محمدرضا درگاهی

محمدرضا درگاهی : «در حال بازنگری در استانداردهای ۸۵ گانه هستیم که ممکن است بعد از بازنگری این استانداردها افزایش یا کاهش یابد.»

معاون ارزیابی انطباق کالا و نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد درخصوص کیفیت خودروهای تولید داخل گفت: «تولیدکننده مسئول کیفیت خودرو است و خودروسازان موظف هستند کیفیت را در خودرو تولیدی رعایت کنند. وزارت صمت به‌عنوان متولی وظیفه نظارت بر کیفیت خودرو است و باید به مردم و سازمان استاندارد پاسخگو باشد. در سازمان استاندارد سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده وجود دارد»

محمدرضا درگاهی ادامه داد: «در حال بازنگری در استانداردهای ۸۵ گانه هستیم که ممکن است بعد از بازنگری این استانداردها افزایش یا کاهش یابد.»

وی توضیح داد: «استانداردهای ۸۵ گانه که ۹مورد آن در دولت قبل تعلیق شده بود در دولت سیزدهم رفع تعلیق شد. مقرر شده است تا شهریور ۱۴۰۳ هر خودرویی که نتواند استاندارد ۸۵گانه را رعایت کند از گردونه تولید خارج شود. علاوه بر این خودروسازان مجبور شده‌اند تا ۳ سال خدمات پس از فروش بدهند.»

معاون ارزیابی انطباق کالا و نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ادامه داد: «متولی حوزه خودرو وزارت صمت است نه سازمان استاندارد. بر اساس قانون ساماندهی خودرو مصوب ۱۴۰۰ مجلس، متولی این حوزه وزارت صمت است و سازمان استاندارد فقط وظیفه نظارت دارد.»

درگاهی گفت: «هر لحظه احساس کنیم وزارت صمت و خودروساز به وظیفه ذاتی خود عمل نکرده‌اند، تاییدیه آنها را ابطال یا تعلیق می‌کنیم. به‌عنوان مثال سال قبل باک بنزین یکی از خودروسازان مشکل داشت که خودروساز موظف شد کل خودروها در سراسر کشور را فراخوان دهد و این وضعیت بررسی شود.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =