کد خبر: 245686
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
خرید اینترنتی لاستیک

باتوجه به محبوبیت موتورهای الکتریکی و منابع سوخت جایگزین، سازگاری با محیط‌زیست صنعت خودرو  و به‌خصوص تولید لاستیک را کاملا فراگرفته است.

می‌توان گفت یکی از قطعات مهمی که در خودرو نیاز به تعویض دارد، لاستیک است. به‌همین‌دلیل تولیدکنندگان تایر برای ساخت لاستیک‌های سازگار با محیط‌زیست تلاش‌های بی‌وقفه‌ای را آغاز کرده‌اند.

در تولید تایر مهم‌ترین موضوع، سازگاری مواداولیه مورد استفاده با محیط‌زیست است. به‌همین‌منظور شرکت‌های تولیدکننده درتلاشند لاستیک را با مخلوط مصنوعی جایگزین کنند که معمولا شامل سیلیس است زیرا سیلیس نه‌تنها می‌تواند به جایگزین لاستیک در آج‌ها تایر شود بلکه اصطکاک جاده را نیز کاهش می‌دهد.

چون سیلیکا به دلیل تغییر شکل لاستیک در جاده به کاهش مقاومت در برابر نورد یا از بین رفتن انرژی کمک می‌کند. صرفه‌جویی در انرژی باعث افزایش راندمان سوخت می‌شود. البته درحال‌حاضر از کربن‌سیاه به‌عنوان پرکننده آج استفاده می‌شود.

ازسوی‌دیگر تایرسازان بزرگ دنیا درحال تحقیق درباره روش‌های کاهش مقدار نفت مورداستفاده در تولید لاستیک هستند. زیرا برای ساخت یک حلقه تایر بین 5 تا 10 گالن نفت استفاده می‌شود.

به‌عنوان‌مثال کمپانی هانکوک در از سال 2008 با شعار «بهبود عملکرد، ایمنی و راحتی» در «تایرهای‌ ویژه» (LE PNEU DÉDIÉ) از مواد حاوی گیاهان مانند روغن آفتابگردان به جای نفت و لاتکس جایگزین فلور استفاده می‌کند.

ازسوی‌دیگر هانکوک علاوه‌بر ساخت لاستیک سازگارِ با محیط زیست، با تصفیه آلاینده‌های موجود در آب (هنگام تولید تایر)؛ به‌عنوان یک محصول جانبی سعی در به حداقل رساندن میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای دارد.

نکته مهم دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که هانکوک هم مانند سایر تولیدکنندگان در کنار اهمیت به محیط‌زیست و حفظ منابع طبیعی تلاش می‌کند میزان لرزش لاستیک، چگونگی برخورد با سطح جاده و حتی روند بهبود صدای لاستیک را نیز کنترل کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =