پژو ۲۰۷ پانوراما

خودروهای داخلی در آخرین روز هفته گذشته به‌واسطه ریزش نرخ ارز در شرایطی کاهش شدید بها را تجربه کردند که این رویه نه‌تنها درمورد خودروهای خارجی، بلکه درارتباط با برخی مدل‌های چینی نیز حالت عکس داشت و شاهد رشد چشمگیر بهای آن‌ها بودیم.

به گزارش «اخبار خودرو»،خودروهای داخلی در آخرین روز هفته گذشته به‌واسطه ریزش نرخ ارز در شرایطی کاهش شدید بها را تجربه کردند که این رویه نه‌تنها درمورد خودروهای خارجی، بلکه درارتباط با برخی مدل‌های چینی نیز حالت عکس داشت و شاهد رشد چشمگیر بهای آن‌ها بودیم. بر این اساس روز پنجشنبه هفته قبل شاهد افت 15 تا 60 میلیون‌تومانی بهای خودروهای داخلی در بازار آزاد بودیم. هرچند همان‌طور که در ابتدای مطلب به‌آن اشاره شد، ریزش بهای ارز تنها روی قیمت خودروهای داخلی و تعداد کمی از مدل‌های چینی تاثیر گذاشت و خودروهای خارجی همچنان رشد بهای شدیدی را تجربه کردند. بر این اساس مدل‌های لوکس درهفته گذشته روزانه بین 500 تا یک‌میلیاردتومان افزایش قیمت داشتند. درچنین شرایطی حواشی پیرامون طرح پیش‌فروش خودروهای وارداتی نیز تمامی ندارد. این درحالی است که بعد از اعلام خبر بلوکه شدن مبلغ 500 میلیون‌تومان برای پیش‌فروش خودروهای وارداتی، 51 هزار نفر تا این لحظه (لحظه تنظیم گزارش) برای ثبت‌نام در این طرح و خرید خودروهای نامعلوم ثبت‌نام کردند. دراین‌جا باید به دو نکته اشاره کرد. نخست این‌که زمان ثبت‌نام پیش‌فروش خودروهای وارداتی هنوز تمام نشده و با گذر زمان تعداد ثبت‌نامی‌ها و درنتیجه پول‌های بلوکه‌شده نیز بیشتر می‌شود. همچنین درطرح پیش‌فروش خودروهای وارداتی، ابهامات فراوانی وجود دارد. درواقع این طرح درحالی دنبال می‌شود که وزارت صمت به‌جز اعلام دو مدل از خودروهای پیش‌فروش‌شده، اطلاعات دیگری دراین‌باره منتشر نکرده است. به‌عبارت دیگر، اکنون 51 هزار نفر برای طرحی ثبت‌نام کرده‌اند که در آن مدل، قیمت و زمان تحویل خودروها مشخص نیست و حتی پای این مدل خودروها هنوز به‌خاک کشور نرسیده است. از طرفی شرکت‌های واردکننده نیز به‌دلیل تحریم‌ها، با خودروسازان خارجی به‌صورت مستقیم در ارتباط نیستند و باید مدل‌های مورد نظر خود را از بازار کشورهای همسایه به‌کشور وارد کنند.
خودروهای داخلی در آخرین روز هفته گذشته افت بهای 15 تا 60 میلیون‌تومانی را تجربه کردند. جایی که قیمت پژو 207 پانورامای اتومات با 60 میلیون‌تومان کاهش به‌یک‌میلیارد و 20 میلیون‌تومان، پژو 207 پانوراما با 49 میلیون‌تومان کاهش به 742 میلیون‌تومان و تارای اتومات با 42 میلیون‌تومان کاهش به 940 میلیون‌تومان رسید. همچنین درمیان خودروهای چینی نیز شاهد رشد بهای 30 تا 150 میلیون‌تومانی برخی مدل‌ها بودیم. جایی که ارزش فونیکس تیگو 8 پرومکس با 150 میلیون‌تومان افزایش به 3 میلیارد و 800 میلیون‌تومان، جک J7 با 90 میلیون‌تومان افزایش به 2 میلیارد و 200 میلیون‌تومان‌ و لاماری ایما با 60 میلیون‌تومان افزایش به 2 میلیارد و 600 میلیون‌تومان رسید. از طرفی در گروه خودروهای خارجی پریمیوم نیز شاهد رشد بهای 50 تا 250 میلیون‌تومانی برخی خودروها بودیم. جایی که هیوندای آزرا با 250 میلیون‌تومان افزایش 6 میلیارد و 300 میلیون‌تومان، کیا اپتیما GT لاین با 200 میلیون‌تومان افزایش 5 میلیاردتومان، نیسان ایکس‌تریل با 150 میلیون‌تومان افزایش 5 میلیارد و 500 میلیون‌تومان و رنو کولئوس با 100 میلیون‌تومان افزایش 5 میلیارد و 400 میلیون‌تومان خریدوفروش شدند. همچنین خودروهای خارجی لوکس نیز رشد بهای 200 میلیون تا یک‌میلیارد تومانی را تجربه کردند. جایی که ب‌ام‌و 730Li فول با یک‌میلیاردتومان افزایش 23 میلیاردتومان، ب‌ام‌و 530i با یک میلیاردتومان افزایش 15 میلیاردتومان، ولوو XC90 با یک میلیاردتومان افزایش 17 میلیاردتومان و لکسوس RX200 fsport توربو فول با 500 میلیون‌تومان افزایش 16 میلیاردتومان معامله شدند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    1 0
    نه بابا ؟!همه بیاین جشن بگیریم از پونصد میلیونی که کشیدن رو ماشین شصت میلیون تخفیف دادن!عجب ... هایی هستید شما مافیای خودرو..اگه بخوابم یه کشور امن و قدرتمند تو اقتصاد باشیم کافیه در این دو تا خونه فساد بسته بشه..خونه فساد که چه عرض کنم ....
  • سعيد IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
    2 0
    بهتره بگيم 600 ميليون گران شد بعدش 80 ميليون ارزان شد !!!!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =