کنورث

فریت‌لاینر کاسکادیا، کنورث T۶۸۰، پیتربیلت ۳۸۹، اینترنشنال لونستار و ولوو VNL در میان کشنده‌های خوابدار بیشترین فروش را در شش‌ماهه نخست سال جاری میلادی داشته‌اند

کشنده‌های خوابدار به طور کلی ستون اصلی حمل‌ونقل در مسیرهای طولانی هستند که فضای کافی را برای استراحت در سفرهای درازمدت در اختیار رانندگان قرار می‌دهند. در سال ۲۰۲۳، برخی مدل‌ها به دلیل ویژگی‌های برتر، مقرون‌به‌صرفه و قابل‌اطمینان‌بودن، سهم بیشتری را از بازار در اختیار گرفتند. عواملی مانند بهره‌وری سوخت، راحتی، هزینه‌های تعمیر و نگهداری و دوام و عوامل دیگر در فروش بالای این خودروها موثر بوده‌اند. براساس آمارهای منتشر شده در نیمه نخست سال ۲۰۲۳، فریت‌لاینر کاسکادیا، کنورث T۶۸۰، پیتربیلت ۳۸۹، اینترنشنال‌لونستار و ولوو VNL به‌عنوان پرفروش‌ترین کشنده‌های خوابدار در نیمه نخست سال جاری میلادی شناخته شده‌اند که در ادامه نگاهی به ویژگی این خودروها خواهیم داشت.

کشنده خوابدار ۱۰۵هزار دلاری

کاسکادیا ۲۰۲۳ Freightliner به دلیل کابین راحت و موتور ۱۳لیتری دیترویت DD۱۵ قدرتمند که ۴۵۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۶۵۰ پوندفوت گشتاور تولید می‌کند، موردعلاقه رانندگان مسافت‌های طولانی است.

Cascadia همچنین با گزینه‌های مختلف گیربکس موجود است که شامل گیربکس دستی ۱۰سرعته خودکار و گیربکس دستی ۱۲سرعته خودکار می‌شود.

راندمان سوخت این کامیون‌کشنده با ۷.۵ مایل بر گالن در شهر و ۱۰ مایل بر گالن در بزرگراه با بسیاری از کشنده‌های خوابدار پیشرو قابل‌رقابت است.

کابین این کشنده دارای بهترین ویژگی‌ها مانند صندلی خوابیده، یخچال و مایکروویو، با قابلیت شامل تلویزیون، سیستم صوتی و میز خواب است. کاسکادیا دارای سیستم کاهش برخورد، هشدار خروج از خط و استاندارد سیستم نظارت بر نقاط کور است. همه این موارد با قیمت اولیه ۱۰۵۰۰۰ دلار قابل توجه است.

«کنورث T۶۸۰»؛ کشنده خوابدار ۱۰۷ هزار دلاری

کنورث T۶۸۰ در نسخه ۲۰۲۳ یک کشنده قوی و قابل‌اعتماد است که به راحتی با مشکل مواجه نمی‌شود. T۶۸۰ با گزینه‌های مختلف موتور در دسترس است، ازجمله یک موتور ۱۳لیتری PACCAR MX-۱۳ که ۴۵۰اسب‌بخار قدرت و همچنین ۱۶۵۰ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. همچنین این کشنده با یک موتور ۱۵لیتری PACCAR MX-۱۵ که ۵۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۰۵۰ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند، در دسترس است.

کابین خواب این کشنده نسبتا جادار و مجهز به امکانات استانداردی مانند صندلی خوابیده، یخچال، مایکروویو و گزینه‌های جانبی شامل تلویزیون، سیستم صوتی و میز کابین است. مانند کاسکادیا، T۶۸۰ دارای وزن ناخالص ۸۰هزار پوندی است و با کمک سیستم کاهش برخورد، سیستم هشدار خروج از خط و سیستم نظارت بر نقاط کور از ایمنی بالایی بهره می‌برد. این کشنده با قیمت اولیه ۱۰۷۰۰۰ دلار به مشتریان ارائه می‌شود.

«پتربیلت ۳۸۹»؛ کشنده خواب‌دار ۱۱۵هزار دلاری

پتربیلت ۳۸۹ کشنده‌ای است که به شهرت این شرکت کمک کرده و در عین حال توانسته عملکرد خوبی را ارائه دهد. بازده سوخت این کشنده با موتور ۱۳لیتری کامینز ISX۱۵ که ۵۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۸۵۰ پوند فوت گشتاور دارد، ۶.۵ مایل بر گالن در شهر و ۹ مایل بر گالن در بزرگراه اعلام شده است.

مانند بسیاری از کشنده‌های خوابدا، کابین کشنده ۳۸۹ پتربیلت به‌صورت استاندارد دارای صندلی خوابیده، یخچال و مایکروویو با امکان افزودن تلویزیون، سیستم صوتی و میز خواب است.

۳۸۹ دارای امتیاز وزن ناخالص ۸۰هزار پوندی است و با گارانتی جامع ۵ سال یا ۱۵۰۰۰۰ مایل از Peterbilt ارائه می‌شود. ویژگی‌های ایمنی شامل سیستم کاهش برخورد، سیستم هشدار خروج از خط و سیستم نظارت بر نقاط کور به صورت استاندارد است. قیمت اولیه این خودروها به ۱۱۵هزار دلار می‌رسد.

کشنده خواب‌دار ۱۲۵هزار دلاری

نسخه ۲۰۲۳ از لونستار اینترنشنال، با طراحی مدرن و کابین بسیار راحت خود در مقایسه با دیگر رقبا، متمایز است. موتور ۱۳ لیتری کامینز X۱۵ با قدرت ۵۰۰اسب‌بخار با گشتاور ۱۸۵۰ پوند فوت با مصرف سوخت ۷ مایل بر گالن در شهر و ۱۰ مایل بر گالن در بزرگراه تولید می‌شود.

لونستار دارای یک کابین خواب فراوان با یک صندلی خواب معمولی، یخچال و مایکروویو، با امکانات اختیاری مانند تلویزیون، سیستم صوتی و میز خواب است. با وزن ناخالص ۸۰ هزار پوندی، گارانتی ۵ ساله یا ۱۵۰۰۰۰ مایلی از سوی اینترنشنال برای این کشنده ارائه می‌شود. لونستار دارای ویژگی‌های ایمنی با سیستم کاهش برخورد، سیستم هشدار خروج از خط و سیستم نظارت بر نقاط کور است. و در بالاترین سطح این لیست، شروع قیمت این کشنده از ۱۲۵۰۰۰ دلار است.

«ولوو VNL»؛ کشنده خواب‌دار ۱۲۰هزار دلاری

ولوو VNL ۲۰۲۳ به‌دلیل کابین بسیار راحت، فناوری پیشرفته و شهرت ولوو برای ایجاد برخی از ایمن‌ترین وسایل نقلیه در جاده موردعلاقه رانندگان مسافت طولانی است.

این کشنده دارای یک موتور قدرتمند ۱۳لیتری ولوو D۱۳ است که ۴۵۵ اسب‌بخار قدرت و ۱۶۵۰پوند فوت گشتاور را ارائه می‌دهد که در شهر ۷ مایل بر کیلوگرم و در بزرگراه ۱۰مایل بر گالن سوخت مصرف می‌کند.

کابین خواب ولوو VNL به صورت استاندارد شامل یک صندلی خوابیده، یخچال و مایکروویو است و گزینه‌های ارتقاء آن شامل تلویزیون، سیستم صوتی و میز خواب می‌شود.

VNL دارای وزن ناخالص ۸۰هزار پوندی و گارانتی جامع Volvo است که ۵سال یا ۱۵۰۰۰۰مایل را پوشش می‌دهد.

ولوو VNL همچنین به سیستم کاهش برخورد، سیستم هشدار خروج از خط و سیستم نظارت بر نقاط کور به صورت استاندارد مجهز است و قیمت اولیه آن به ۱۲۰هزار دلار می‌رسد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ابراهیم IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    1 0
    خیلی ضعیف عمل می کنید ،حتی یک عکس از این کشنده ها نداشتید که بگذارید؟؟

    پاسخ سایت: چشم عکسهاشونو هم قرار می دیم

  • طاها US ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    3 0
    اونوقت آقایون میرن هوو ی چینی وارد میکنن که کارخانه آدم کشیه
  • جهانگیر۸ IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    2 0
    عالی خوش تیپ
  • حافظی IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
    1 0
    چرا 😔 حق مردم شریف ایران این نیست که سیستم حمل نقل باری کشور به اینگونه باشد. مسولان ما چشمانشان را به کل دنیا بستن و چهار چشمی ماشین های چینی را میبینند. شما مسولان نمیخواهید پشت این ارابه های مرگ چینی بنشید ولی حداقل چشمانتان را باز کنید تصادفات جاده ای که بخاطر ناوگان باری قدیمی و چینی بروز میدهد رو ببینید.
    • آرش IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
      1 0
      من خودم یک کامیون ولوو مدل سال ۱۳۵۳ دارم فسیل شده است ولی با قیمت های نجومی کامیون در ایران مجبورم با این کامیون مستعمل ادامه بدهم ، چکار کنیم چاره ای نداریم
  • آرش رفیعی IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    0 0
    تا وقتی ...بجای نماینده های مجلس تو مجلس هستند وتا زمانیکه طایفه گری تو مملکت ما تمام نشه وتاوقتی ملت آگاه نشن وضع همینه وهوو و دیما و ازاین سوگلی های چینی برای ملت بنز و پورشه و بوگاتی برای بلانصبت آقازاده ها
  • حبیب IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    0 0
    نظری ندارم فقط میشه گفت متاسفم برای این مردمی ک میتونن زندگی کنن و نمیزارن😔
  • مرتضی IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    0 0
    ایرانی مال این حرفا نیست
  • علی IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
    0 0
    خدای من بثاط این همه مافیا که دارند با جون مردم بازی می کنند جمع کن
  • Ali IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
    0 0
    خلایق هرچه لایق ما ایرانی ها هم لایق همین ابوغراضه های چینی هستیم
  • علی IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
    0 0
    حالا یک وضعیتی شده که حتی همون ماشین چینی رو هم نمیشه خرید خودم ماشین مدل ۱۳۵۶ دارم.نمی تونم عوض کنم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =