شاهین

سایپا یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان صنعت‌خودرو ایران و خاورمیانه است که به‌لحاظ تنوع، قیمت و کیفیت شرایط مناسبی برای حضور در بازار سنگال دارد.

به گزارش «اخبار خودرو»،مشاور عالی اقتصادی رئیس‌جمهور و رئیس اتحادیه تجار و بازرگانان سنگال در بازدید از خطوط تولید شرکت سایپا گفت: «سایپا یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان صنعت‌خودرو ایران و خاورمیانه است که به‌لحاظ تنوع، قیمت و کیفیت شرایط مناسبی برای حضور در بازار سنگال دارد.» شیخ سیسه، مشاور عالی اقتصادی رئیس‌جمهور و رئیس اتحادیه تجار و بازرگانان سنگال و جمعی از نمایندگان باشگاه تجار ایران و آفریقا، با هدف مذاکره در راستای همکاری دوجانبه، از آخرین توانمندی‌ها و خطوط تولید شرکت سایپا بازدید کردند.
شیخ سیسه در حاشیه بازدید از خط‌ تولید شرکت سایپا گفت: «به‌عنوان رئیس اتحادیه تجار و بازرگانان کشور سنگال با 100 هزار عضو خوشحال هستم که شرایطی مهیا شده است تا از توانمندی‌های صنعت‌خودرو ایران بازدید داشته باشم و بعد از توافقات لازم، شاهد ورود خودروهای تجاری و سواری شاهین، ساینا و وانت نیسان در کشور سنگال باشیم.» وی افزود: «گروه سایپا یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان صنعت‌خودرو ایران و خاورمیانه است که به‌لحاظ تنوع، قیمت و کیفیت شرایط مناسبی برای حضور در بازار سنگال دارد.»

صادرات 3 هزار خودرو برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل سنگال
رئیس اتحادیه تجار و بازرگانان سنگال خاطرنشان کرد: «هدف از این بازدید شناخت توانمندی‌های صنعت‌خودرو ایران و به‌خصوص گروه خودروسازی سایپاست تا به‌صورت عملیاتی مذاکرات و برنامه‌ریزی به‌منظور خرید 3 هزار دستگاه خودرو به‌منظور نوسازی ناوگان حمل‌ونقل سنگال و همکاری دوجانبه در تولید و واردات خودرو به‌این کشور صورت پذیرد.» شیخ سیسه افزود: «با توجه به‌تعاملات سازنده تجار ایرانی و سنگالی از گذشته تاکنون، این علاقه‌مندی توسط تجار و بازرگانان سنگالی وجود دارد تا سطح همکاری‌های دوجانبه در صنعت‌خودرو نیز افزایش یابد.»
او تاکید کرد: «بازار سنگال بازار مهم و تاثیرگذاری در بین کشورهای آفریقایی است و بر اساس سیاست‌های ملی کشور سنگال این کشور آمادگی لازم را برای حضور خودروسازان مطرح خارجی در راستای بازسازی و توسعه صنعت حمل‌ونقل شهری و تجاری دارد که امیدواریم بتوانیم از آخرین فناوری‌ها و تکنولوژی صنعت‌خودرو ایران در کشور سنگال بیش از پیش بهره‌مند شویم.» رئیس اتحادیه تجار و بازرگانان سنگال گفت: «هیات سنگالی آمادگی دارد در این سفر طبق شرایط و نیازهای کشور سنگال، قرارداد و تفاهم‌نامه‌های لازم برای ادامه همکاری دوجانبه صنعت‌خودرو سنگال و گروه خودروسازی سایپا منعقد کند تا شاهد ورود نخستین محموله خودروهای گروه سایپا با حجم زیاد به‌کشور سنگال باشیم.» گفتنی است از دیگر برنامه‌های اجرایی هیات سنگالی ایجاد شبکه فروش و خدمات پس از فروش محصولات گروه خودروسازی سایپا در سنگال است.

برنامه سایپا برای بازار کشورهای آفریقایی
پیش از این علی کریمی، مدیر صادرات و امور بین‌الملل گروه سایپا پیش‌تر با اعلام اینکه برای صادرات به‌بازار کشورهای آفریقایی مثل تونس، الجزایر و کنیا برنامه‌ریزی کرده‌ایم، گفته بود: «بازار کشور الجزایر به‌دلیل مزایایی همچون دسترسی به‌بازار کشورهای همسایه، عضویت در پیمان‌های همکاری اقتصادی متعدد و... می‌تواند جایگاه خوبی برای حضور محصولات سایپا در شمال آفریقا باشد و بر همین اساس چند سال پیش، خط تولید سایپا در آن کشور احداث شد که با توجه به‌تغییرات سیاسی این کشور، فعلا غیرفعال است. اما پیرو مذاکراتی که با وزیر صنایع این کشور برای همکاری در حوزه توسعه محصول، تولید خودرو و ایجاد مرکز R&D داشته‌ایم، یک نقشه راه 10 ‌ساله تدوین شده است که خروجی آن ایجاد پلت‌فرم مشترک خواهد بود. همچنین به‌صورت هم‌زمان بحث قطعه‌سازی در آن کشور را پیگیری می‌کنیم تا بخشی از قطعات در آن کشور تولید شود.
بر این اساس امیدواریم در نخستین گام بتوانیم پس از راه‌اندازی خط تولید، قطعات را به‌صورت SKD به‌این کشور ارسال کنیم. در ادامه نیز بر اساس نقشه راه تعیین‌شده، خط رنگ و بدنه اضافه خواهد شد تا عمق تولید افزایش یابد و تولید به‌صورت CKD انجام شود. این بازار برای کوییک و ساینا خواهد بود و در ادامه خودرو شاهین در دستور کار است و درنهایت نیز محصول ایرانی-الجزایری در این کشور تولید خواهد شد.» وی افزود: «علاوه‌بر بازار الجزایر، در بازار تونس نیز با سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی این کشور، خط تولیدی فعال شده است که محصولات سایپا 111 و ۱۵۱ در آن تولید می‌شود و خودروهای تجاری سبک زامیاد به‌عنوان محصولات بعدی مد نظر قرار دارد.»
مدیر صادرات گروه سایپا ادامه داد: «در حوزه بازار کنیا نیز با توجه به‌پتانسیل‌های این منطقه و کشاورزی فعالی که دارد، نیاز به‌خودرو تجاری قوی با استهلاک کم و قابلیت تعمیر راحت بسیار زیاد است.
بدین‌منظور و بر اساس مذاکرات انجام‌شده، تولید و ارسال 50 هزار دستگاه خودرو به آن منطقه در دستور کار قرار گرفته است. البته چون خودروهای این کشور راست‌فرمان است، پروژه‌ای در شرکت زامیاد برای تولید محصول شروع شده و تعدادی خودرو نمونه از این محصول، در حال تولید و ارسال است.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =