کد خبر: 243959
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
واردات خودرو

بنا بر گفته مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت " به علت اخذ استعلامات لازم و جمع بندی آن زمان قرعه کشی طی روزهای آینده خواهد بود."

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از تسنیم،براساس اعلام وزارت صنعت قرار شد قرعه کشی تعیین اولویت متقاضیان خرید خودروهای وارداتی سه شنبه شب (16 اسفند) صورت گیرد. اما ضیغمی مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت امروز در اظهارنظری جدید اعلام کرده " به علت اخذ استعلامات لازم و جمع بندی آن زمان قرعه کشی طی روزهای آینده خواهد بود."

البته این مقام مسئول تأکید کرده که " فعلاً زمان آن را به طور دقیق اعلام نمی کنیم تا استعلامات به‌صورت دقیق انجام شود و نتیجه استعلامات مشخص شود و بعد از مشخص شدن نتایج زمان برگزاری قرعه کشی خودروهای وارداتی در اسرع وقت اعلام می‌شود."

به گفته وی، فعلاً قرار است همان دو مدل خودروی چانگان CS55 و CS35 پلاس عرضه شوند اما تلاش می‌کنیم که دو مدل خودروی فیات 500 و فیات Tipo و همچنین هیوندا النترا نیز در عرضه‌ها اضافه کنیم.

مطابق اعلام وزارت صنعت ثبت نام متقاضیان خرید خودروهای وارداتی از شنبه 6 اسفندماه تا 11اسفند ماه در سامانه یکپارچه تخصیص خودروهای وارداتی به آدرس saleauto.ir صورت گرفت.

پیش شرط ثبت نام در این سامانه موجودی حساب بانکی برای متقاضی بود که به طور علی الحساب 500 میلیون تومان تعیین شد. براین اساس متقاضیان خرید خودروهای وارداتی باید قبل از ثبت نام در سامانه، با مراجعه به شعب بانکهای منتخب (تجارت، ملت، صادرات، ملی و قرضه الحسنه مهر ایران) فرم مسدودی 500 میلیون تومان برای خرید خودورهای خارجی را پر می کردند و این پول درحساب شخصی متقاضی مسدود شده است.

در حال حاضر وزارت صنعت اعلام کرده که حدود 120 هزار نفر متقاضی خرید خودروهای وارداتی در مرحله پیش ثبت نام شرکت کرده اند و بعد از استعلامات لازم، ثبت نام کنندگان قطعی مشخص می شوند. بر همین اساس حدود 60 هزار میلیارد تومان از منابع مردم به بهانه پیش ثبت نام خودروهای وارداتی در سیستم بانکی بلوکه شده است و فعلا هم خبری از تعیین تکلیف این مبالغ نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =