داف 15 لیتری 660 اسب‌ بخاری «XG»

این رونمایی‌ها شامل نسخه یخچال‌دار از کشنده‌ ای‌اکتروس مرسدس‌بنز، نسخه 660اسب‌بخاری از کشنده پرچمدار داف و یک پلت‌فرم جدید برقی مدولار برای باری‌های 7.5 تنی است

دنیای خودروهای تجاری باری، با سرعت بسیاری به سمت استفاده از فناوری‌های جدید در حرکت است و به‌نظر می‌رسد خودروسازان بزرگ جهانی در این مسیر به‌عنوان پیشگامان نوآوری شناخته می‌شوند. در سال 2023 میلادی، تجاری‌سازان مطرح سرعت بیشتری در رونمایی از محصولات جدید و همگام با فناوری خود گرفته‌اند.

در پنجمین ماه از سال میلادی، تولیدکنندگان بزرگ غربی، از محصولات تجاری و مرتبط خود رونمایی کرده‌اند. در این میان، نام خودروسازانی ازجمله مرسدس‌بنز و داف هم دیده می‌شود که رقابت سنگینی را در این سگمنت نشان می‌دهد.

این رونمایی‌ها شامل نسخه یخچالدار کشنده ای‌اکتروس مرسدس‌بنز، نسخه 660اسب‌بخاری کشنده پرچمدار داف و یک پلت‌فرم جدید برقی مدولار برای باری‌های 7.5 تنی است.

کشنده‌های جدید غربی در حالی پا به بازارهای جهانی می‌گذارند که تولیدکنندگان چینی در این سال‌ها در بازارهای مختلف جایگاه ویژه‌ای به دست آورده‌اند و در برخی موارد پا جای پای اروپایی‌ها گذاشته‌اند.

همکاری «بنز» با «سولومون»

شرکت مرسدس‌بنز در نظر دارد با همکاری شرکت Solomon Commercials نخستین کامیون الکتریکی eActros خود را با یخچال عرضه کند.

eActros

این کامیون براساس eActros 300 4x2 ساخته شده و به بدنه آیرودینامیکی Solomon Slipstream مجهز شده است تا کشش را کاهش دهد و به حداکثر برد کمک کند. بدنه دارای یک دیوار مخروطی، منحرف‌کننده سقف سه‌بعدی است.

eActros با بدنه یخچالی همچنین دارای یک بالابر با ظرفیت 1500 کیلوگرم است که شامل دوربین معکوس یکپارچه و صفحه نمایش کابین خلبان است. eActros که سال گذشته عرضه شد، همچنین به‌عنوان یک شاسی 6.2، با GVW 27 تنی و ظرفیت وزنی 16.6 تنی برای بدنه و محموله نیز موجود است.

براساس ادعای مرسدس‌بنز، eActros کامیونی برای عصر جدید است.

رونمایی «داف» از نسخه 15لیتری 660اسب‌بخاری «XG»

تجاری‌سازی داف نسخه 660 اسب‌بخاری از پرچمدار XG خود را برای بازار استرالیا عرضه کرده است. این کامیون که در نمایشگاه کامیون بریزبن به نمایش درآمد، دارای یک موتور 15لیتری کامینز X15D است که در استرالیا PACCAR MX-15 نامگذاری شده است.

گشتاور 3260نیوتون‌متری و کابین تحسین‌برانگیز توسعه‌یافته این خودرو، بازار پرسود کشنده‌های جاده‌ای را به روی داف باز می‌کند. این کشنده از موتور یورو6 بهره می‌برد.

مهم‌ترین رونمایی‌ های تجاری در پنجمین‌ ماه میلادی

بدون شک برخی مشتریان اروپایی DAF به‌ویژه مشتریانی که در حمل‌ونقل سنگین یا با تجهیزات 25.25 متری 80تنی در اسکاندیناوی کار می‌کنند، از قدرت بالای این کشنده استقبال خواهند کرد.

داف هنوز هم نسل قبلی CF و XF را در استرالیا ارائه می‌دهد که هر دو به‌صورت محلی مونتاژ می‌شوند. انتظار می‌رود کامیون‌های نسل جدید، ازجمله XG+ 660 اسب‌بخار، در اوایل سال آینده به جاده‌های استرالیا وارد شوند.

با وجود افزایش قدرت XG+ به 600اسب‌بخار، این خودرو هنوز با قدرتمندترین کامیون‌های موجود فاصله دارد. شاکمن، سازنده شاسی‌بلند چینی، خط تولید قدرتمندترین کشنده جهان را در ژانویه راه‌اندازی کرد؛ عنوانی که قبلا در اختیار اسکانیا V8 با قدرت 770اسب‌بخار بود.

Shacman X6000 800 از یک موتور 16.6لیتری ویچای یورو6 استفاده کرده که 800اسب‌بخار قدرت و 3750نیوتون‌متر گشتاور ایجاد می‌کند.

رونمایی «ری اتوموتیو» از شاسی برقی «مدولار P7-C»

ری اتوموتیو (Ree Automative) نیز از محصول P7-C خود که یک شاسی کامیون برقی مدولار مخصوص مدل‌های 7.5 تنی است، رونمایی کرد.

P7-C جدید مبتنی بر پلت‌فرم P7 Ree است که شامل کابین شاسی P7-C، ون جعبه‌ای P7-B و شاسی P7-S است.

مهم‌ترین رونمایی‌ های تجاری در پنجمین‌ ماه میلادی

P7-C دارای ظرفیت حمل بار 3175 کیلوگرم است که امکان استفاده از بدنه‌های مختلف را با تناژ 7.25 فراهم می‌کند. گفته می‌شود این پلت‌فرم الکتریکی بردی معادل 150 مایل دارد و از سیستم REE corner all-by-wire استفاده می‌کند تا برای هر چرخ یک موتور الکتریکی با قدرت ترکیبی 536‌اسب‌بخار و گشتاور 545 نیوتون‌متری را ارائه دهد.

علاوه بر سیستم چهارچرخ متحرک، خط محرکه به‌صورت استاندارد دارای فرمان تمام‌چرخ، احیاکننده تطبیقی و سیستم کمک به حرکت در سربالایی است.

در داخل خودرو، طراحی راننده‌محور دیده می‌شود که شامل یک صفحه نمایش مرکزی 13اینچی است. هنوز جزئیات چندانی از این خودرو اعلام نشده است، اما به نظر می‌رسد پلت‌فرمی ایمن برای این سگمنت باشد که بتواند به رقابت در بازارهای جهانی بپردازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =