بازار خودرو

روز گذشته مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو اعلام کرد در شهریور امسال سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی برای تعدادی از متقاضیان خرید خودرو که در مرحله دوم عرضه، خودرویی به آن‌ها تعلق نگرفت حتما باز می‌شود و متقاضیان می‌توانند در این مرحله از بین خودروهایی که عرضه می‌شود، مدل مورد نظر خود را انتخاب کرده و در نوبت تحویل قرار بگیرند

خودروهای داخلی و چینی در روز گذشته به‌واسطه نوسان ریزشی نرخ ارز با کاهش قیمت جزئی همراه بودند. این اتفاق درحالی رخ داد که مدل‌های داخلی و چینی در بازار آزاد در هفته گذشته روند صعودی را تجربه کردند و می‌توان گفت روز گذشته دوباره بعد از حدود یک هفته، شاهد روند کاهشی بهای خودرو بودیم. البته باید گفت روند کاهش قیمت خودروهای چینی در بازار آزاد به‌قدری جزئی بود که می‌توان گفت این مدل خودروها در برابر افت بهای خودرو در بازار آزاد مقاومت کرده و درنهایت ریزش ۱۵ میلیون‌تومانی را تجربه کردند. همچنین در ادامه روند کاهش قیمت خودروهای خارجی، روز گذشته نیز دوباره شاهد ریزش بهای این مدل خودروها در بازار آزاد بودیم. البته خودروهای خارجی لوکس در روز گذشته ثبات قیمت داشتند.

همچنین روز گذشته سامانه یکپارچه فروش خودرو برای برخی متقاضیان باز شد. مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو دراین‌باره اعلام کرد: «شرکت کرمان‌موتور برای تعدادی از متقاضیان خرید خودرو که در مرحله دوم سامانه یکپارچه، خودرویی به‌آن‌ها تعلق نگرفته امکان ثبت‌نام را فراهم کرده است.»

وی در ادامه تاکید کرد: «همچنان فروش خودرو خارج از سامانه امکان‌پذیر نیست و شرکت‌ها باید در چارچوب سامانه نسبت به‌فروش خودرو اقدام کنند.»

همچنین به‌گفته تقدسی، در شهریور امسال سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی برای تعدادی از متقاضیان خرید خودرو که در مرحله دوم عرضه، خودرویی به‌آن‌ها تعلق نگرفت، حتما باز می‌شود و متقاضیان می‌توانند در این مرحله از بین خودروهایی که عرضه می‌شود، مدل مورد نظر خود را انتخاب کرده و در نوبت تحویل قرار بگیرند.

از طرفی همچنان بر سر راه واردات خودرو موانعی وجود دارد که به‌خودی خود سبب شده است روند ورود خودروهای وارداتی به‌بازار آزاد، کند پیش برود. بر این اساس و با توجه به‌اظهارات امیدوارکننده مسئولان دولتی، انتظار می‌رود متولیان امر نسبت به‌این مساله اهتمام و توجه بیشتری داشته باشند. بر این اساس به‌رغم وعده‌های بسیار، اما هنوز شاهد ورود خودروهای خارجی به‌صورت گسترده به‌بازار کشور نیستیم. همان‌طور که بیان شد انتظار می‌رود موانع موجود بر سر راه واردات خودرو به‌کشور هرچه‌سریع‌تر برطرف شود تا مردم و صد البته متقاضیان خرید خودروهای خارجی از امتیازات آن هرچه‌بیشتر بهره‌مند شوند.

کارا تک‌کابین و کی‌ام‌سی T۸ در بازار دیروز افزایش قیمت داشتند

روز گذشته قیمت خودرو روند کاهشی داشت؛ اما در میان ریزش بهای‌ اکثر مدل‌ها شاهد افزایش قیمت ۲ مدل خودرو در بازار آزاد بودیم. یکی از آن‌ها داخلی و دیگری چینی بود. وانت کارا تک‌کابین افزایش قیمت ۳ میلیون‌تومانی و کی‌ام‌سی T۸ رشد بهای ۱۵ میلیون‌تومانی را در بازار آزاد تجربه کردند. خودروهای داخلی روز گذشته کاهش بهای یک تا ۱۱ میلیون‌تومان را تجربه کردند.

جایی که پژو ۲۰۷ پانوراما (۱۴۰۲) با ۱۱ میلیون‌تومان کاهش ۶۶۲ میلیون‌تومان، پژو ۲۰۷ موتور TU۳ (۱۴۰۲) با ۸ میلیون‌تومان کاهش ۵۲۷ میلیون‌تومان، سورن پلاس دوگانه (۱۴۰۲) با ۸ میلیون‌تومان کاهش ۶۲۴ میلیون‌تومان، تارا اتومات (۱۴۰۲) با ۷ میلیون‌تومان کاهش ۷۸۶ میلیون‌تومان، پارس سال سفارشی (۱۴۰۲) با ۶ میلیون‌تومان کاهش ۵۲۳ میلیون‌تومان و شاهین (۱۴۰۲) با ۵ میلیون‌تومان کاهش ۵۶۱ میلیون‌تومان برچسب قیمت خوردند.

همچنین درمیان خودروهای چینی نیز شاهد افت بهای ۵ تا ۱۵ میلیون‌تومانی برخی خودروها بودیم. جایی که فونیکس تیگو ۷ پرو اکسلنت (۱۴۰۲) با ۱۵ میلیون‌تومان کاهش یک‌میلیارد و ۸۰۰ میلیون‌تومان، فیدلیتی پرایم ۷ نفره (۱۴۰۲) با ۱۵ میلیون‌تومان کاهش یک‌میلیارد و ۷۱۰ میلیون‌تومان، فونیکس آریزو ۶ پرو (۱۴۰۲) با ۱۰ میلیون‌تومان کاهش یک‌میلیارد و ۴۶۵ ‌میلیون‌تومان، هایما S۵ جدید (۱۴۰۲) با ۷ میلیون‌تومان کاهش یک‌میلیارد و ۲۴۸ میلیون‌تومان و فونیکس FX پریمیوم (۱۴۰۲) با ۵ میلیون‌تومان کاهش یک‌میلیارد و ۹۱۰ میلیون‌تومان خریدوفروش شدند.

همچنین در گروه خودروهای خارجی پریمیوم شاهد کاهش بهای ۵۰ میلیون‌تومانی برخی مدل‌ها بودیم. جایی که ارزش هیوندای سانتافه با ۵۰ میلیون‌تومان کاهش به ۴ میلیارد و ۸۵۰ میلیون‌تومان، کیا اسپورتیج GT لاین با ۵۰ میلیون‌تومان کاهش به ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون‌تومان، کیا سراتو ۲۰۰۰ با ۵۰ میلیون‌تومان کاهش به ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون‌تومان و میتسوبیشی اوتلندر با ۵۰ میلیون‌تومان کاهش به ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون‌تومان رسید. همچنین خودروهای خارجی لوکس هیچ تغییر قیمتی را تجربه نکرده و در نخستین روز کاری هفته با ثبات قیمت، کار خود را آغاز کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =