کد خبر: 243925
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱

عوارض مالیات خودرو برای تعویض پلاک

پروسه خرید و فروش خودرو و تعویض پلاک آن همواره با چالش‌های گوناگونی روبه‌رو بوده‌است که بسیاری از مالکین خودرو را گله‌مند و کلافه کرده‌است. آیتول به عنوان معتبرترین سامانه خدمات خودرویی آنلاین و غیر حضوری، بهترین کمک و همیار شما، جهت انجام سهل و آسان این روند است. بدین منظور قبل از هر چیز ابتدا به این موضوع خواهیم پرداخت که؛ چه ضرورتی به انجام تعویض پلاک است؟

اگر مالک خودرویی هستید، لازم است بدانید که تنها زمانی نیاز به تعویض پلاک خودرو است که قصد فروش خودرو خود را داشته‌باشید، بنابراین هنگامیکه معامله بین شما و خریدار به مرحله نهایی رسید، پس از پرداخت آنلاین مالیات نقل و انتقال خودرو، عوارض شهرداری و سایر بدهی یا خلافی‌های خودرو باید به یکی از مراکز تعویض پلاک خودرو مراجعه کنید.

از آنجائیکه فرآیند تعویض پلاک امری وقت‌گیر و زمان‌بر است، بهتر است به مراکزی مراجعه کنید که معمولا تقاضای کمتری جهت مراجعه به آن وجود دارد، البته انجام مراحل تعویض پلاک به صورت غیر حضوری و وکالتی نیز از طریق آیتول امکان‌پذیر است که در بخش‌های دیگر این مطلب به چگونگی روند آن اشاره خواهیم کرد.

طی نقل و انتقال خودرو و تعویض پلاک، علاوه بر فک پلاک قبلی و نصب پلاک جدید، کلیه حقوق قانونی خودرو از فروشنده به خریدار منتقل می‌شود. همین جنبه قانونی امر، بیانگر ضرورت تعویض پلاک خودرو است. بدین ترتیب در صورت عدم تعویض پلاک، هرگونه تخلف و جرمی که از سوی خریدار انجام شود به پای مالک قبلی که پلاک وی هنوز روی خودرو نصب است نوشته می‌شود، بنابراین هنگام خرید و فروش ماشین واجب است موضوع تعویض پلاک و پرداخت آنلاین مالیات نقل و انتقال خودرو را جدی بگیرید.

چگونه مالیات تعویض پلاک را آنلاین پرداخت کنیم

حال که از ضرورت انجام تعویض پلاک آگاه شدید، وقت آن است که با راحت‌ترین و آسان‌ترین شیوه پرداخت آنلاین مالیات تعویض پلاک آشنا شوید. آیتول به عنوان سرزمینی مجازی که خدمات متعدد خودرویی اعم از؛ پرداخت عوارض آزادراهی، استعلام و خرید بیمه بدنه و ثالث خودرو، استعلام خلافی موتور سیکلت و ... را به بهترین نحو ارائه می‌دهد، امکان پرداخت و تسویه آنی مالیات تعویض پلاک را نیز ممکن ساخته‌است. پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو از طریق اپ یا وب سایت آیتول مزایایی چون؛ امکان پرداخت امن و آنی، استعلام لحظه‌ای ریز جزئیات مالیات و پشتیبانی ۲۴ ساعته متخصصین این تیم را در پی خواهد داشت.

بهترین روش پرداخت مالیات تعویض پلاک

نحوه پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو آیتول به شکلی آسان و ساده بدون نیاز به هیچگونه پیچیدگی و در کمترین زمان انجام می‌گیرد، بدین منظور تنها کافی است که از طریق آدرس اینترنتی itoll.ir وارد این سایت شوید، سپس روی گزینه « پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو» کلیک کنید. در این قسمت با وارد کردن شماره پلاک، شماره همراه و کد ملی می‌توانید از ریز جزئیات مالیات ماشین خود استعلام گرفته و نسبت به پرداخت آنلاین مالیات نقل و انتقال خودرو و تعویض پلاک آن اقدام کنید.

اگر به عنوان خریدار و فروشنده خودرو، زمان کافی جهت انجام فرآیند تعویض پلاک را ندارید می‌توانید از خدمات غیر حضوری و کارپرداز آیتول استفاده کنید، از این طریق با امضای قراردادی دو طرفه، کارپرداز آیتول به عنوان سفیر شما در محل تعویض پلاک حضور پیدا کرده و تمامی امور مربوطه را بدون نیاز به حضور شخص شما انجام خواهد داد، در نهایت نیز می‌توانید از سامانه آیتول نسبت به پیگیری و استعلام کارت خودرو خود کمک بگیرید.

چگونه مالیات تعویض پلاک را آنلاین پرداخت کنیم؟

آیا پرداخت مالیات تعویض پلاک به عهده خریدار است یا فروشنده؟

همانطور که اشاره کردیم از نظر سیستم شماره‌گذاری، در صورت عدم تعویض پلاک، همچنان شخص فروشنده مالک اصلی خودرو تلفی شده و تخلفات نیز تمام و کمال به نام وی ثبت و اعمال خواهد شد، بنابراین از نظر قانونی لازم است که فروشنده و خریدار قبل از انجام مراحل خرید و فروش خودرو نسبت به تعویض پلاک و پرداخت آنلاین مالیات نقل و انتقال خودرو اقدام کنند، فارغ از این بحث گاهی این سؤال برای خریداران و فروشندگان خودرو به وجود می‌آید که؛ پرداخت مالیات تعویض پلاک به عهده خریدار است یا فروشنده؟

در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که؛ طبق قانون، تسویه تمامی بدهی‌های خودرو اعم از خلافی خودرو، مالیات نقل و انتقال و عوارض شهرداری ماشین بر عهده فروشنده بوده و هزینه مالیات تعویض پلاک بر عهده خریدار خودرو است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =