محسن فقیهی، مشاور اتحادیه صنف دارندگان تعمیرگاه، اتوسرویس، پاركینگ، كارواش و امداد خودرو تهران

دستمزد تعمیرکاران و اتوسرویس‌ها در سال جاری بین ۳۰ تا ۳۵درصد افزایش یافته است. اجرت نمایندگی شرکت‌های خودروساز نیز مشخص بوده و ازسوی شرکت مادر تعیین می‌شود.

از آنجاکه نرخ خدمات و دستمزد تعمیرکاران توسط اتحادیه این صنف تعیین می‌شود، برخی شهروندان از افزایش هزینه نگهداری خودروهای خود گلایه داشتند، به همین دلیل محسن فقیهی، مشاور اتحادیه صنف دارندگان تعمیرگاه، اتوسرویس، پارکینگ، کارواش و امداد خودرو تهران میزان افزایش قانونی اجرت تعمیرات خودرو در سال جاری را ۳۰ تا ۳۵ درصدی اعلام کرد.

چه میزان افزایش نرخ اجرت تعمیرات خودرو ازسوی تعمیرکاران قانونی است؟

دستمزد تعمیرکاران و اتوسرویس‌ها در سال جاری بین ۳۰ تا ۳۵درصد افزایش یافته است. اجرت نمایندگی شرکت‌های خودروساز نیز مشخص بوده و ازسوی شرکت مادر تعیین می‌شود.

چالش‌های تحمیلی به صنف شما که متقاضیان را از خدمات استادکاران ناراضی می‌کند، چیست؟

متاسفانه با واردات قطعات تقلبی و قاچاق، تامین قطعات اصل به‌ویژه برای خودروهای وارداتی به یک چالش جدی در کشور تبدیل شده است.

چاره کار برای جلوگیری از عرضه محصولات کم‌کیفیت و تقلبی در بازار چیست؟

لوازم یدکی تقلبی و قاچاق، یکی از اساسی‌ترین معضلات این بازار بوده و بیشترین قاچاق صورت‌گرفته متعلق به سیستم تعلیق، جلوبندی و ترمز است که ۷۲درصد کل قاچاق لوازم یدکی را به خود تخصیص داده است. افزایش نظارت شرکت‌های خودروساز بر شبکه خدمات پس از فروش موجب افزایش رضایت مشتریان خواهد شد. این اقدامات کیفی و استفاده از قطعات اصل در شبکه نمایندگی شرکت‌های خودروساز طبق آمارهای جمع‌آوری‌شده موجب کاهش ۲۰درصدی شکایات مشتریان شده است.

یکی از دغدغه‌های مشریان نحوه عرضه روغن موتور در اتوسرویس و تعویض روغنی‌هاست، در این خصوص چه اقداماتی برای نظارت بر عملکرد فعالان این حوزه می‌شود؟

عرضه روغن‌موتور در سال جاری هم به لحاظ کمی و هم کیفی بهتر از قبل شده است و مشکلی از این جهت وجود ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =