میشلن‌ ترک‌ کانکت

این نرم‌افزار به صورت زنده و با سرعت بالا سرعت و فشار تایر را در نقاط مختلف بررسی می‌کند و در نرم‌افزار موبایلی به نمایش می‌گذارد.

بحث اینترنت اشیاء طی چند سال اخیر تبدیل به مهم‌ترین فناوری شده است که می‌تواند در خدمت بشر باشد؛ از بازکردن در گرفته تا کنترل کامل منزل از طریق گوشی تلفن همراه که می‌تواند با دستورات صوتی انجام شود. حال میشلن با معرفی نرم‌افزار «ترک‌کانکت» (Track connect) نشان داد که می‌توان کاربردهای حرفه‌ای‌تر از این فناوری در خارج از منازل پیدا کرد.

این سیستم به واسطه تکنولوژی‌هایی پدید آمده که میشلن از آنها در خودروهای مسابقه‌ای برای کسب جایگاه برتر در مسابقات استفاده می‌کند.

این نرم‌افزار به صورت زنده و با سرعت بالا سرعت و فشار تایر را در نقاط مختلف بررسی می‌کند و در نرم‌افزار موبایلی به نمایش می‌گذارد.

اگر تصور می‌کنید این فناوری فقط برای تایرهای مخصوص مسابقات کارآیی دارد، سخت در اشتباه هستید. نسل دوم تایرهای سری پایلوت اسپرت‌کاپ (Pilot Sport Cup 2) که به‌تازگی ازسوی میشلن معرفی شده‌ است، تایرهای خیابانی به حساب می‌آیند که تا ۸۰درصد عملکرد بهتری در شرایط پیست از خود نشان می‌دهند و البته به سنسورهای خاص فناوری ترک کانکت هم مجهز شده‌اند. البته میشلن توصیه می‌کند برای کاهش تاخیر در ارسال اطلاعات از دستگاه گیرنده جداگانه‌ای داخل خودرو استفاده شود که امکان دریافت حجم بالای اطلاعات ارسال‌شده از سوی تایرها را داشته باشد.

پیش از ثبت رکورد در یک پیست، نرم‌افزار ترک کانکت‌میشلن فشار باد مناسب تایر را باتوجه به شرایط جاده (خیابان یا پیست) و شرایط جوی پیشنهاد می‌دهد.

ثبت دقیق زمان در پیست

این نرم‌افزار فشار و دمای نقاط مختلف تایر را براساس رنگ‌های تعیین‌شده به‌طور دقیق اعلام و به این ترتیب امکان درک شرایط تایر را فراهم می‌کند.

بر این اساس «ترک‌کانکت» می‌تواند تشخیص دهد هنگام گردش در پیچ تایرها در شرایط بیش‌فرمانی یا کم‌فرمانی قرار دارند تا پس از چند دور تمرینی به فشار ایده‌آل برای باد تایر برسیم. البته این نرم‌افزار امکان ثبت دقیق زمان ثبت‌شده در پیست را هم با کمک سنسورهای خود فراهم می‌کند.

پایان زمان‌گیری در پیست

اطلاعات ذخیره‌شده از جمله زمان ثبت‌شده برای هربار گردش کامل در پیچ در بخش جادگانه‌ای ذخیره شده و امکان مشاهده آن در سایر دستگاه‌ها (همراه و غیرهمراه) وجود دارد. بنابراین بار دیگر که قصد مراجعه به همین پیست را داشتید، می‌توان با فشار تایر دقیق‌تر حاضر شد.

این سیستم باعث می‌شود دیگر حدس و گمانی برای ایجاد شرایط مطلوب تایر وجود نداشته باشد، همچنین کمک می‌کند تا مطوئن شوید از لاستیک‌های میشلن خود حداکثر عملکرد را کسب می‌کنید.

این ویژگی صرفا برای استفاده در پیست کارآیی ندارد، بلکه با تنظیم فشار و دمای مناسب برای تایر، می‌توان باعث افزایش عمر تایر شد که خود نوعی صرفه‌جویی در هزینه به حساب می‌آید.

درحال‌حاضر سیستم میشلن فقط در فرانسه، آلمان و سوئیس در دسترس است و برای آن قیمت ۳۹۹ یورویی درنظر گرفته شده، البته سنسورهای قرارگرفته در تایر قابلیت استفاده مجدد دارند و حداقل ۲ سال عمر آنها تضمین شده ولی سازنده عمر تقریبی آنها را سه‌سال اعلام کرده است. تایرهای نسل دوم پایلوت اسپرت کاپ که به تازگی معرفی شده‌اند، به صورت استاندارد در نسخه CS از ب‌ام‌و M2 استفاده شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =