کانتیننتال

تایر ازجمله مهم‌ترین بخش‌های خودرو است بنابراین به‌هیچ عنوان نباید کیفیت را فدای قیمت آن کرد و به استفاده از لاستیک‌های ارزان‌ روی‌آورد.

به گزارش «اخبار خودرو»،تایر ازجمله مهم‌ترین بخش‌های خودرو است بنابراین به‌هیچ عنوان نباید کیفیت را فدای قیمت آن کرد و به استفاده از لاستیک‌های ارزان‌ روی‌آورد. البته تست‌هایی که به تازگی انجام شده‌اند نیز مؤید این نکته هستند و تفاوت چشمگیر مدل‌های ارزان‌ و نمونه‌های باکیفیت را نشان می‌دهند.
اگرچه درباره هیچ بخشی از خودرو نباید به استفاده از قطعات ارزان‌ روی‌آورد اما گاهی اوقات بودجه یاری نمی‌کند و همین موضوع درباره لاستیک نیز صادق است. اما در صورتی که بودجه محدودی داشته باشیم، کدام لاستیک می‌تواند کیفیتی نزدیک به برندهای سطح بالای بازار داشته باشد؟ مهم‌تر آنکه آیا لاستیک‌های ارزان‌ ایمن هم هستند؟ کانال یوتیوب بررسی تایر به دنبال پاسخ به این پرسش‌هاست.
در ویدئویی که توسط این کانال منتشر شده است، تست‌های مقایسه ۸ لاستیک ارزان‌ را نشان می‌دهد. این لاستیک‌ها؛ نانکانگ اکونکس NA1، داوانتی DX390، وینران R330، تامکت‌اسپرت سری ۱، کینگ‌میلر اسپرت 1KM، تریانگل اسپرتکس TH201، مکس‌ترک ماکسیموس M1 و دابل‌کوین DC99 نام دارند.
همچنین باید گفت لاستیک کانتیننتال پریمیوم کانتکت ۷ نیز به‌عنوان سنگ محک این برندهای ارزان‌ در تست شرکت کرده‌ است. مجری برنامه می‌گوید این تست نه‌تنها به دنبال یافتن بهترین لاستیک بوده بلکه عملکرد آنها با لاستیک‌های باکیفیت و سطح بالا را نیز مقایسه کرده است. تست موردبحث با ترمز در سطح خیس شروع می‌شود و کانتیننتال پریمیوم کانتکت ۷ به‌عنوان سنگ‌محک حضور دارد.
هشت لاستیک ارزان‌ دیگر پس از کانتیننتال تست می‌شوند و البته نتایج به‌دست‌آمده تفاوت‌های قابل‌توجهی را نشان می‌دهد. لاستیک‌های ارزان‌ فاصله توقف طولانی‌تری دارند و قابلیت پیش‌بینی کمتری را نیز نشان می‌دهندکه همین موضوع می‌تواند باعث تصادف شود. تست بعدی به هندلینگ خودرو در سطح خیس مربوط است و البته بازهم نتایج نشان می‌دهند لاستیک کانتیننتال بهترین عملکرد را دارد و در رتبه دوم لاستیک تامکت قرار می‌گیرد.
مجری برنامه درباره این مقایسه می‌گوید تفاوت بین لاستیک باکیفیت و بهترین لاستیک ارزان‌ کمتر از تفاوت بین بهترین و بدترین لاستیک ارزان‌ بوده است. از نظر ارزش در برابر مبلغ پرداختی باید گفت لاستیک نانکانگ وضعیت خوبی دارد اما از بیش‌فرمانی رنج می‌برد. آج لاستیک کینگ‌میلر نیز از نظر فرمان‌پذیری ابتدا عملکرد خوبی داشته اما جنس لاستیک به‌گونه‌ای است که نمی‌تواند انتظارات راننده از چسبندگی خودرو را برآورده کند.
لاستیک دابل‌کوین نیز بدترین عملکرد را داشته و موارد متعددی از کم‌فرمانی و بیش‌فرمانی را نشان داده است. در نهایت مجری این مقایسه به اهمیت انتخاب لاستیک برای حفظ ایمنی خودرو و سرنشینان آن اشاره می‌کند.
تست‌های ترمز و هندلینگ در سطح خیس نشان می‌دهند چرا باید لاستیک‌های باکیفیت را انتخاب کرد. افرادی که به دنبال خرید لاستیک نو هستند باید این نکته را نیز بدانند که هیچ‌چیز نمی‌تواند با ارزش‌تر از جان انسان باشد و به همین‌دلیل باید بهترین لاستیک‌ها را
انتخاب کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =