استلانتیس

با جداسازی اینورتر برق و پیشرانه، استلانتیس قادر است به‌طور جداگانه روی سیستم‌های قابل حمل، سیستم‌های ذخیرة‌یاب یکپارچة (ESS) و (PSS) کار کند.

با تشکیل شرکت استلانتیس شاهد سرمایه‌گذاری سنگین آن در حوزه خودروهای برقی و به‌طور کلی بحث تحقیق و توسعه در این بخش بوده‌ایم. این شرکت در حوزه باتری نیز سرمایه‌گذاری‌های کلانی انجام داده و به‌سمت تبدیل شدن به‌یکی از فناورترین خودروسازان جهان پیش می‌رود.

استلانتیس چندین فناوری را در بخش خودروهای برقی توسعه داده است.

Multifunctional Advanced Technology جدیدترین تکنولوژی این شرکت است و در کنار آن فناوری دیگری را به‌کار گرفته تا اینورتر برق و پیشرانه اصلی را از هم جدا کند.

این برند از یک فناوری جدید برای تولید خودروهای برقی استفاده می‌کند که شامل جداسازی اینورتر برق و پیشرانه اصلی است. این شرکت ادعا می‌کند انجام این کار امکان استفاده بهتر از فضا در خودروها و همچنین بهبود در کارایی، هزینه و قابلیت اطمینان قطعات را فراهم می‌کند.

اینورتر برق گونه‌ای از تجهیزات الکترونیک است که وظیفه تبدیل جریان مستقیم به‌جریان متناوب را برعهده دارد. در خودروهای برقی، اینورتر برق نقش مهمی در تامین انرژی الکتریکی به‌سامانه‌های الکتروموتور دارد.

با جداسازی اینورتر برق و پیشرانه، استلانتیس قادر است به‌طور جداگانه روی سیستم‌های قابل حمل، سیستم‌های ذخیرة‌یاب یکپارچة (ESS) و (PSS) کار کند.

با این روش، عملکرد خودروهای برقی بهبود می‌یابد و امکان استفاده از انرژی الکتریکی ذخیره‌شده در سیستم‌های قابل حمل فراهم می‌شود.

استلانتیس همچنین از فناوری جدید دیگری به‌نام «Multifunctional Advanced Technology» استفاده می‌کند. این فناوری قادر به‌تامین نیرو و برق برای خودروهای برقی بوده و همچنین قابل استفاده در ساختمان‌ها و سامانه‌های تولید برق خورشیدی و بادی است.

با استفاده از این فناوری‌های جدید، استلانتیس بهبود عملکرد خودروهای برقی را محقق می‌کند و همچنین به‌کاربران اجازه می‌دهد به‌صورت هوشمندانه‌تر با منابع انرژی الکتریکی برخورد کنند.

این فناوری چندمنظوره به‌نوعی فناوری اشاره دارد که قابلیت انجام چندین وظیفه مختلف را در یک دستگاه یا سامانه برعهده دارد. این فناوری‌ها معمولا با استفاده از ترکیب تکنولوژی‌های مختلف و ادغام آن‌ها در یک سامانه، قابلیت‌های متعدد را در یک دستگاه فراهم می‌کنند.

به‌طور مثال گوشی‌های هوشمند امروزی که قابلیت‌های تلفن‌همراه، دوربین عکاسی، پخش موسیقی، نقشه‌برداری و بسیاری از وظایف دیگر را در خود جای داده‌اند، نمونه‌ای از فناوری چندمنظوره هستند.

چیزی که استلانتیس و گروه‌های آن توسعه داده‌اند و از تابستان گذشته در یک خودرو آزمایشی از آن استفاده می‌کنند، بردهای کوچک اینورتر قدرت هستند که می‌توانند بسیار نزدیک به‌بسته‌های باتری نصب شوند.

آن‌ها می‌توانند به‌جای نیاز به‌دو دستگاه جداگانه، هر دو نیاز تبدیل برای شارژ و تخلیه را پاسخگو باشند.

واضح‌ترین مزیت این است که می‌توانید اجزای سنتی را کنار بگذارید و فضای بیشتری آزاد کنید؛ یا برای ساخت وسایل نقلیه کوچک‌تر بدون از دست دادن حجم داخلی یا اضافه کردن فضا می‌توان از فناوری‌های نوین در حوزه باتری بهترین سود را برد. مزیت اصلی دیگر کاهش وزن است؛ چیزی که خودروهای الکتریکی با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

آخرین اخبار