌تریل با 100 میلیون‌تومان افزایش‌ 5 میلیارد و 200 میلیون‌تومان و هیوندای سانتافه با 50 میلیون‌تومان افزایش 5 میلیارد و 700 میلیون‌تومان خریدوفروش شدند. در این میان برخی خودروهای خارجی لوکس نیز افزایش قیمت 50 و 100 میلیون‌تومانی را تجربه کردند. جایی که ارزش ب‌ام‌و 740Li فول با 100 میلیون‌تومان افزایش به 19 میلیارد و 400 میلیون‌تومان، ب‌ام‌و 530i با 100 میلیون‌تومان افزایش به 12 میلیارد و 400 میلیون‌تومان، ب‌ام‌و X4 2.8 با 100 میلیون‌تومان افزایش به 10 میلیارد و 700 میلیون‌تومان، لکسوس RX200 fsport توربو فول با 100 میلیون‌تومان افزایش به 14 میلیارد و 200 میلیون‌تومان و فولکس تیگوان با 50 میلیون‌تومان افزایش به 7 میلیارد و 250 میلیون‌تومان رسید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هموطن IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    0 0
    دیگه حرفم نمیاد با این کار دولت که چی به سر سرمایه مردم‌ومردم در میاره ارزش پول ما اخربن مول دنیاس حتی بعد از افغانی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =