ب‌ام‌و 740Li

بازار خودرو روز گذشته همچنان با رشد بهای چشمگیر مدل‌های خارجی همراه بود. این افزایش قیمت درحالی اتفاق افتاد که به‌واسطه ریزش نرخ ارز، همانند روز دوشنبه شاهد افت قیمت تمام خودروهای داخلی حاضر در بازار بودیم.

به گزارش «اخبار خودرو»،بازار خودرو روز گذشته همچنان با رشد بهای چشمگیر مدل‌های خارجی همراه بود. این افزایش قیمت درحالی اتفاق افتاد که به‌واسطه ریزش نرخ ارز، همانند روز دوشنبه شاهد افت قیمت تمام خودروهای داخلی حاضر در بازار بودیم. خودروهای خارجی در بازار آزاد، رشد بهای عجیب و غریبی را تجربه می‌کنند. افزایش قیمت بیش از یک میلیاردتومان در یک روز اتفاق عجیبی در بازار خودروهای خارجی محسوب می‌شود. جایی که ارزش خودرو ب‌ام‌و 740Li با یک‌میلیارد و 500 میلیون‌تومان افزایش تنها در یک روز به 22 میلیاردتومان در بازار آزاد رسید. این افزایش قیمت‌ها درحالی رخ داده که در چند روز اخیر پیرامون واردات خودرو در بازار، حواشی زیادی به‌راه افتاده است.
حواشی بازار و قیمت‌گذاری خودروهای خارجی سبب شده است برخی مسئولان در این رابطه هشدار بدهند. روز گذشته یکی از نمایندگان مجلس و عضو کمیسیون داخلی کشور و شوراها تاکید کرد: «خودرو ۱۰ هزار دلاری که با ارز ۳۰ هزار تومانی وارد کشور شده است، با احتساب تعرفه ۳۰ درصدی حدود ۴۰۰ میلیون‌تومان تمام می‌شود؛ حال چرا مردم برای ثبت‌نام فقط باید ۵۰۰ میلیونتومان در حساب خود بلوکه کنند؟! اتخاذ چنین روش‌هایی در حوزه واردات خودرو اشتباه است؛ چراکه ما می‌خواهیم با عرضه محدودی که انجام می‌دهیم، رضایت عمومی را به‌دست آوریم؛ درحالی که با این روند چنین اتفاقی نخواهد افتاد و تنها منجر به‌انحصار و ویژه‌خواری خواهد شد. درحوزه خودروهای وارداتی نیز با این تعداد خودرویی که وارد شده است، اگر باز به این سمت و سو برویم، راه نادرستی را پیموده‌ایم. قرار است این خودروها در بورس کالا با چند برابر قیمت تمام‌شده در اختیار مردم قرار گیرد که مسیر اشتباهی است.» وی در ادامه افزود: «مدت‌ها بر این موضوع تاکید شد که قرار است خودروهای اقتصادی وارد کشور شود و برای همین هم برای واردات سقف ۲۰ هزار دلاری برای خودروها لحاظ کردند. آیا واقعا این قیمت‌ها واقعی است؟»
خودروهای داخلی روز گذشته افت بهای 2 تا 50 میلیون‌تومانی را تجربه کردند. جایی که ارزش پژو 207 پانورامای اتومات با 50 میلیون‌تومان کاهش به‌یک‌میلیارد و 80 میلیون‌تومان و پژو 207 سقف‌قرمز MC با 15 میلیون‌تومان کاهش به 877 میلیون‌تومان رسید. همچنین درمیان خودروهای چینی نیز شاهد رشد بهای 40 تا 100 میلیون‌تومانی برخی مدل‌ها بودیم. جایی که فونیکس تیگو 8 پرو پریمیوم با 100 میلیون‌تومان افزایش 3 میلیارد و 200 میلیون‌تومان، تیگو 7IE با 80 میلیون‌تومان افزایش ‌یک‌میلیارد و 750 میلیون‌تومان‌ و جک S3 با 60 میلیون‌تومان افزایش ‌یک‌میلیارد و 200 میلیون‌تومان خریدوفروش شدند. از طرفی در گروه خودروهای خارجی پریمیوم نیز شاهد رشد بهای 20 تا 200 میلیون‌تومانی برخی مدل‌ها بودیم. جایی که هیوندای توسان با 200 میلیون‌تومان افزایش 4 میلیارد و 900 میلیون‌تومان، هیوندای سوناتا هیبرید (GLS) با 150 میلیون‌تومان افزایش 5 میلیاردتومان، رنو تلیسمان با 100 میلیون‌تومان افزایش 4 میلیارد و 500 میلیون‌تومان و هیوندای آزرا با 50 میلیون‌تومان افزایش 6 میلیارد و 50 میلیون‌تومان خریدوفروش شدند. همچنین خودروهای خارجی لوکس نیز رشد بهای 200 تا یک‌میلیارد و 500 میلیون‌تومانی را تجربه کردند. جایی که ب‌ام‌و 740Li فول با یک‌میلیارد و 500 میلیون‌تومان افزایش 22 میلیاردتومان، ب‌ام‌و 530i با یک میلیاردتومان افزایش 14 میلیاردتومان، ولوو XC90 با 500 میلیون‌تومان افزایش 16 میلیاردتومان و لکسوس NX300 هیبرید با 300 میلیون‌تومان افزایش 9 میلیارد و 500 میلیون‌تومان در بازار معامله شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =