IIHS

پیکاپ‌ها در تست‌های به‌روز شده در برخورد اورلپ جلو و ایمنی سرنشین عقب عملکرد مناسبی نداشتند

موسسه بیمه ایمنی بزرگراهی آمریکا (IIHS) در تازه‌ترین اقدام خود، پنج وانت شاسی‌بلند دوکابین را مورد تست تصادف قرار داده است. در میان ۵ پیکاپ نیسان فرانتیر ۲۰۲۳، فورد رنجر ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳، شورولت کلرادو ۲۰۲۲، جیپ گلادیاتور ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ و تویوتا تاکوما ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳، هیچ کدام نتوانسته اند بالاترین امتیاز این تست را به دست بیاورند و به ترتیب امتیاز قابل قبول، مرزی، ضعیف، ضعیف و ضعیف را به دست آورده‌اند. این پیکاپ‌ها در تست‌های به‌روز شده در برخورد اورلپ جلو و ایمنی سرنشین عقب عملکرد مناسبی نداشتند.

ایمنی بالا برای راننده و ایمنی کم برای سرنشینان عقب

تمامی این وانت‌پیکاپ‌ها در زمینه ایمنی راننده امتیاز خوبی را به دست آورده‌اند اما نتایج کسب‌شده برای ایمنی سرنشین عقب باعث شده امتیاز کلی آن‌ها پایین آید. شورولت کلرادو، فورد رنجر، نیسان فرانتیر و تویوتا تاکوما در بخش عقب مشکل دارند به گونه‌ای که محدودکننده سرنشین عقب باعث شده سر آدمک تست خیلی به پشت صندلی جلو نزدیک شود. مشکل جیپ گلادیاتور نیز این بوده که با کیسه هوای پرده‌ای جانبی عرضه نمی‌شود و این امر ریسک برخورد آدمک صندلی عقب با بخش‌های گوناگون کابین در زمان تصادف را افزایش می‌دهد. همچنین آدمک صندلی عقب فورد رنجر به زیر کمربند ایمنی کشیده شده و باعث افزایش ریسک آسیب‌دیدگی اندام‌های داخلی بدن می‌شود.

پیکاپ فرانتیر ۲۰۲۳؛ ناکام در کسب امتیاز بالا در تست تصادف

نیسان نسل جدید فرانتیر را برای مدل ۲۰۲۲ معرفی کرد اما پیشرانه آن را در آخرین سال تولید نسل قبلی معرفی کرده بود که یک موتور ۳.۸ لیتری V۶ است که ۳۱۰ اسب‌بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این پیکاپ در نسل جدید خود از طراحی بیرونی کاملاً جدیدی بهره‌مند شده و در داخل نیز از کابین بسیار مدرن‌تر با نمایشگر ۸ اینچی لمسی اطلاعاتی-سرگرمی استاندارد بهره می‌برد. نیسان فروش فرانتیر مدل ۲۰۲۳ را هم آغاز کرده است.

این پیکاپ که از نظر تکنولوژی و فناوری مناسب به نظر می‌رسد اما در آخرین تست تصادف خود در ایمنی سرنشین عقب و جلو چندان خوب نبوده و صرفا موفق شده است امتیاز قابل قبول در تست تصادف IHIIS به دست بیاورد. این در حالی است که بیشترین امتیاز این تست «بهترین» بوده است.

رنجر جدید با موتورهایی پر قدرت اما ضعیف در تصادف

رنجر در سگمنت خود در بازار آمریکای شمالی پرفروش‌ترین خودرو به حساب می‌آید و رقیب مستقیم آن محصولاتی چون شورولت کلورادو، تویوتا هایلوکس (تاکوما)، هوندا ریج‌لاین، جی‌ام‌سی کنیون، جیپ گلادیاتور و نیسان فرانتیر است. نسل چهارم رنجر از سال ۲۰۱۹ روانه بازار شد اما مدلی که فورد برای ۲۰۲۳ در نظر دارد، به طور کلی از پایه بازطراحی شده است.

پیشرانه ۳.۰ لیتری توربودیزل V۶ یا ۳.۵ لیتری توئین توربو اکوبوست V۶ (بنزینی) به منظور افزایش توان باربری و یدک‌کشی رنجر احتمالا به عنوان قدرتمندترین نسخه‌های قابل سفارش برای رنجر جدید در نظر گرفته خواهد شد. البته فورد دو پیشرانه بنزینی ۲.۰ لیتری چهار سیلندر تک و دو توربو را نیز برای رنجر جدید در نظر دارد.

با وجود پیشرانه های قوی در این خودرو اما به نظر می‌رسد در تست تصادف جدید خود چندان موفق عمل نکرده و امتیاز چندانی را برای ایمنی سرنشینان به دست نیاورده است. این خودرو با امتیاز «مرزی» توانسته تست تصادف را به پایان برساند.

امتیاز ضعیف شورولت کلرادو، جیپ گلادیاتور و تویوتا تاکوما

سه پیکاپ دیگری که در این طرح، مورد تست قرار گرفتند شامل شورولت کلرادو ۲۰۲۲، جیپ گلادیاتور ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ و تویوتا تاکوما ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ است که هر سه مدل با امتیاز «ضعیف» در این تست به ثبت رسیدند. یعنی این سه پیکاپ در مقایسه با شورولت کلرادو و فورد رنجر، وضعیت بدتری در حفظ ایمنی سرنشینان دارند.

شورلت کلرادو ۲۰۲۲شورلت کلرادو ۲۰۲۲ پیکاپی معمولی به شمار می‌رود که در میانه رتبه‌بندی پیکاپ‌های کلاس متوسط قرار دارد. این خودرو موتورهای قدرتمند V۶ و دیزلی آپشنال را در اختیار دارد، سواری آن راحت است و هندلینگ آن از آنچه از یک پیکاپ کامپکت انتظار دارید بهتر است.

با گلادیاتور، دو خودرو سنگین وزن را یدک بکشید!

گلادیاتور از یک موتور ۳.۶ لیتری V-۶ استفاده می‌کند که ۲۸۵ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند که از طریق یک گیربکس استاندارد شش سرعته دستی یا یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک اختیاری هدایت می‌شود. گلادیاتور دارای امکانات زیادی برای نسل جدید است، نه تنها دارای پانل‌های بدنه قابل جابجایی و توانایی حرکت راحت در خاک و گل است، بلکه می‌تواند دو خودرو سنگین وزن را یدک بکشد اما براساس انجام تست های جدید مشخص شده که تمام این امکانات، توانسته اند ایمنی سرنشینان این خودرو را افزایش دهند.

تلاش تویوتا برای تغییر ظاهر تاکوما

تاکوما ۲۰۲۳ نیز با پیشرانه‌های ۴ سیلندر ۲.۷ لیتری و ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری قبلی قابل انتخاب است. این دو پکیج ظاهری یاد شده فقط برای مدل‌های قوی‌تر ۶ سیلندر عرضه شده‌اند.

این نیروگاه آهنین قدرت ۲۷۸ اسب بخاری دارد و با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک همکاری می‌کند. البته امکان انتخاب گیربکس ۶ سرعته دستی نیز وجود دارد. بیشترین تغییرات مدل ۲۰۲۳ این خودرو روی ظاهر و تجهیزات آن اعمال شده و شاید دلیلی است که باعث شده این خودرو در آخرین تست خود امتیاز «ضعیف» کسب کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =