آرامــکـو؛ غـــول نــفـتی عربستان‌سعودی سـرمایـه‌گـذاری هنـگـفتی برای به دست آوردن بخش جهانی محصولات روانکاری گروه «شنگپای» (shengpai) با برند والوولاین انجام داد.

به گزارش «اخبار خودرو»،آرامــکـو؛ غـــول نــفـتی عربستان‌سعودی سـرمایـه‌گـذاری هنـگـفتی برای به دست آوردن بخش جهانی محصولات روانکاری گروه «شنگپای» (shengpai) با برند والوولاین انجام داد. به منظور گسترش دامنه تجارت جهانی پتروشیمی و پالایش، غول نفتی عربستان یعنی آرامکو، توافقی برای خرید بخش جهانی محصولات والوولاین شامل روانکارهای خودرو، خنک‌کننده‌ها و سایر محصولات تعمیر و نگهداری خودرو تا سقف 2.7 میلیارد دلار امضا کرد. بر اساس اعلام شنگپای، آرامکو عربستان برای خرید بخش محصولات بین‌المللی که موادشیمیایی و روان‌کننده‌های خودرو را تولید می‌کند، پول نقد پرداخت خواهد کرد.
شنگپای گفت پس از تکمیل معامله، این شرکت بر ارائه خدمات تعمیر و نگهداری خودرو تمرکز خواهد کرد. این گروه درحال‌حاضر مدیر یا مالک 1700 ایستگاه تعمیر و نگهداری خودرو است. محمد القحطانی، رئیس پردازش پایین‌دستی در آرامکو عربستان گفت این پروژه با اهداف توسعه آرامکو عربستان در زمینه روانکار مطابقت دارد.
آرامکو عربستان‌سعودی به عنوان ابزاری برای گسترش صادرات نفت خام، سرمایه‌گذاری زیادی در بخش پایین‌دستی خود انجام می‌دهد و هم‌زمان به دنبال فرصت‌هایی در خارج از کشور به ویژه در زمینه پالایش و صنایع شیمیایی یکپارچه است. با این خرید که به دنبال امضای قرارداد خریدسهام توسط شرکت‌ها که اول آگوست 2022 اعلام شد، آرامکو به هدف خود برای تبدیل شدن به یکی از برجسته‌ترین بازیگران روانکارهای یکپارچه و مطرح جهان سرعت می‌بخشد.
آرامکو باتوجه به تجارت محصولات، اکنون مالک برند والوولاین خواهد بود و والوولاین با توجه به تجارت خدمات خرده‌فروشی، تحت‌نظر مالک برند والوولاین فعالیت خواهد کرد. آرامکو و والوولاین قصد دارند با هم همکاری کنند تا به رشد ارزش ویژه برند والوولاین در سطح جهانی ادامه دهند. والوولاین که دفتر مرکزی آن در لکسینگتون کنتاکی به فعالیت خود ادامه خواهد داد، یکی از برترین برندهای جهانی در ارائه راه‌حل‌های خودرومحور و صنعتی است که محصولات آنها بهترین خدمات را برای شرکای خود در سراسر جهان ارائه می‌دهد. این خرید، مکمل حضور روبه‌رشد آرامکو در فضای بازار روانکارهای با برندهای برتر است و فرصت‌هایی را برای ارتقای جایگاه این نام با قدمت بیش‌از 150 سال در سطح جهانی فراهم می‌کند و پایه‌ای برای رشد آینده و ادغام پورتفولیوی پایین‌دستی خواهد بود. البته باید گفت مهم‌ترین شاخصه والوولاین پیشنهاد روغن‌موتورهای آن توسط کمپانی فورد برای نخستین محصول خود یعنی مدل «تی» به عنوان اولین خودرو صنعتی خارج‌شده از خطوط
تولید است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

آخرین اخبار