مرسدس‌بنز E200 سدان

بازار خودرو بعد از یک روز پرماجرا دوباره به‌آرامش رسید. این درحالی بود که روز یکشنبه به‌دنبال نوسانات قابل توجه در پی بی‌ثباتی بازار، نه‌تنها خودرویی خرید و فروش نشد، بلکه حتی فروشندگان حاضر به‌اعلام قیمت خودرویشان نیز نبودند.

به گزارش «اخبار خودرو»،بازار خودرو بعد از یک روز پرماجرا دوباره به‌آرامش رسید. این درحالی بود که روز یکشنبه به‌دنبال نوسانات قابل توجه در پی بی‌ثباتی بازار، نه‌تنها خودرویی خرید و فروش نشد، بلکه حتی فروشندگان حاضر به‌اعلام قیمت خودرویشان نیز نبودند. درچنین شرایطی، روز گذشته یک‌باره نرخ ارز به‌میزان قابل توجهی کاهش یافت و در پی‌ آن شاهد ریزش شدید بهای اغلب خودروهای داخلی و برخی مدل‌های چینی در بازار آزاد بودیم. این درحالی است که در طرف دیگر، خودروهای خارجی با افزایش قیمت شدیدی همراه شدند. تا جایی که درمورد خودروهای لوکس شاهد رشد بهای بیش از 500 میلیون‌تومانی در برخی مدل‌ها بودیم. بر این اساس ارزش خودرو مرسدس‌بنز E200 تنها در یک روز با یک میلیاردتومان افزایش به 15 میلیاردتومان برسد.
درحالی شاهد این تغییرات قیمت‌ در بازار آزاد خودرو بودیم که قرار بود فروش خودرو در سامانه یکپارچه در این هفته آغاز شود؛ اما گویا این موضوع به‌دلایلی منتفی شد. در این زمینه سخنگوی وزارت صمت اعلام کرد: «فروش محصولات تمام شرکت‌های خودروساز در سامانه یکپارچه از هفته آینده آغاز می‌شود. برنامه‌های فروش خودروسازان بزرگ دولتی که قرار بود این هفته فروش بدون قرعه‌کشی داشته باشند، لغو و قرار شد که هفته آینده تمام خودروسازان در سامانه یکپارچه فروش داشته باشند. این طرح از بزرگ‌ترین برنامه‌های فروش خودرو است که تمام خودروسازان‌ محصولات خود را به‌صورت یکپارچه در یک سامانه مشخص عرضه می‌کنند.» سخنگوی وزارت صمت در ادامه تاکید کرد: «درصورتی که تقاضا برابر عرضه خودرو باشد، خودرو بدون قرعه‌کشی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و درصورتی که تقاضا بیشتر از عرضه باشد، متقاضیان در فهرست انتظار قرار می‌گیرند.»
برخی خودروهای داخلی روز گذشته کاهش بهای یک تا 28 میلیون‌تومانی را تجربه کردند. جایی که تارا اتومات با 27 میلیون‌تومان کاهش 982 میلیون‌تومان، دنا پلاس توربو اتومات با 26 میلیون‌تومان کاهش 922 میلیون‌تومان و سورن پلاس فول با 22 میلیون‌تومان کاهش 648 میلیون‌تومان برچسب قیمت خوردند. همچنین درمیان خودروهای چینی نیز شاهد افت بهای 5 تا 50 میلیون‌تومانی برخی مدل‌ها بودیم. جایی که ارزش فونیکس تیگو 7 پرو پریمیوم با 50 میلیون‌تومان کاهش به 2 میلیارد و 150 میلیون‌تومان، هایما S7 پلاس با 30 میلیون‌تومان کاهش به‌یک میلیارد و 790 میلیون‌تومان‌ و کی‌ام‌سی K7 با 20 میلیون‌تومان کاهش به 2 میلیارد و 400 میلیون‌تومان رسید. از طرفی در گروه خودروهای خارجی پریمیوم نیز شاهد رشد بهای 20 تا 200 میلیون‌تومانی برخی مدل‌ها بودیم. جایی که تویوتا CH-R فول با 200 میلیون‌تومان افزایش 4 میلیارد و 700 میلیون‌تومان، کیا اسپورتیج GT لاین با 150 میلیون‌تومان افزایش 5 میلیارد و 300 میلیون‌تومان، کیا اپتیما GT لاین با 150 میلیون‌تومان افزایش‌ 4 میلیارد و 600 میلیون‌تومان و هیوندای سانتافه با 100 میلیون‌تومان افزایش 5 میلیارد و 800 میلیون‌تومان خریدوفروش شدند. همچنین خودروهای خارجی لوکس نیز رشد بهای 150 میلیون‌ تا یک‌میلیاردتومانی را تجربه کردند. جایی که ب‌ام‌و 740Li فول با یک‌میلیارد و 100 میلیون‌تومان افزایش 20 میلیارد و 500 میلیون‌تومان، مرسدس‌بنز E200 با یک میلیاردتومان افزایش 15 میلیاردتومان، ب‌ام‌و 530i با 600 میلیون‌تومان افزایش 13 میلیاردتومان و ولوو XC90 با 500 میلیون‌تومان افزایش 15 میلیارد و 500 میلیون‌تومان خریدوفروش شدند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهره ی هوشیِ فرا 310+ IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    0 0
    این ماشین ها اگر مشتری داشت از سال ۲۰۱۷ که دلار در محدوده ی ۳۵۰۰ بود میخریدن الان مشتری داره،هیچ کس نمیخره اگر مشتری داشت آگهی و در کف نمایشگاه تا نمیخوابید. قیمت های آبدوخیاری این قدیمی ها رو در دِهات های افغانستان برای حمل سیب زِمِنی و پیاز هم کدخدا راه نمیده،شُندور عباسی ها.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =